Wpis z mikrobloga

Na ile czasu / km (charakteru: oranie las, góry, single, raw bez scieżki) starcza wam napęd 1x12 czy tam 1x11 ?
Jeżdżę wprawdzie siłowo, ale o napęd - czystość dbam, trzy łańcuchy w rotacji około 250km, waga poniżej 80.
Przejechane 2500km i pierwszy z łańcuchów zaczyna świrować :/ poprzedni zestaw 2 łańcuchy + kaseta też przetrwał tylko tyle. Przedniego blatu nie wymieniałem, teraz przednie zęby nadal wyglądają w miarę zdrowo - wymieniać i tak?

#rower #enduromtb #mtb
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pochazizchrzanowa: Mam tzw. superenduro z napędem Sram GX. Pierwszy łańcuch po prostu popękał po 450km, drugi 725km. Teraz mam trzeci i wiem, że będę musiał wymienić razem z kasetą. Sram jest bardzo mało wytrzymały. Próbowałem reklamować popękany łańcuch to odpisali mi, że pęknięcie 20 ogniw po 450km jest zupełnie normalne... :/ Łańcuch nie był zużyty. Staram się dokładnie czyścić napęd kilka przejazdów, po każdym wycieram i smaruje. Tym rowerem jeżdżę
  • Odpowiedz
to bym przesiadł się na inną markę


@s---k: Wymienił piastę, kasetę, korbę i manetkę. :) Czyli pewnie z 4k spokojnie, z 20% wartości roweru.

Zresztą manetkę Srama to bym najlepiej wywalił w pierwszej kolejności. ;)
  • Odpowiedz
ale o napęd - czystość dbam, trzy łańcuchy w rotacji około 250km,


@pochazizchrzanowa: i po 2.5k napęd jest wykończony? To co jeśli ktoś jeździ na jednym łańcuchui nie dba tak o czystość? Po 1k napęd do wyrzucenia? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@s---k: Tylko, że ja mam tylną piastę mega fajną i kompatybilną tylko z XD. ;)
Podobno jak się kupi wyższy model napędu to jest lepiej i pewnie łańcuch i kasetę wymienię na X01, podobno dużo lepiej. :)
  • Odpowiedz
@s---k: niestety, teraz jestem przywiązany do sram, więc w tym rowerze tak zostanie. W przyszłym roku planuje wymienić moje XC i nie będzie miało srama. Tym bardziej, że wolę Fox od RS, a producenci często jak montują napęd SRAM to też inne komponenty.
  • Odpowiedz
@yggdrasil u mnie shimano xt 1x12
@dzangyl: napęd wykończony jeszcze nie jest, odpada pierwszy łańcuch, liczę że pozostałe dwa zrobią jeszcze po 300-500 każdy, ale nadal dziwi mnie to, że to trochę mało.
Jasna sprawa że warunki robią robotę, a jeżdżę raczej w każdych. Asfaltów i innych litych podłoży unikam. Znaczenie ma też ratio przewyższeń - ja mam jakieś 2500km i 28000m przewyższenia.
  • Odpowiedz
@pochazizchrzanowa: u mnie kaseta XX1 11s po ok 5k bez problemu przyjęła nowy łańcuch. Musiałem założyć nowy bo stary się wkręcił w szprychy i wygiął…. Dla porównania w poprzednim rowerze napęd xt 2x10 po 2k całkowicie do wymiany. Trasy i teren ten sam. No i po tych 5k z nowym łańcuchem śmiga jak nowy.
  • Odpowiedz
Podobno jak się kupi wyższy model napędu to jest lepiej


@yggdrasil: Szczerze to to wygląda jak konsumencki syndrom sztokholmski. "sprzedaliśmy ci g---o ale jak dasz nam jeszcze więcej kasy to nie będzie gównem, obiecujemy. Zaufaj nam". Nie da się wymienić tego bębenka?
  • Odpowiedz
@maccyp, @JestemKrzysio: 5k km to jest wartość której bym oczekiwał, ale jaki macie profil jeżdżonych tras? W poprzednim rowerze, przy dwóch łańcuchach spokojnie 7-8k km, ale jeździłem nim bardziej crosscountry (szutry/przeciwpożarówki). Teraz bardziej dziki teren, dużo więcej haratania, no ale okolice 3k km to jakoś chyba nazbyt mało ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@pochazizchrzanowa: Trójmiasto - TPK, 0% asfaltu, tylko leśne ścieżki. Głównie zaliczanie podjazdów :) Jeździmy w śniegu, błocie, deszczach. Kilka lokalnych maratonów. Dokładnie czyszczony napęd po każdej jeździe i myśle ze jeszcze trochę na nim zrobię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz