Wpis z mikrobloga

Samochodowe miraski mam problem.

Pacjent:
Opel Corsa D 2007r.
1.4 16v 90km Z14XEP
Benzyna bez LPG

Problem:
Samochód potrafi gasnąć na obrotach jałowych np stojąc na światłach. Po czym odpalam kręcąc nieco dłużej i mogę jechać dalej. Sytuacja występuje raz na jakiś czas np teraz miałem tydzień spokoju, a dziś znów zgasł.
Latem była wymieniana cewka, bo nie działała na 4 cylindrze i przy okazji rozrząd, bo po rozgrzaniu łańcuch klekotał.
Przejeździłem całe lato bez problemów i od jakiegoś miesiąca mam ten problem z gasnącym silnikiem.

#samochody #problem #silnik #opel #mechanikasamochodowa #mechanika #mechanik #motoryzacja #corsa #benzyna
  • 40
  • Odpowiedz
Rozpoczął bym diagnozę od sprawdzenia ciśnienia paliwa i szczelności układu dolotowego. Błędy naprowadzające to sonda lambda I nie właściwa mieszanka spalania pozdro
  • Odpowiedz
@GwachQar przyczyn może być cała masa. Regulator obrotów jalowych, nieszczelnosc w dolocie, problemy z układem paliwowym, swiece cewki, uszkodzony egr. Czy podczas jazdy, przyspieszania czujesz jakieś szarpanie, czy falują ci obroty na biegu jałowym ?
  • Odpowiedz
@hirko: @po_prostu_ja: @turok2016: @pan_fenestron: @NaChuiMiTaCHata: @piozag: @pierre_dolish: @lossiemkos89: @bladyatl: @GregXXX:

No to was teraz miraski zaskoczę.
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą ew pompa wody. Gdzieś płyn chłodniczy dostał się do oleju. Silnik szybko się nagrzewa.
Mechanik podesłał mi zdjęcie co jest pod pokrywą zaworów, a tam emulsja cała pokrywa #!$%@?. Olej jak spuszczał ponoć był koloru jasnego. Jasny jest również filtr oleju. Także
  • Odpowiedz
@NaChuiMiTaCHata: Ja też nie... A ja pojechałem na wymianę filtrów i oleju i na naprawę usterki a tu dupa.
Generalnie sytuacja tak wygląda, że:
-Olej jest wymieszany z wodą i jest emulsja.
-Podobno też w zbiorniczku wyrównawczym coś jest (nie pamiętam co mi fachowiec powiedział)
-Zrobili test i okazuje się, że test wyszedł negatywny w sensie test nie potwierdził upg
-Powiedzieli mi, że sprawdzą jeszcze rozrząd bo wspomniałem im, że był
  • Odpowiedz
@GwachQar: a op comem ktoś się podłączał? Swego czasu w mojej Vectrze, za którą nadal tęsknię, miałem podobnie przez pękające ECU ( X18XE1 i sterownik na silniku xd) i musiałem dorobić dodatkową masę do przepływomierza
  • Odpowiedz
@GwachQar W Twoim silniki faktycznie olej może mieszać się z płynem w miejscu gdzie pompa wody przykręcona jest do dekla rozrządu.
Jest to beznadziejny wymysł Opla. A dwa, możesz robić zbyt male odcinki między odpaleniem a zgaszeniem auta. Ople lubią zbierać musztardę pod korkiem wlewu oleju.

Jest jeszcze chłodniczka oleju do wyeliminowania (nie mam pewności jaki typ występuje u Ciebie w aucie)
  • Odpowiedz
  • 0
@GregXXX
@bladyatl
@lossiemkos89
@pierre_dolish
@piozag
@NaChuiMiTaCHata
@pan_fenestron
@turok2016
@po_prostu_ja
@hirko

Miraski ja już nie wiem. Oddałem samochód do mechanika no i wyszedł olej wymieszany z wodą. Została wymieniona uszczelka przy rozrządzie, oleje, filtry. Silnik został wypłukany i układ chłodzenia też. Za tydzień mam przyjechać na kontrolę czy olej dalej się miesza z wodą. Przyczyny gaśnięcia nie znalazł.
Silnik się nie dławi, chodzi równo itp. To wygląda tak jakbym zgasił silnik kluczykiem, żadnej
  • Odpowiedz