Wpis z mikrobloga

@Yakooo: zazwyczaj to antypattern, bo strasznie psuje kod. Czasami ma sens w przypadku niefunkcjonalnych ficzerów jak jakieś metryki czy np. globalne cachowanie ale nawet w takich przypadkach powinno się ich unikać.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Noxon: Testy są akceptowanym agrumentem, jeśli jesteś zmuszony do ich pisania :)
Pracuje w branży gdzie testy praktycznie nie występują ze względu na burzliwy proces tworzenia i bardzo niski code coverage. Jestem ateista ale Bogu dziękuję że nie muszę pisać testów, najgorsza robota ever.
Pracuje w branży gdzie testy praktycznie nie występują ze względu na burzliwy proces tworzenia i bardzo niski code coverage. Jestem ateista ale Bogu dziękuję że nie muszę pisać testów, najgorsza robota ever.


@omnipotentmasterofnone: jak masz testy to zmieniasz linijkę, puszczasz testy i robisz PR. Jak nie masz testów to zmieniasz linijkę, testujesz wszystkie ficzery przez parę godzin ręcznie i robisz PR. Brak testów przyśpiesza development w danej chwili, ale im dalej
@Yakooo: w jednym kontekście to będzie antywzorzec, a w innym to będzie super-wzorzec.

Singleton ma sens w momencie, gdy coś, co ma obsługiwać owy singleton faktycznie wymaga scope globalnego i nie opłaca się go wszędzie przekazywać.

W programowaniu funkcyjnym to singleton odpowiadałby za jedyny "dopuszczalny"/tolerowany punkt, na którym można wykonywać "skutki uboczne".

Np. jeżeli piszesz firmware do obsługi jednego peryferium po globalnie-jednej szynie I2C, to wtedy użyjesz singletona.

To samo możesz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Saly: No jak masz 100% pokrycie kodu to to ma sens, wiem po co się tworzy testy. Osobiście nie spotkałem się z testami w gamedevie, ewentualnie po stronie serverowej jeśli taka istnieje.
Niestety testy sprawdzaja się najlepiej w logice biznesowej, dla nas jest manualne testowanie i crawlery. Może by mi się udało napisać testy dla kilku % kodu który i tak nie sprawia kłopotów.