Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki-single bez spadków i pomocy rodziny - jak radzicie/radziliście sobie z kwestiami mieszkalnymi po wejściu w dorosłość? Przeszliście na wynajem mieszkania, oddając pół wypłaty, czy męczyliście się dłużej na wynajmie pokoju, żeby szybciej zebrać na swoje? Wiadomo, że w pojedynkę jest dużo trudniej, zwłaszcza, że samemu trzeba cały wkład własny zebrać.

Jestem niedługo po skończeniu studiów (25 lvl), pracuję od roku na cały etat (w czasie studiów dziennych tylko dorabianie w mniejszym wymiarze godzin na bieżące wydatki), zbieranie oszczędności przy zarobkach na entry-level idzie jak krew z nosa. Wynajmuję pokój, żeby zmniejszyć koszty utrzymania i odkładać więcej, ale zaczynam się zastanawiać nad sensem, bo komfort takiego mieszkania z obcymi jest bardzo niski. Nie mam partnera, więc z kosztami życia muszę radzić sobie sama, a one w dużym mieście powalają. Zarobki może w ciągu 1-2 lat wzrosną znacząco, ale nie w tym momencie.

Co radzicie - męczyć się dalej, żeby za 2-3 lata jednak kupić już swoje gniazdko, czy już teraz wynająć mieszkanie za te 2,5k kosztem dłuższego oszczędzania? Ogólnie rozchodzi się o kompromis między komfortem mieszkania a nienabijaniem niepotrzebnie kieszeni innym.

#wynajem #mieszkanie #pracbaza #nieruchomosci #najem #samotnosc

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61b4912d1a841e000b7db9eb
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: LeVentLeCri
Przekaż darowiznę
  • 16
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: U mnie było tak, że zaczęłam pracę i oszczędzanie jeszcze przed ukończeniem studiów, kiedy mieszkałam z rodzicami. Potem wynajmowałam pokój razem z chłopakiem, a kiedy już kupiłam dziurę w ziemi, wynajęliśmy mieszkanie, bo po podwyżce moje zarobki na to pozwalały
  • Odpowiedz