Wpis z mikrobloga

#samochody
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego producenci samochodów przerzucili się prawie wyłącznie na SUVy. Obiektywnie analizując ten typ samochodu dochodzę do wniosku, że jedyną ich zaletą jest "łatwiejsze wsiadanie", a wad jest cała masa:
-wysoko położony środek ciężkości, więc
-gorsze prowadzenie
-gorszy współczynnik oporu powietrza
-mniejszy bagażnik
-muszą być szersze i mieć szersze opony, żeby utrzymać toto na drodze
-żeby zapewnić podobną ilość miejsca w środku muszą być gabarytowo większe, więc cięższe
Z tych punktów ogólnie wynika gorsze prowadzenie i gorsze spalanie, na dodatek 2 ostatnie punkty powodują trudniejsze parkowanie. Gorszy Cx w połączeniu z szerszymi oponami daje większy hałas w środku (lub znowu zwiększenie i tak absurdalnej masy przez jeszcze więcej wygłuszenia)
Zaraz ktoś powie "ale mi się taki po prostu podoba". Dobrze, ale wszystkim nagle? Potem widzę tych samych ludzi nie potrafiących zaparkować na jednym miejscu parkingowym, bo mają takiego mastodonta, że się na jednym standardowym miejscu nie mieści. Gdzie ta szumnie zapowiadana "ekologia"? Gdzie się podziały samochody, do których można było zapakować całą rodzinę, bagaże a one paliły 5L ropy? Gdzie się podziały samochody, które paliły w okolicach 4 litrów? (nie mówię tutaj o hybrydach phev) Popatrzcie na spalania najnowszych SUVów, 8-9l to standard. Tyle paliły usportowione samochody, albo takie z przynajmniej V6 pod maską!
I najważniejsze, gdzie się podziała różnorodność? Kiedyś był duży wybór sedanów, liftbacków, kombi, coupe (a wszystko na bazie jednego modelu). Dla każdego coś miłego. Teraz nagle wszyscy zakochani w jednej bryle odmienianej przez wszystkie przypadki przez wszystkich producentów?

Zapraszam do kulturalnej rozmowy.
  • 235
  • Odpowiedz
@robertx: Taaa, komfort. Wielkie kola na waskich oponach, wysoko ulokowany srodek ciezkosci ktory zmisza do sztywniejszego zestrojenia zawieszenia albo wchodzenia w zakrety z nizsza predkoscoa zebys lusterkami asfaltu nie szorowal.
Dzielnosc w terenie ogranicza sie do mozliwosci pokonania kilku centymetrowego kraweznika, ale nie za szybko. Kubatura wewnetrzna podbna do kombi z tego samego segmentu, wieksze drzwi utrudniaja ich otwarcie na ciasnych miejscach parkingowych.
Wysoki prog utrudnia wsiadanie dzieciakom.
Plusy to wyzsza
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
@Czill23: o co Ci koleś chodzi w tym wpisie? Dostajesz masę sensownych argumentów, każdy musisz jakoś wykręcić albo obśmiać - bo tak.

Tak cie boli ze ludzie jeżdżą suvami? Skąd ten bul dupy?
  • Odpowiedz
@Czill23: ja mam suva z dobrym 4x4 bo mam pole za miastem no i lubię jeździć po lasach gdzie jazda zwykłym plaskaczem by była utrudniona
przy 90 pali koło 5-6 litrów w trasie. przy 120 koło 7
do bagola mieszczą się idealnie 2 mega walizki do progu klapy, do pełna wejdą 4.
plus wygodnie 4 osoby

chociaż jeszcze planuję zakup amerykańskiego pickupa, pojedyńcza kabina, długa paka - taki akurat do roboty
G.....o - @Czill23: ja mam suva z dobrym 4x4 bo mam pole za miastem no i lubię jeździ...

źródło: comment_1631954884E5IIMR7xTbKwQ5zP1kaSu4.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@e_m_p: Na razie jedyne sensowne argumenty to: łatwiej zapakować dziecko, ludziom się podoba
Mam ból dupy, że nie można normalnego, nowoczesnego sedana kupić (oprócz klasy premium) bo panuje bezmyślna moda na wielkie klocki, które zajmują 2 miejsca parkingowe.

każdy musisz jakoś wykręcić albo obśmiać

SUVy nie mają większego bagażnika, nie mają więcej miejsca (chyba, że w górę jak napisał @Kreation), nie mają lepszej widoczności, nie są bardziej bezpieczne, chyba, że
  • Odpowiedz
@porterhouse: stare e46 w 3l pali 8l w trasie i w miescie 10-12. Kupowanie malej benzyny ze wzgledu na mniejsze spalanie nie ma sensu,bo i tak wszystkie duzo pal
ą w porownaniu do diesla. W dodatku na trasie ten twoj #!$%@? wiecej by spalil od 3l bo bedzie miał wyzsze obroty
  • Odpowiedz
@Budo: No fajnie, że wrzucasz Vitarę, która nie jest typowym, modnym suvem (który będzie nowoczesny, ale zdolności krawężnikowe ma mniejsze od Fabii czy Omegi, brak 4x4 nawet w opcji, widoczność zerowa za to szerokość większa od starych limuzyn, przez co łatwość parkowania to nieśmieszny żart). Vitara jest tego przeciwieństwem, bo to przestarzały, "niemodny" (pomijam personalizację kolorystyczną) samochód i dzięki temu dobry.

@TatusMuminka: Ja mam sedana 4,6m długości i 1,77m szerokości,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 11
@Czill23: grand Vitara nie jest nowoczesnym suvem tylko samochodem mocno terenowym, ma reduktor i przełożenia terenowe, dzisiejsze suvy to kompakty na dłuższych sprężynach i większych kołach. Silniki skrzynie są te same co w niskich odpowiednikach
  • Odpowiedz
@Czill23: Nawet ostatnio przeglądałem samochody używane to Ford Kuga z 2010 roku kosztuje pod 30 tys. zł a za 20 tys. można kupić mondeo z tego samego roku i takim samym silnikiem.
  • Odpowiedz
@Czill23:
* prześwit - W takim nowym Mercu A klasa masz 12cm w takim Q3 masz 18cm. Są miejsca gdzie to sprawia problem, bo trafić na krawężnik ok 15 cm to nie jest jakaś rzadkość. Masz potem delikwentów, którzy progi zwalniające czy przejazd kolejowy pokonują w tempie pieszego, żeby nie zaryć.

* Wygodniej się wsiada do wyższego samochodu, niż takiego z pozycją półleżącą, powie Ci to każdy, kto jest w takim
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Czill23: widać dla tych którzy te auta kupują i owszem, nie bez powodu teraz każdy producent ma 3 suvy w ofercie. Taki Nissan to leci wyłącznie na 3 suvach i jednym pickupie no i micra
  • Odpowiedz
@Czill23: Ale gadasz kocopoły!! Według mnie są tak popularne bo są suuuper wygodne !! Sam przesiadłem się do Suva i uważam ze to bardzo wygodne auto. Mam Subaru forester- prowadzi się to zajebiscie. Napęd na 4 koła bezpieczeństwo i fakt ze wyjedziesz i wjedziesz gdzie chcesz! Minąć krawężnik dziurę to żaden problem. Zima bajka!! Bagażnik jak w kombiaku. Miejsce dla 5 osób !! I pies w bagażniku! W ogóle nie trafia
  • Odpowiedz
@e_m_p: Z tym prześwitem w pewnym sensie mi coś uświadomiłeś. SUVy często udają duże auta i może to udawanie mi przeszkadza.
Co do wsiadania i pozycji za kierownicą, gdyby to było takie kluczowe, minivany nadal byłyby reprezentowane, a giną
Rozmiar, tutaj chodzi mi głównie o to, że wraz z wysokością, proporcjonalnie musi rosnąć też szerokość, aby samochód był stabilny. O ile długość jest problemem przy parkowaniu równoległym, tak szerokość przy prostopadłym,
  • Odpowiedz