Wpis z mikrobloga

Na ile czasu / km (charakteru: oranie las, góry, single, raw bez scieżki) starcza wam napęd 1x12 czy tam 1x11 ?
Jeżdżę wprawdzie siłowo, ale o napęd - czystość dbam, trzy łańcuchy w rotacji około 250km, waga poniżej 80.
Przejechane 2500km i pierwszy z łańcuchów zaczyna świrować :/ poprzedni zestaw 2 łańcuchy + kaseta też przetrwał tylko tyle. Przedniego blatu nie wymieniałem, teraz przednie zęby nadal wyglądają w miarę zdrowo - wymieniać i tak?

#rower #enduromtb #mtb
  • 21
  • Odpowiedz
@pochazizchrzanowa: Mam tzw. superenduro z napędem Sram GX. Pierwszy łańcuch po prostu popękał po 450km, drugi 725km. Teraz mam trzeci i wiem, że będę musiał wymienić razem z kasetą. Sram jest bardzo mało wytrzymały. Próbowałem reklamować popękany łańcuch to odpisali mi, że pęknięcie 20 ogniw po 450km jest zupełnie normalne... :/ Łańcuch nie był zużyty. Staram się dokładnie czyścić napęd kilka przejazdów, po każdym wycieram i smaruje. Tym rowerem jeżdżę tylko
  • Odpowiedz
to bym przesiadł się na inną markę


@s---k: Wymienił piastę, kasetę, korbę i manetkę. :) Czyli pewnie z 4k spokojnie, z 20% wartości roweru.

Zresztą manetkę Srama to bym najlepiej wywalił w pierwszej kolejności. ;)
  • Odpowiedz
ale o napęd - czystość dbam, trzy łańcuchy w rotacji około 250km,


@pochazizchrzanowa: i po 2.5k napęd jest wykończony? To co jeśli ktoś jeździ na jednym łańcuchui nie dba tak o czystość? Po 1k napęd do wyrzucenia? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@s---k: Tylko, że ja mam tylną piastę mega fajną i kompatybilną tylko z XD. ;)
Podobno jak się kupi wyższy model napędu to jest lepiej i pewnie łańcuch i kasetę wymienię na X01, podobno dużo lepiej. :)
  • Odpowiedz
@s---k: niestety, teraz jestem przywiązany do sram, więc w tym rowerze tak zostanie. W przyszłym roku planuje wymienić moje XC i nie będzie miało srama. Tym bardziej, że wolę Fox od RS, a producenci często jak montują napęd SRAM to też inne komponenty.
  • Odpowiedz
@yggdrasil u mnie shimano xt 1x12
@dzangyl: napęd wykończony jeszcze nie jest, odpada pierwszy łańcuch, liczę że pozostałe dwa zrobią jeszcze po 300-500 każdy, ale nadal dziwi mnie to, że to trochę mało.
Jasna sprawa że warunki robią robotę, a jeżdżę raczej w każdych. Asfaltów i innych litych podłoży unikam. Znaczenie ma też ratio przewyższeń - ja mam jakieś 2500km i 28000m przewyższenia.
  • Odpowiedz
@pochazizchrzanowa: u mnie kaseta XX1 11s po ok 5k bez problemu przyjęła nowy łańcuch. Musiałem założyć nowy bo stary się wkręcił w szprychy i wygiął…. Dla porównania w poprzednim rowerze napęd xt 2x10 po 2k całkowicie do wymiany. Trasy i teren ten sam. No i po tych 5k z nowym łańcuchem śmiga jak nowy.
  • Odpowiedz
Podobno jak się kupi wyższy model napędu to jest lepiej


@yggdrasil: Szczerze to to wygląda jak konsumencki syndrom sztokholmski. "sprzedaliśmy ci gówno ale jak dasz nam jeszcze więcej kasy to nie będzie gównem, obiecujemy. Zaufaj nam". Nie da się wymienić tego bębenka?
  • Odpowiedz
@maccyp, @JestemKrzysio: 5k km to jest wartość której bym oczekiwał, ale jaki macie profil jeżdżonych tras? W poprzednim rowerze, przy dwóch łańcuchach spokojnie 7-8k km, ale jeździłem nim bardziej crosscountry (szutry/przeciwpożarówki). Teraz bardziej dziki teren, dużo więcej haratania, no ale okolice 3k km to jakoś chyba nazbyt mało ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@pochazizchrzanowa: Trójmiasto - TPK, 0% asfaltu, tylko leśne ścieżki. Głównie zaliczanie podjazdów :) Jeździmy w śniegu, błocie, deszczach. Kilka lokalnych maratonów. Dokładnie czyszczony napęd po każdej jeździe i myśle ze jeszcze trochę na nim zrobię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz