@unified_observer: wywalili byłego CEO, Nikola dostała karę parę czy paredziesiąt milionów za oszustwa i teraz będzie chciała tę karę wyegzekwować sądownie od byłego CEO. Jak chcesz coś więcej na temat produktu to polecam Munro Live. Zrobili ostatnio serię gdzie oglądają prototyp, testują go, oglądają jak wygląda fabryka i wchodzą głebiej w sprawy techniczne i model biznesowy.
@FxJerzy: Z tego video wynika, że samochody elektryczne mają przewagę w przypadku przeciętnego użytkownika aut osobowych, ale w przypadku, gdy auto jest w użytku przez większość dnia, to ogniwa wodorowe są lepszym rozwiązaniem, ponieważ oferują krótszy czas niezbędny do napełnienia i przez to są bardziej rozsądnym rozwiązaniem przy transporcie drogowym lub lotach komercyjnych.
@kamil-wasniewski: Masz rację, znacznie mądrzejsi ode mnie w to inwestują. Z tego co wiem, jest to bardzo trudne do opanowania, więc ja w te firmy kasy nie ładuję. Ale też ich nie szortuję, życzę jak najlepiej.
@dupinka5000: Zasilanie wodorem oraz energią elektryczną ma swoje zalety oraz wady i może być przemiennie wykorzystywane zależnie od aplikacji. Wodór można przechowywać pod sprężoną postacią podobnie niczym gaz.
@kamil-wasniewski: Wodór to idiotyzm. Jest lobbowany jedynie przez sieci stacji paliw i rafinerii, które po przejściu na elektryki chcą sprzedawać wodór.
Produkcja wodoru jest powolna, kosztowna, trzeba go magazynować i dystrybuować fizycznie. Najpierw generujesz prąd elektryczny, który zużywasz na elektrolizę, czyli rozbicie wody na wodór oraz tlen. Następnie w samochodzie wodór łączysz z tlenem przez co powstaje woda, oraz napięcie elektryczne. Straty energetyczne wynoszą 78% w porównaniu ze stratami 27% w przypadku magazynowania energii w bateriach.
Lepiej sprawdź jak drogi jest obecnie wodór na kilku stacjach które są np. w USA. Obecnie jeżdżenie na wodorze wychodzi drożej niż na zwykłej benzynie czy ropie, nie porównując nawet z bateriami... Jedyna zaleta wodóru względem baterii, to szybkość "ładowania" baku, która wynosi trochę dłużej niż w przypadku tankowania benzyny. Jednak postęp w szybkości ładowania ogniw jest cały czas bardzo duży i już dziś są superchargery, które ładują bardzo
@Opposition_Fuhrer: Naprodukowałeś się jak zwykle, ale chyba wcale nie odpaliłeś tego video, bo mimo strat energii przy produkcji wodoru, mogą w jego przypadku zaważyć kwestie praktyczne.
@kamil-wasniewski: Oczywiście że nie obejrzałem, bo każdy kto się interesował choć odrobinę tematem wie że wodór jest idiotycznym rozwiązaniem a ewentualne #!$%@? to tylko i wyłącznie nieudolne próby lobbowania tego przez grupy mające w tym interes.
Przedstawiłem masę argumentów które kompletnie orają wodór względem baterii. Ty nie odniosłeś sie do niczego prostaku. Żadnej argumentacji, tylko żałosne "naprodukowałeś się". Standard kamilku, ty zawsze pajacujesz w każdym temacie. Jesteś encyklopedycznym przykładem retorycznego "janusza, który nie ma wiedzy, tylko swój chłopski rozum".
Masz supercharger 250kW juz dwa lata temu ładował z prędkością 1066 mol/h. To daje ponad 17,76 mili na minutę. 28,42km / minutę. W 10 minut 284km dystansu sobie ładujesz, a bedzie jeszcze szybciej...
@FxJerzy: Auta na wodór potrzebują jedynie udoskonalenia technologii produkcji i przechowywania wodoru. Równie bliskie zrealizowania na tę chwilę ;)
@kamil-wasniewski: Ev to spoko sprawa na użytek prywatny. O transporcie kołowym, morskim czy lotniczym na baterie można zapomnieć na kolejne 20lat, wodór to jedyna opcja na czysty transport w tym momencie. Są oczywiście fanatycy elona co powiedzą inaczej, ale oni nie patrzą dalej
@kamil-wasniewski: w video mówią, że prędkość ładowania to 3.5MW. Tesla w swoich nowych megachargerach dla Tesla Semi ma mieć prędkość 1.5MW.
Ponadto trzeba wziąć pod uwagę fakt, żę w bardzo wielu przypadkach kierowca ciężarówki też nie będzie tankował na trasie, tylko podczas załadunku/rozładunku, podczas gdy auto i tak stoi.
Tak, wymagać to będzie dodatkowej infrastrukturze po stronie klienta, aczkolwiek firmy, które takie
O transporcie kołowym, morskim czy lotniczym na baterie można zapomnieć na kolejne 20lat, wodór to jedyna opcja na czysty transport w tym momencie.
@Stashqo: ciekawe, czy wiesz, że 50% ruchu morskiego (zaszyszane dane, więc nie dam sobie ręki uciąć), to transport węgla/ropy i innych nośników energii.
Zielona energia defacto tymsamym zmniejszy emisje statków pośrednio :)
@anonimowy_programista: Jeszcze trzeba dodać, że ciężarówki będą jeździć same na autopilocie i same dobierać sobie zlecenia, a w każdym magazynie będzie stacja ich ładowania. ( ͡°͜ʖ͡°)
Rafonix się #!$%@?ł na psach? Bo na tym prime tak się zachowuje jakby tak, wydaje się wydygany być i bije się jak mu to mówią , nie ma argumentów żadnych Pytam bo nie śledzę #rafonix #primemma #famemma #donkasjo
#gielda
#tesla
#nikola
Akurat Nikola miała jakieś problemy z oskarżeniami o oszustwa. Jak to tam teraz wygląda?
https://youtu.be/pNgZ6xL_An4?t=314 - zaoranie samochodów na wodór w 10 sekund, EV potrzebują jedynie nowego typu baterii (patrzę na #graphene ) by zezłomować ICE.
Wodoru nie da się efektywnie przechowywać.
Z tego co wiem, jest to bardzo trudne do opanowania, więc ja w te firmy kasy nie ładuję. Ale też ich nie szortuję, życzę jak najlepiej.
Produkcja wodoru jest powolna, kosztowna, trzeba go magazynować i dystrybuować fizycznie. Najpierw generujesz prąd elektryczny, który zużywasz na elektrolizę, czyli rozbicie wody na wodór oraz tlen. Następnie w samochodzie wodór łączysz z tlenem przez co powstaje woda, oraz napięcie elektryczne. Straty energetyczne wynoszą 78% w porównaniu ze stratami 27% w przypadku magazynowania energii w bateriach.
Lepiej sprawdź jak drogi jest obecnie wodór na kilku stacjach które są np. w USA. Obecnie jeżdżenie na wodorze wychodzi drożej niż na zwykłej benzynie czy ropie, nie porównując nawet z bateriami... Jedyna zaleta wodóru względem baterii, to szybkość "ładowania" baku, która wynosi trochę dłużej niż w przypadku tankowania benzyny. Jednak postęp w szybkości ładowania ogniw jest cały czas bardzo duży i już dziś są superchargery, które ładują bardzo
źródło: comment_1641996689l5hl3fcHhq4vQwgsOrJk5T.jpg
PobierzPrzedstawiłem masę argumentów które kompletnie orają wodór względem baterii. Ty nie odniosłeś sie do niczego prostaku. Żadnej argumentacji, tylko żałosne "naprodukowałeś się". Standard kamilku, ty zawsze pajacujesz w każdym temacie. Jesteś encyklopedycznym przykładem retorycznego "janusza, który nie ma wiedzy, tylko swój chłopski rozum".
Masz supercharger 250kW juz dwa lata temu ładował z prędkością 1066 mol/h.
To daje ponad 17,76 mili na minutę. 28,42km / minutę. W 10 minut 284km dystansu sobie ładujesz, a bedzie jeszcze szybciej...
źródło: comment_164199845700HwXuewr7UbcjB7Ewnhz4.jpg
Pobierz@FxJerzy: Auta na wodór potrzebują jedynie udoskonalenia technologii produkcji i przechowywania wodoru. Równie bliskie zrealizowania na tę chwilę ;)
@kamil-wasniewski: Ev to spoko sprawa na użytek prywatny. O transporcie kołowym, morskim czy lotniczym na baterie można zapomnieć na kolejne 20lat, wodór to jedyna opcja na czysty transport w tym momencie. Są oczywiście fanatycy elona co powiedzą inaczej, ale oni nie patrzą dalej
@kamil-wasniewski: w video mówią, że prędkość ładowania to 3.5MW. Tesla w swoich nowych megachargerach dla Tesla Semi ma mieć prędkość 1.5MW.
Ponadto trzeba wziąć pod uwagę fakt, żę w bardzo wielu przypadkach kierowca ciężarówki też nie będzie tankował na trasie, tylko podczas załadunku/rozładunku, podczas gdy auto i tak stoi.
Tak, wymagać to będzie dodatkowej infrastrukturze po stronie klienta, aczkolwiek firmy, które takie
@Stashqo: ciekawe, czy wiesz, że 50% ruchu morskiego (zaszyszane dane, więc nie dam sobie ręki uciąć), to transport węgla/ropy i innych nośników energii.
Zielona energia defacto tymsamym zmniejszy emisje statków pośrednio :)