Aktywne Wpisy
taka_sobie_ +278
Nie byłabym z tatusiem mającym już guwniaka choćby był 10/10 albo ostatnim facetem na ziemi. Dlaczego? Kilka z brzegu powodów:
- na dzień dobry jestem na drugim miejscu
- wiecznie musi mieć kontakt z byłą, jeżdżąc do dziecka widzi się z nią, pije kawkę i #!$%@? wie co jeszcze tam robią jak dzieciak pójdzie na drzemkę, ale ja oczywiście pewnie miałabym zakaz kontaktu z byłymi xD
- wieczne wtrącanie się byłej w
- na dzień dobry jestem na drugim miejscu
- wiecznie musi mieć kontakt z byłą, jeżdżąc do dziecka widzi się z nią, pije kawkę i #!$%@? wie co jeszcze tam robią jak dzieciak pójdzie na drzemkę, ale ja oczywiście pewnie miałabym zakaz kontaktu z byłymi xD
- wieczne wtrącanie się byłej w
Polska5Ever +62
Jaką jedną najważniejszą radę dalibyście osobom wchodzącym teraz w dorosłość (rocznik 2006 xD) z perspektywy osoby dorosłej?
Można bazować na swoim doświadczeniu.
#wykop30plus #wykop30club #glupiewykopowezabawy #pracbaza #studia #heheszki
Można bazować na swoim doświadczeniu.
#wykop30plus #wykop30club #glupiewykopowezabawy #pracbaza #studia #heheszki
1. Którą wersję Unity zainstalować żeby żarło jak najmniej ramu? I czy jak zainstaluję np. wersję z 2015 to czy MonoDevelop który wezmę w pakiecie będzie miał wszystkie intellisense, podpowiadanie składni itp. z góry ustawione? Bo np. jak próbowałem pobrać MonoDevelop z 2017 przez UnityHub i podpiąłem pod Unity 2020 to nijak nie mogłem sprawić żeby to działało, nie pokazywało żadnych komponentów Unity tylko czysty C#.
2. Piszę gierkę w której głównym mechanizmem jest możliwość "strzelania" czarami, które różnią się wielkością, materiałem, efektem przy trafieniu itp., więc najlepiej byłoby chyba stworzyć klasę Spell i każdy prefab czaru tworzyłby osobny obiekt z własnymi parametrami, ale jak to wszystko poukładać w Unity żeby było ładnie? W którym miejscu zadeklarować klasę, jak najlepiej powiązać obiekt z prefabem, itd? I właściwie w tym przypadku co będzie lepsze, klasa czy struct? Nie pisałem wcześniej dużo w C# więc nie wiem do końca kiedy używać którego. A może w ogóle rozwiązać to w jakiś inny sposób?
3. Jak najlepiej deklarować i odczytywać różne zmienne w różnych miejscach? W przypadku gdy wiem że dana wartość jest tylko jedna, np. życie gracza czy ilość many po prostu deklaruję zmienną statyczną w skrypcie player, ale domyślam się że to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie. No i nie wiem do końca jak odczytywać zmienne z konkretnych obiektów z innego miejsca w kodzie, tzn nie wiem nawet jak znaleźć poszczególne instancje tworzone przez Unity, np. klasy Spell jak wyżej.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi ʕ•ᴥ•ʔ
#programowanie #csharp #unity #unity3d #gamedev
2. W Unity dziedziczysz z monobehaviour żeby spinać kod z obiektami. Do tego możesz sobie tworzyć własne klasy od podstaw lub używać scriptable objects
3. Musisz przekazac jakoś referencję. Robisz pole w jednym skrypcie i wpinasz w jego instancje instancje innego skryptu ( przeniesiesz w edytorze)
Zrób kilka tutoriali najpierw