Wpis z mikrobloga

Hans, zakręć zawór!
- który?!
- ten duży!
Niemiecki okręt podwodny UB-110 został zbudowany przez Blohm & Voss w Hamburgu i oddany do użytku 23 marca 1918 roku. W lipcu tego samego roku poszedł na dno...
Dziś kiedy większość osób ma problem z ogarnięciem 2 kurków pod prysznicem, myślę ten okręt by nawet z portu nie ruszył ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Chcesz być na bieżąco? #zwiadowcahistorii - tag z moimi najciekawszymi znaleziskami! Zapisz się też do mikrolisty zwiadowcahistorii - plusując ten komentarz bym zawołał Cię do najlepszych znalezisk!

Sprawdź też mój blog WWW firmowy SKLEP ZH oraz kanał na YT

#ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #technologia #okrety #wojna #wojsko #marynarkawojenna #iiwojnaswiatowa
Pobierz Zwiadowca_Historii - Hans, zakręć zawór!
- który?!
- ten duży!
Niemiecki okręt pod...
źródło: comment_1634563889tj5f39pbwMt9TFoHyGOSpT.jpg
  • 16
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Diamond-kun: ale jednak nawet i takie kokpity już przedwojennych samolotów były jednak projektowane z jakąś koncepcją ergonomii, logicznej spójności i przejrzystości układu.

Tak aby to i owo obsługiwane w czasie lotu było jak najbardziej podręczne i wchodzące w nawyk dla obsługującego. Lub aby mógł on to w razie potrzeby szybko sprawdzić czy odnaleźć.

Nawet w gąszczu bezpieczników były opisy i numeracje rzędów oraz każdego z osobna. A tutaj to to wnętrze
stanowisko obsługi


@wygolony_libek-97: na okrętach podwodnych załoga to jest detal który ma się wpasować w całą resztę - nie ma miejsca na ergonomię i wygodę. Na zdjęciu widzimy plus-minus dwadzieścia zaworów, które COŚ robią. Da się nauczyć co. Zresztą, pewnie nie jest tak, że ktoś tam ciągle przy nich stoi i #!$%@? wszystkimi na zmianę: być moiże ten górny po lewej zakręca wodę w sraczu, a ten po prawej w kambuzie
@Zwiadowca_Historii: @wygolony_libek-97: to tutaj też było zrobione całkiem ergonomicznie. Może na tym zdjęciu tej ergonomii nie widać, ale układ wbrew pozorom był całkiem logiczny, związany z układem komór balastowych. Widziałem gdzieś w sieci opis, teraz go nie mogę wygooglać, ale na szybko z tego, co pamiętam: każda taka komora musiała mieć możliwość wpuszczenia i wypuszczenia z niej wody oraz sprężonego powietrza. Komór było kilka, więc odpowiednich zestawów zaworów też było
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@slapdash @Jarek_P: ale układ/rozkład który da się nauczyć i obsługiwać na spokojnie jak jesteś w pełni sił to jedno.

A coś od czego zależy życie i przeżycie, i co w sytuacjach awaryjnych trzeba obsługiwać szybko, intuicyjnie i jeszcze z awariami oświetlenia to zupełnie inne warunki.

Wtedy nieprzecenione jest mieć to wygodnie porozmieszczane i opisane co i jak, w pełni zgrane z papierowymi podręcznikami i listami procedur. Tak, że jak nie jesteś
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Zwiadowca_Historii: cośtam czytałem o ubootach i na tych okrętach mieli podobno mocno przesrane. Zimno, jeden kibel, żarcie liche, smród i chyba co 3 umierał i morale zerowe bo w ogóle jest wojna a ty siedzisz pod wodą, wszyscy jebią potem