Wpis z mikrobloga

Parują mi szyby w samochodzie, gdyby wszystko było sprawne, to ciepłe powietrze powinno rozwiązywać problem, a u mnie jest dokładnie odwrotnie. Im cieplejsze ustawię, tym szybciej parują ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Podejrzewam nieszczelną nagrzewnicę, płyn chłodniczy dostający się do powietrza może powodować parowanie szyb z tego co czytałem. Z drugiej strony nie zauważyłem żeby pod nagrzewnicą robiło się mokro.

Zastanawia mnie też, czy może to mieć coś wspólnego z klimatyzacją, a dokładniej jej osprzętem, czy niesprawny osuszacz, skraplacz, czy zatkany zawór odprowadzający wodę mógłby też być przyczyną.

A może po prostu wlewa mi się woda do auta?

Pacjent to Opel Astra G z klimatyzacją od Delphi.

Ktoś ma jakieś pomysły, albo mierzył się z podobnym problemem? ()

#opel #opelastra #mechanikasamochodowa #mechanika #mechanik #naprawasamochodow #samochody #motoryzacja #klimatyzacja
  • 31
@ondraszek: po tym jak ktoś o tym napisał byłem sprawdzić.

Silniczek nie chciał w ogóle działać, wymontowałem go i zaczął działać, nawet po ponownym zamontowaniu.

Tylko teraz działa odwrotnie, na zamkniętym obiegu się nie świeci dioda, na otwartym świeci (°°

Kostka nie jest symetryczna, więc nie mogłem jej odwrotnie wpiąć.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@delusiones: a silniczek na odwrót montować? Ja u siebie odpialem go i miałem klapkę wkrętem #!$%@? na ostro na otwartym obiegu i tyle, ale rok tak jezdzilem bo wiedziałem że sprzedam
@ondraszek: nie da się odwrotnie :D za ciasno, żeby nie trafić.

@machus666: @Gozdziu: @kloner11: @PanKracy582: @hellfirehe: @r5678: @ZajebbcieTrudnyNick: @n_____S:
może kogoś interesuje, jak niepotrzebnie wołam to przepraszam

Głównym winowajcą okazał się silniczek sterowania klapą obiegu wew-/zewnętrznego.
Zostawiłem na obiegu otwartym (więc dioda świeci jak na zamkniętym, ale na razie tego nie ruszam). Pokonałem tak ~40km i szyby nie zaparowały.

Za tydzień lub dwa
@delusiones: nie znajdziesz astry w którym ten silniczek nie szwankuje, tak sobie to inżyniery wymyśliły że on się nie wyłącza tylko cały czas dostaje po dupie i się palą czy przyblokowują. Odłącz taką łapkę do tego ustaw na otwartym albo zamkniętym i zapomnij o sprawie ;) poza tym one się "odwracają" i właśnie włączony to wyłączony i odwrotnie. Wiedz że jak dasz nawiew na szybę bezpośrednio to idzie sygnał do silnika
@r5678: taką łapkę widziałem w systemie z klimatyzacją BEHR, u mnie w Delphi silniczek jest wyżej, na wysokości klapki i jest połączony z nią bezpośrednio "zębatką", bez dodatkowych łączników.

Silniczka odłączyć całkiem nie mogę, bo w bezwładzie klapka będzie wisieć pionowo w dół, więc obieg pół na pół ¯\_(ツ)_/¯

poza tym one się "odwracają"

Będę w takim razie próbował go odwrócić raz jeszcze :D
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@delusiones: ja bym z tym trzymaniem klapki przez silniczek nie był taki pewien, też tak myślałem :D i huk, musiałem blokować. Drgania, wstrząsy, dieselek mój powodował powolne jej opadnie do pozycji 50/50