Aktywne Wpisy
![Rasteris](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Rasteris_MUC591uhoT,q60.jpg)
Rasteris +25
lansvans +6
Trójkskok w nowoczesność, czyli rebranding PKP w barwy Deutsche Bahn ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#cpk #pkp #ko #bekazlewactwa
#cpk #pkp #ko #bekazlewactwa
![lansvans - Trójkskok w nowoczesność, czyli rebranding PKP w barwy Deutsche Bahn ( ͡° ...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/4caf4209f54b978f4310f3fdab75001540f715cbc301cb08190e5aeb93d8b6c0,w150.png?author=lansvans&auth=d8a9dd1db1c3181b06068e63a4148853)
źródło: Firefox_Screenshot_2024-06-27T01-23-36.490Z
Pobierz
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego producenci samochodów przerzucili się prawie wyłącznie na SUVy. Obiektywnie analizując ten typ samochodu dochodzę do wniosku, że jedyną ich zaletą jest "łatwiejsze wsiadanie", a wad jest cała masa:
-wysoko położony środek ciężkości, więc
-gorsze prowadzenie
-gorszy współczynnik oporu powietrza
-mniejszy bagażnik
-muszą być szersze i mieć szersze opony, żeby utrzymać toto na drodze
-żeby zapewnić podobną ilość miejsca w środku muszą być gabarytowo większe, więc cięższe
Z tych punktów ogólnie wynika gorsze prowadzenie i gorsze spalanie, na dodatek 2 ostatnie punkty powodują trudniejsze parkowanie. Gorszy Cx w połączeniu z szerszymi oponami daje większy hałas w środku (lub znowu zwiększenie i tak absurdalnej masy przez jeszcze więcej wygłuszenia)
Zaraz ktoś powie "ale mi się taki po prostu podoba". Dobrze, ale wszystkim nagle? Potem widzę tych samych ludzi nie potrafiących zaparkować na jednym miejscu parkingowym, bo mają takiego mastodonta, że się na jednym standardowym miejscu nie mieści. Gdzie ta szumnie zapowiadana "ekologia"? Gdzie się podziały samochody, do których można było zapakować całą rodzinę, bagaże a one paliły 5L ropy? Gdzie się podziały samochody, które paliły w okolicach 4 litrów? (nie mówię tutaj o hybrydach phev) Popatrzcie na spalania najnowszych SUVów, 8-9l to standard. Tyle paliły usportowione samochody, albo takie z przynajmniej V6 pod maską!
I najważniejsze, gdzie się podziała różnorodność? Kiedyś był duży wybór sedanów, liftbacków, kombi, coupe (a wszystko na bazie jednego modelu). Dla każdego coś miłego. Teraz nagle wszyscy zakochani w jednej bryle odmienianej przez wszystkie przypadki przez wszystkich producentów?
Zapraszam do kulturalnej rozmowy.
Dzielnosc w terenie ogranicza sie do mozliwosci pokonania kilku centymetrowego kraweznika, ale nie za szybko. Kubatura wewnetrzna podbna do kombi z tego samego segmentu, wieksze drzwi utrudniaja ich otwarcie na ciasnych miejscach parkingowych.
Wysoki prog utrudnia wsiadanie dzieciakom.
Plusy to wyzsza
Tak cie boli ze ludzie jeżdżą suvami? Skąd ten bul dupy?
przy 90 pali koło 5-6 litrów w trasie. przy 120 koło 7
do bagola mieszczą się idealnie 2 mega walizki do progu klapy, do pełna wejdą 4.
plus wygodnie 4 osoby
chociaż jeszcze planuję zakup amerykańskiego pickupa, pojedyńcza kabina, długa paka - taki akurat do roboty
źródło: comment_1631954884E5IIMR7xTbKwQ5zP1kaSu4.jpg
PobierzMam ból dupy, że nie można normalnego, nowoczesnego sedana kupić (oprócz klasy premium) bo panuje bezmyślna moda na wielkie klocki, które zajmują 2 miejsca parkingowe.
SUVy nie mają większego bagażnika, nie mają więcej miejsca (chyba, że w górę jak napisał @Kreation), nie mają lepszej widoczności, nie są bardziej bezpieczne, chyba, że
ą w porownaniu do diesla. W dodatku na trasie ten twoj #!$%@? wiecej by spalil od 3l bo bedzie miał wyzsze obroty
@TatusMuminka: Ja mam sedana 4,6m długości i 1,77m szerokości,
* prześwit - W takim nowym Mercu A klasa masz 12cm w takim Q3 masz 18cm. Są miejsca gdzie to sprawia problem, bo trafić na krawężnik ok 15 cm to nie jest jakaś rzadkość. Masz potem delikwentów, którzy progi zwalniające czy przejazd kolejowy pokonują w tempie pieszego, żeby nie zaryć.
* Wygodniej się wsiada do wyższego samochodu, niż takiego z pozycją półleżącą, powie Ci to każdy, kto jest w takim
latwo sie wsiada
ladniejsza od vanow
Co do wsiadania i pozycji za kierownicą, gdyby to było takie kluczowe, minivany nadal byłyby reprezentowane, a giną
Rozmiar, tutaj chodzi mi głównie o to, że wraz z wysokością, proporcjonalnie musi rosnąć też szerokość, aby samochód był stabilny. O ile długość jest problemem przy parkowaniu równoległym, tak szerokość przy prostopadłym,