Wpis z mikrobloga

Hej Mirki, mam kilka pytań:

1. Którą wersję Unity zainstalować żeby żarło jak najmniej ramu? I czy jak zainstaluję np. wersję z 2015 to czy MonoDevelop który wezmę w pakiecie będzie miał wszystkie intellisense, podpowiadanie składni itp. z góry ustawione? Bo np. jak próbowałem pobrać MonoDevelop z 2017 przez UnityHub i podpiąłem pod Unity 2020 to nijak nie mogłem sprawić żeby to działało, nie pokazywało żadnych komponentów Unity tylko czysty C#.

2. Piszę gierkę w której głównym mechanizmem jest możliwość "strzelania" czarami, które różnią się wielkością, materiałem, efektem przy trafieniu itp., więc najlepiej byłoby chyba stworzyć klasę Spell i każdy prefab czaru tworzyłby osobny obiekt z własnymi parametrami, ale jak to wszystko poukładać w Unity żeby było ładnie? W którym miejscu zadeklarować klasę, jak najlepiej powiązać obiekt z prefabem, itd? I właściwie w tym przypadku co będzie lepsze, klasa czy struct? Nie pisałem wcześniej dużo w C# więc nie wiem do końca kiedy używać którego. A może w ogóle rozwiązać to w jakiś inny sposób?

3. Jak najlepiej deklarować i odczytywać różne zmienne w różnych miejscach? W przypadku gdy wiem że dana wartość jest tylko jedna, np. życie gracza czy ilość many po prostu deklaruję zmienną statyczną w skrypcie player, ale domyślam się że to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie. No i nie wiem do końca jak odczytywać zmienne z konkretnych obiektów z innego miejsca w kodzie, tzn nie wiem nawet jak znaleźć poszczególne instancje tworzone przez Unity, np. klasy Spell jak wyżej.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi ʕʔ

#programowanie #csharp #unity #unity3d #gamedev
  • 3
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Virsky: Unity 2020 proponuję+visualstudio community
2. W Unity dziedziczysz z monobehaviour żeby spinać kod z obiektami. Do tego możesz sobie tworzyć własne klasy od podstaw lub używać scriptable objects
3. Musisz przekazac jakoś referencję. Robisz pole w jednym skrypcie i wpinasz w jego instancje instancje innego skryptu ( przeniesiesz w edytorze)

Zrób kilka tutoriali najpierw
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Virsky: Ja jadę na wersji z 2019 plus VScode na starym probooku z 8gb ramu do tego mam odpalona przeglądarkę z YT, i paroma zakładkami plus GIMP i z doskoku jakieś apki do np. konwersji audio i daje radę. System u mnie to użycie około 1 GB Linux mint. I w sumie tylko jak odpalę mixamo w przeglądarce to komp się trochę poci.