Wpis z mikrobloga

pytanie o testy na covid

czy jeżeli takie testy, PCR czy reszta, radziły sobie i radzą nadal, z wykrywaniem covida oraz jego późniejszych odmian, to czy będą sobie radzić z mutacjami, które dopiero się pojawią przy lub po kolejnych falach?

Pytania uzupełniające:
jeżeli sobie nie poradzą, to jak to się stało, że poradziły sobie z omikronem, oktopusem i deltą?
jeżeli natomiast sobie poradzą z kolejnymi mutacjami, to czy nie lepiej z nich zrobić prawdziwe szczepionki na covid, bo to by wskazywało na ich zdecydowanie lepszą skuteczność niż obecne preparaty ?

Proszę o rzeczową dyskusję i z góry przepraszam za tag #heheszki - to tylko przez przypadek, a nie wiem jak usunąć...
#koronawirus
  • 9
@jast:

jak byś przeczytał komentowany post, to byś zwrócił uwagę na znak zapytania i informację wprost, że to pytanie, a nie stwierdzenie
więc nie rozumiem twojego czepiania się
@deekte:

jestem laikiem w tych sprawach więc doputuję
to czemu w takim razie te preparaty na covid, zwane szczepionkami przez niektórych, nie maja takiej funkcji jak wspomniane przez ciebie "sekwencjonowanie RNA" ?
wydaje mi się logiczne, że takie świetne koncerny farmaceutyczne też to powinny uwzględnić przy produkcji "szczepionek", skoro potrafiły to uwzględnić przy testach
@velmar: gdyż nie ma możliwości żeby żeby preparat/szczepionka/człowiek przeprowadził sekwencjonowanie, które nie jest procesem fizjologicznym tylko analitycznym, do którego wymagana jest odpowiednia aparatura i oprogramowanie
@deekte:

z tego akurat nic a nic nie zrozumiałem :)
testy mogą to robić, żeby wykryć wszystkie mutacje wirusa, ale preparaty zmuszające nasze ciało do produkcji np białka kolca już tego nie potrafią?
nie brzmi to zbyt sensownie, jak dla mnie oczywiście
gdzie mogę coś poczytać?
@velmar: test RT-PRR umożliwia wykrycie fragmentu RNA wirusa, antygenowy zabarwia się na czerwony w wyniku rekacji barwnej