Wpis z mikrobloga

@esko: bo to zaprojektowany "na pałę" model stealth ciężki w utrzymaniu, z tego co pamiętam żeby w ogóle jakoś latał komputery muszą nieustannie korygować kurs, a i tak łatwo się tym nie lata. Od kiedy właściwości stealth kadłuba można osiągnąć metodami komputerowymi powstał legancki F-22 który istnienie F-117 uczynił mniej zasadnym
  • Odpowiedz
@esko:
1. Pilot nie miał radaru przed twarzą, ograniczona widoczność i pole manewru.
2. Bardzo wolny
3. Były bez sensu, jedyne praktyczne użycie to zrzucanie b--b np. na Bagdad/miasta w Serbii, gdzie w sumie jeden został zestrzelony. To był attack aircraft a nie "fighter"
4. Problemy z utrzymaniem się w trybie "stealth" na dłuższy czas.
  • Odpowiedz
@esko Koszty uzytkowania, krotkoseryjne dorabianie czesci w starej technologii zaczelo ciazyc budzetowo.Wbrew pozorom maszyna....juz zacofana technologicznie, modernizacja nie miala ekonomicznego uzasadnienia majac na widoku wprowadzanie maszyn piatej generacji.

PS
Samolot mial bardzo duzy wplyw na modelowanie koncepcji przelamywania obrony plot.
  • Odpowiedz
Nie znam się aż tak, by odpowiedzieć profesjonalnie na Twoje pytanie, ale jedynie co mogę stwierdzić to to, że był Zbyt kosztowny. Niektóre super zabawki będąc w hangarze kosztują krocie nieużytkowane. A to ma zwrotność Jelcza bez wspomagania. B2 Spirit jest zdecydowanie lepszy. A te o których wspomniałeś czekają sobie cierpliwie na jakieś pustyni w Nevadzie dobrze zakonserowane, na moment kiedy będą znowu potrzebne.
  • Odpowiedz
@esko:
Amerykańskie władze wielokrotnie i bezskutecznie domagały się od Jugosławii zwrotu szczątków zestrzelonej maszyny. Ich największa ilość znajduje się obecnie w Muzeum Lotnictwa w Belgradzie. Jednak w opinii jego pracowników jest to tylko ok. 75 procent maszyny. Najważniejsze jej części, w tym elementy nowoczesnej elektroniki, znajdują się poza Serbią. Belgradzka prasa spekulowała swego czasu, że znalazły się one w Rosji[11].
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Zestrzelenie_F-117
  • Odpowiedz
@peszmerd: fly by wire to nie to samo co komputerowa korekta kursu (aczkolwiek fly by wire ją umożliwia). F-117 jest aerodynamicznie niestabilny w każdej osi, więc tutaj ta korekta jest szczególnie natężona i niezbędna. Natomiast to prawda że ta opcja jest wykorzystywana w nawet bardziej stabilnych airframe'ach
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 10
@Wap30: no tylko, że f22 to myśliwiec przewagi powietrznej a f117 mimo literki F to b-------c taktyczny. Także 'wycofanie' f117 nie miało nic wspólnego z f22 (który oficjalnie został oblatany 9 lat po oblocie f117)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Wap30: a czytałeś tam niżej?

Zresztą po:

fly by wire to nie to samo co komputerowa korekta
  • Odpowiedz