Wpis z mikrobloga

#kolarstwo #szosa #rower #triban #canyon

Hej Mirki, planuje zakup nowej szosy. Obecnie jeżdżę na Tribanie Easy. Zastanawiam się nad tymi dwoma rowerami. Pod względem osprzętu Canyon jest na tiagrze a Van Rysel na 105, jednak zastanawia mnie geometria Van Rysela ponieważ jest bardziej sportowa niż Canyona. Niestety nie mam możliwości przymierzyć żadnego z nich :/ Mogę liczyć na jakieś rady?
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6-rb/2730.html?dwvar_2730_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-edr-af-105/_/R-p-305449?mc=8529300&c=Czarny
  • 35
  • Odpowiedz
Mogę liczyć na jakieś rady?


@swinkaa: Jakich rad się spodziewasz? Chcesz endurance kupuj endurance, chcesz krótszy i niższy rower bierz Van Rysela, różnica między nimi jest dość duża, więc jeśli rozważasz tylko te dwa to nie powinieneś mieć problemu.
A najlepiej to idź na bikefitting gdzie mają sprzęt do testowania geometrii i tyle.
  • Odpowiedz
@LaFlecheWallonne: @Dziaku: a ja całe życie w górach na szczękowych jeździłem, co za szkolny błąd... Jak oni w ogóle w tym WT tyle lat dawali radę to nie wiem XD Aspekt finansowy przy odsprzedaży to w pełni rozumiem, bo wiadomo, że lepszy nowszy standard ale nie popadajmy w skrajności, że na szczękach to się jeździć nie da, tym bardziej amatorsko.
  • Odpowiedz
@LaFlecheWallonne: Nie ma co demonizować hamulców szczękowych, latami ludzie na nich jeździli. Jestem fanem tarczówek w szosie (i mam od kilku lat), ale nie powiedziałbym że to jedyne sensowne rozwiązanie. Chyba że faktycznie OP często lata po górach, albo planuje carbonowe koła :p

Ale fakt faktem utrata wartości może być spora, warto rozważyć zakup używki.
  • Odpowiedz
Mogę liczyć na jakieś rady?


@swinkaa: Plecy bolą tylko pierwsze kilka miesięcy przy mocniejszym dropie ( )

ja tam ogólnie mam gdzieś logo z którym jeżdżę więc brałbym tribana na 105. Nie kumam totalnie sensu istnienia tiagry...

W miarę możliwości brałbym tylko jakikolwiek inny kolor niż czarny albo szary i niematowy lakier (mat jest okropny w czyszczeniu).
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@G0lomp jak dobrze rozumiem pytanie dotyczy jak duża różnica jest pomiędzy geometrią edr af a canyon endurace. Może ktoś miał styczność z dwoma tymi rowerami i coś doradzi.
Van rysel pisze, że też jest endurance, ale z wymiarów widać, że nie jest tak komfortowy jak ten od canyona. Pytanie jak bardzo jest wyścigowy?

@LaFlecheWallonne jak zwykle sprowadzenie zakupu roweru do kwestii hamulców tarczowych, co nie ma najmniejszego znaczenia w większości
  • Odpowiedz
Nie kupuj szosy na hamulcach szczekowych. To może mieć sens tylko wtedy jak mieszkasz na płaskim Mazowszu i nie planujesz wyjazdu w gory.


@LaFlecheWallonne: kurła dobrze, że mi tego nie napisałeś jak zjeżdżałem ze Stelvio, bo bym tam do dzisiaj siedział xD

Tarczówki mają sens, jak ktoś się ściga, a do jazdy rekreacyjnej szczęki są lepsze z jednego prostego powodu - są tańsze w eksploatacji i łatwiejsze w naprawie
  • Odpowiedz
Jak oni w ogóle w tym WT tyle lat dawali radę to nie wiem XD


@tududutududu: argument ad world turum najlepszy xD

ludzie jeżdżący całe życie na rowerach z wytrenowaną techniką zjazdu, na zamkniętej drodze. no #!$%@? nie wiem jak oni dawali radę xD
  • Odpowiedz
Jak oni w ogóle w tym WT tyle lat dawali radę to nie wiem XD


@tududutududu: ogólnie voodooszosa rośnie w siłę w ostatnich latach :) Mam takiego w pracy co mi cały czas wmawia ze bez karbonu, 105 i tarcz to się nie nazywa kolarstwo i nie da się jeździć :)
  • Odpowiedz
ludzie jeżdżący całe życie na rowerach z wytrenowaną techniką zjazdu, na zamkniętej drodze. no #!$%@? nie wiem jak oni dawali radę xD


@Im_from_alaska: teraz porównaj 100 km/h na zjeździe w trakcie wyścigu do zjazdu amatora, który z nikim się nie ściga ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Marketing pierze ludziom mózgi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Mogę liczyć na jakieś rady?


@swinkaa: wczoraj udało mi się znaleźć i kupić znajomej canyona na pełnej grupie hydraulicznej GRX 2x11 za 6000. Z takim budżetem jak twój szukałbym czegoś na tarczach. That's my only advice.
  • Odpowiedz
udzie jeżdżący całe życie na rowerach z wytrenowaną techniką zjazdu, na zamkniętej drodze. no #!$%@? nie wiem jak oni dawali radę xD


@Im_from_alaska: Śmiem twierdzić, że jak ktoś totalnie nie potrafi panować nad rowerem, to tarczówki mu na zjazdach nie pomogą, a raczej w niektórych awaryjnych sytuacjach mogą się nawet okazać niebezpieczne.

Nawiązywanie do WT w kwestiach sprzętowych jest bez sensu, ale z innego powodu. Jeżdżą, bo muszą, dostając od
  • Odpowiedz
@Ogau: ale to nie chodzi o prędkość i ściganie się. jak ktoś się nie ściga, w dodatku całe życie jeździ na nizinach i raz w roku pojedzie w góry, szansa na to, że źle wejdzie w zakręt albo z innego powodu będzie musiał nagle hamować jest ogromna. a chyba nie będziesz się upierać, że tarcza mają lepszą skuteczność hamowania niż szczęki.

poza tym koszt eksploatacji jest w zasadzie taki, łatwość
  • Odpowiedz