Wpis z mikrobloga

@FxJerzy: Z tego video wynika, że samochody elektryczne mają przewagę w przypadku przeciętnego użytkownika aut osobowych, ale w przypadku, gdy auto jest w użytku przez większość dnia, to ogniwa wodorowe są lepszym rozwiązaniem, ponieważ oferują krótszy czas niezbędny do napełnienia i przez to są bardziej rozsądnym rozwiązaniem przy transporcie drogowym lub lotach komercyjnych.
@kamil-wasniewski: Wodór to idiotyzm. Jest lobbowany jedynie przez sieci stacji paliw i rafinerii, które po przejściu na elektryki chcą sprzedawać wodór.

Produkcja wodoru jest powolna, kosztowna, trzeba go magazynować i dystrybuować fizycznie. Najpierw generujesz prąd elektryczny, który zużywasz na elektrolizę, czyli rozbicie wody na wodór oraz tlen. Następnie w samochodzie wodór łączysz z tlenem przez co powstaje woda, oraz napięcie elektryczne. Straty energetyczne wynoszą 78% w porównaniu ze stratami 27% w
Opposition_Fuhrer - @kamil-wasniewski: Wodór to idiotyzm. Jest lobbowany jedynie prze...

źródło: comment_1641996689l5hl3fcHhq4vQwgsOrJk5T.jpg

Pobierz
@kamil-wasniewski: Oczywiście że nie obejrzałem, bo każdy kto się interesował choć odrobinę tematem wie że wodór jest idiotycznym rozwiązaniem a ewentualne #!$%@? to tylko i wyłącznie nieudolne próby lobbowania tego przez grupy mające w tym interes.

Przedstawiłem masę argumentów które kompletnie orają wodór względem baterii. Ty nie odniosłeś sie do niczego prostaku. Żadnej argumentacji, tylko żałosne "naprodukowałeś się". Standard kamilku, ty zawsze pajacujesz w każdym temacie. Jesteś encyklopedycznym przykładem retorycznego "janusza,
Opposition_Fuhrer - @kamil-wasniewski: Oczywiście że nie obejrzałem, bo każdy kto się...

źródło: comment_164199845700HwXuewr7UbcjB7Ewnhz4.jpg

Pobierz
EV potrzebują jedynie nowego typu baterii


@FxJerzy: Auta na wodór potrzebują jedynie udoskonalenia technologii produkcji i przechowywania wodoru. Równie bliskie zrealizowania na tę chwilę ;)

@kamil-wasniewski: Ev to spoko sprawa na użytek prywatny. O transporcie kołowym, morskim czy lotniczym na baterie można zapomnieć na kolejne 20lat, wodór to jedyna opcja na czysty transport w tym momencie. Są oczywiście fanatycy elona co powiedzą inaczej, ale oni nie patrzą dalej niż perspektywa
@Opposition_Fuhrer: bardzo dobry komentarz. Bardzo dobry!

@kamil-wasniewski: w video mówią, że prędkość ładowania to 3.5MW. Tesla w swoich nowych megachargerach dla Tesla Semi ma mieć prędkość 1.5MW.

Ponadto trzeba wziąć pod uwagę fakt, żę w bardzo wielu przypadkach kierowca ciężarówki też nie będzie tankował na trasie, tylko podczas załadunku/rozładunku, podczas gdy auto i tak stoi.

Tak, wymagać to będzie dodatkowej infrastrukturze po stronie klienta, aczkolwiek firmy, które takie ciężarówki kupują
O transporcie kołowym, morskim czy lotniczym na baterie można zapomnieć na kolejne 20lat, wodór to jedyna opcja na czysty transport w tym momencie.


@Stashqo: ciekawe, czy wiesz, że 50% ruchu morskiego (zaszyszane dane, więc nie dam sobie ręki uciąć), to transport węgla/ropy i innych nośników energii.

Zielona energia defacto tymsamym zmniejszy emisje statków pośrednio :)