Wpis z mikrobloga

#kolarstwo #szosa #rower #triban #canyon

Hej Mirki, planuje zakup nowej szosy. Obecnie jeżdżę na Tribanie Easy. Zastanawiam się nad tymi dwoma rowerami. Pod względem osprzętu Canyon jest na tiagrze a Van Rysel na 105, jednak zastanawia mnie geometria Van Rysela ponieważ jest bardziej sportowa niż Canyona. Niestety nie mam możliwości przymierzyć żadnego z nich :/ Mogę liczyć na jakieś rady?
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6-rb/2730.html?dwvar_2730_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-edr-af-105/_/R-p-305449?mc=8529300&c=Czarny
  • 35
szansa na to, że źle wejdzie w zakręt albo z innego powodu będzie musiał nagle hamować jest ogromna


@Im_from_alaska: wtedy tarcze już mu gówno dadzą, bo zablokuje koło i zaliczy szlifa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeżdżę całe życie na szczękach i nie miałem ani jednej niebezpiecznej sytuacji. Po prostu zjeżdżam rekreacyjnie, bo puścić hamulce z górki to żadna sztuka, a i na dole żadna nagroda nie czeka
@swinkaa: @G0lomp: @serschabowy:

Sprawa jest prosta. Im wyższy współczynnik z dzielenia stack / reach rower jest bardziej enduarance, a bezpośrednio to się przekłada na krótszą górną rurę i dłuższą podsiodłową czyli pozycja będzie wyższa i mniej areło.
Szosa rozmiar 56 (ramy mogą być dłuższe u różnych producentów) zazwyczaj rozstaw osi ma poniżej metra, endurance powyżej.
Chyba poniżej 1.5 to szosa, powyżej endurance jak pamiętam.
Znowu dyskusja wpadła w tryb: hamulec tarczowy vs hamulec szczękowy

W ostatnim okresie miałem sporo rozmów z różnymi zawodnikami, w tym w WT, UCI 2.0 (nazwijmy to tak dla uproszczenia). I wniosków jest kilka:
- jeśli nie robisz zjazdów 10km+ o średnim nachyleniu 10%+ - szczękowe będą ok, a na takich zjazdach to i tak nie "najprostsze tektro tarczowe, ale z porządnym chłodzeniem";
- jeśli nie latasz na mokro, nawet na pagórkach,
jagodowy_krol - Znowu dyskusja wpadła w tryb: hamulec tarczowy vs hamulec szczękowy
...

źródło: comment_1642760059HpR4u6dirq6g9UkgAUze7e.jpg

Pobierz
I wniosków jest kilka:


@jagodowy_krol: Dopisałbym jeszcze, że jeśli ktos planuje używać super lekkich dętek (lateksów, innych tubolito, plastików etc), jeździ na carbonowych kołach, albo po prostu często w deszczu to warto jednak rozważyć tarcze.
No ale wydaje mi się, że OPa to nie dotyczy, więc sprawa prosta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MajkelKk:

Nie kumam totalnie sensu istnienia tiagry...


No po prostu nie xd
tldr: totalnie amatorsko - sora. Poważniej - 105. Ultegra dopiero jak chcesz elektrykę. Inne wybory są nieoptymalne ekonomicznie bo kultura pracy grup jest bardzo podobna.

Mooooże kiedyś, ale to i tak bardzo naciąganie.
Od kilku lat (ale to leci) taki punkt pośredni nie ma sensu zbytnio.
Chcesz sobie taniej jeździć i bardziej rekreacyjnie niż jakoś tam na serio -
@Wyrewolwerowanyrewolwer
Myślałem, że technicznie jest z nią coś nie tak. Kupiłem niedawno pierwszą szosę (Vento 4.0 z 2019r - używka) na pełnej nowej tiagrze
( ͡° ͜ʖ ͡°) i po tym co napisałeś przeleciała mi z tyłu głowy wątpliwość, czy z tym osprzętem może być coś nie tak, o czym nie wiem xD. Zgadzam się z Tobą, biorąc nowy rower zostałbym maksymalnie przy Sorze.
via Android
  • 0
@mmichal nie zapominałabym o bikefittingu, bez tego też nie można przecież jeździć tak samo jak bez tarczowek i karbonu xd

@jagodowy_krol właśnie Van Rysel do mnie bardziej przemawia niż Canyon, bo lepszy osprzęt i dodatkowo cena nizsza. Jednak wolałam się zapytać bardziej obeznanych w temacie co o tym myślą
właśnie Van Rysel do mnie bardziej przemawia niż Canyon, bo lepszy osprzęt i dodatkowo cena nizsza. Jednak wolałam się zapytać bardziej obeznanych w temacie co o tym myślą


@swinkaa: to bier Van Rysel, będziesz zadowolona. I sorka, że tam pisałem "on" a nie "ona" nie zauważyłem, że jesteś "różowa".
@swinkaa: Bierz Van Rysela! Na prawdę dobre rowery z dobrym osprzętem i rewelacyjna gwarancja. Co do grupy to w Shimano można mocno wachlować częściami z innych grup bo w części różnią się tylko waga. Choć miałem pełna Ultegra to jak kaseta tańsza biorę i kupuje od 105 itd.