Wpis z mikrobloga

#jaguar #citroen #peugeot #landrover
Taguję marki w których występował ten silnik i ktoś może go zna. Mianowicie chodzi o
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
w jaguarze XF 2.7, drugi zatarty już silnik. W tym egzemplarzu po 800 km od wymiany wypalił się DPF, i zaczęła pukać w silniku panewka(?). W filtrze pełno opiłków, więc nadziei na ratunek nie ma, będę ściagał jeszcze misę i oglądał panewki. Pytanie jest takie co z tym robić? Remontować to czy szukać słupka? Obiło mi się o uszy, że te silniki miały problemy z panewkami po wypalaniu dpf tylko co to ma do czego? Silnik używany około 10 tys, ile mogą kosztować części żeby to sensownie wyremontować o ile stan pozwoli?
  • 8
Obiło mi się o uszy, że te silniki miały problemy z panewkami po wypalaniu dpf tylko co to ma do czego?


@Reynald: bogata mieszanka w dieslu przy wypalaniu może powodować obciążenie w panewki. Jak panewki słabe, albo smarowanie nie daje wystarczającego ciśnienia, to może i wystarczyć w teorii. Ten silnik to znany szrot, wymień na używkę i sprzedaj auto póki na chodzie - taka moja rada. Lata temu badałam neta, bo
@Reynald: akurat jestem ofiara tego silnika, zatarł mi się na korbowodzie, kupiłem nowy wał tłoki korbowody uszczelki za 9tys, zrobiłem 1000km i powtórka z rozrywki, teraz chyba silnik kupie
@magicznyfred: @malebro: Na szczęście to nie moje auto, ja tylko myślę co z tym zrobić. W tego Jaguara w 3 lata poszło prawie 30 tys, przejechał może 1,5 tys km, a teraz sprawny byłby wart 30 tys max. Ja sie zastanawiam czy w ogóle składanie tego na sztukę jest opłacalne skoro chcą sprzedać. Dokładnie takiego na sztukę złożonego kupili, bo po kupnie przejechał kilkaset km ( ͡° ͜ʖ