Wpis z mikrobloga

Najgrubsze prace nad tylnym zespołem napędowym skończone, ale niestety błotniki muszę zamówić nowe. Moje modyfikacje tylnego błotnika okazały się nie do końca trafione. Plus przerobienie przedniego błotnika tak by pasował do całości przerosło moje zdolności spawalnicze. Życie. Na szczęście firma z której zamawiałem komplet tych, robi też na zamówienie. Może mi wytoczą błotnik do 20calowego koła na przód.

Po dyskusji pod poprzednim postem postanowiłem zadbać o to by moja "dziecięca rama z gównolitu" przeżyła co mam zamiar z nią robić. I tak:
- oś silnika z jednej strony (po stronie hamulca) est trzymana przez 1cm stali, ciasno dopasowanej, a sama blokada jest przykręcona śrubą m8 i łącznikiem ze 4mm blachy do ramienia które ma tą siłę przenieść. Przykręcone jest od dołu, na górze opiera się to ciasno o solidny, stalowy punkt montażowy zacisku hamulca.
- po drugiej stronie (od strony przerzutki) "wąsy" trzymające oś postały przedłużone i dołożyłem do nich łącznik, tak by zapobiec ich rozginaniu. Nie ukrywam że mam nadzieję że główną robotę powstrzymywania osi zrobi ten centymetr stali po stronie hamulca, ale pewnie będę miał jeszcze z tym problemy.
- rurki widelca tylnego, tam gdzie były jakkolwiek modyfikowane, dostały wzmocnienie przez wspawanie do środka odpowiednio dociętych kawałków stali, tak że rurki stały się "pełne" w miejscach gdzie zostały osłabione.
- między rurkami po stornie przerzutek, tam gdzie był problem ze zmieszczeniem łańcucha i trochę modyfikacji trzeba było, został wspawane wzmocnienia w postaci wsporników z płaskownika 20x4mm.

Prócz tego był temat błotniki, ale okazał się częściowa porażką i muszę zamówić nowe. Ale przynajmniej idea czerwonych błotników została przetestowana i bardzo się wszystkim przyszłym użytkownikom podoba.

Dziś i jutro jeszcze dwa tematy: przedłużenie i modernizacja stopki, i jedna poprawa w ramie, bo tył mi delikatnie ucieka na prawą stronę. Wygląda na to że da się to rozwiązać jednym cięciem i spawaniem, ale zobaczymy.

No i pozostanie już faktycznie projektować skrzynkę na baterię i komputery, i zmienić medium ze stali na żywicę i włókno szklane...

#qwarqqmajstruje #rowercargo #towarower #ebike #rower
q.....q - Najgrubsze prace nad tylnym zespołem napędowym skończone, ale niestety błot...

źródło: comment_1643467087a2AWcfXVVpEFEnuvXKlDfe.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach