Wpis z mikrobloga

#samochody
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego producenci samochodów przerzucili się prawie wyłącznie na SUVy. Obiektywnie analizując ten typ samochodu dochodzę do wniosku, że jedyną ich zaletą jest "łatwiejsze wsiadanie", a wad jest cała masa:
-wysoko położony środek ciężkości, więc
-gorsze prowadzenie
-gorszy współczynnik oporu powietrza
-mniejszy bagażnik
-muszą być szersze i mieć szersze opony, żeby utrzymać toto na drodze
-żeby zapewnić podobną ilość miejsca w środku muszą być gabarytowo większe, więc cięższe
Z tych punktów ogólnie wynika gorsze prowadzenie i gorsze spalanie, na dodatek 2 ostatnie punkty powodują trudniejsze parkowanie. Gorszy Cx w połączeniu z szerszymi oponami daje większy hałas w środku (lub znowu zwiększenie i tak absurdalnej masy przez jeszcze więcej wygłuszenia)
Zaraz ktoś powie "ale mi się taki po prostu podoba". Dobrze, ale wszystkim nagle? Potem widzę tych samych ludzi nie potrafiących zaparkować na jednym miejscu parkingowym, bo mają takiego mastodonta, że się na jednym standardowym miejscu nie mieści. Gdzie ta szumnie zapowiadana "ekologia"? Gdzie się podziały samochody, do których można było zapakować całą rodzinę, bagaże a one paliły 5L ropy? Gdzie się podziały samochody, które paliły w okolicach 4 litrów? (nie mówię tutaj o hybrydach phev) Popatrzcie na spalania najnowszych SUVów, 8-9l to standard. Tyle paliły usportowione samochody, albo takie z przynajmniej V6 pod maską!
I najważniejsze, gdzie się podziała różnorodność? Kiedyś był duży wybór sedanów, liftbacków, kombi, coupe (a wszystko na bazie jednego modelu). Dla każdego coś miłego. Teraz nagle wszyscy zakochani w jednej bryle odmienianej przez wszystkie przypadki przez wszystkich producentów?

Zapraszam do kulturalnej rozmowy.
  • 235
tak, ale ja się pytam skąd się to bierze, co kieruje ludźmi kupującymi te pokraki?


@Czill23: Komfort podróżowania, ot co. Wyżej siedzisz, wygodniej siedzisz, więcej widzisz. To o czym piszesz czyli opory powietrza, środek ciężkości, ciężar czy dodatkowe wygłuszenie... Przeciętny użytkownik ma na to wysrane.
Osiągi też są drugorzędne, SUVa nie kupuje przecież nikt nastawiony na sportową jazdę, więc czy będzie miał 7 do 100 czy 11... Wysrane

Ot, najwięcej ludzi
@robertx:

Ja najbardziej ubolewam nad praktycznie zaprzestaniem rozwijania / produkcji vanów ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Sam jeżdżę minivanem i myślę, że jest absolutną odwrotnością SUVa, ogromna pojemność, stosunkowo niskie spalanie, dość dobre prowadzenie, z jednoczesnym wysokim komfortem i łatwym wsiadaniem. (Seat Altea XL)