Wpis z mikrobloga

@PiterParter: W nowych dieslach świece żarowe są używane nie tylko podczas rozruchu, ale i w trakcie pracy (rozgrzewanie się silnika). Sterownik może też badać spadek napięcia na świecach. Świece mogą być dobre, ale kiepskie połączenie (utlenione, korozja).
nie no dpf inaczej chyba wyglada


@PiterParter: Zerknij na ten filmik. Kontrolka od świec żarowych jest wewnątrz licznika obrotów i jest standardowa (sama spiralka jak na tej co się świeci tutaj).
Więc to nie są świece żarowe, tylko wypalanie DPFa. Filmik konkretnie z Captivy, więc zakładam, że to jest to.
Można najwyżej poszukać pełnego opisu z instrukcji, jak to działa. Niestety tutaj nie pomogę, bo instrukcję do mojej mam zadaje się
@PiterParter: Tutaj pojęcia nie mam - nigdy DPFa nie ruszałem. W miśku przy grzebaniu jak mechanik patrzył, to DPF był czysty. W Captivie jeszcze tam nie zaglądałem, więc nie wiem. Na razie kombinuję, skąd wytrzasnąć tanio jeden z tłumików ( ͡° ͜ʖ ͡°)