Wpis z mikrobloga

#samochody
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego producenci samochodów przerzucili się prawie wyłącznie na SUVy. Obiektywnie analizując ten typ samochodu dochodzę do wniosku, że jedyną ich zaletą jest "łatwiejsze wsiadanie", a wad jest cała masa:
-wysoko położony środek ciężkości, więc
-gorsze prowadzenie
-gorszy współczynnik oporu powietrza
-mniejszy bagażnik
-muszą być szersze i mieć szersze opony, żeby utrzymać toto na drodze
-żeby zapewnić podobną ilość miejsca w środku muszą być gabarytowo większe, więc cięższe
Z tych punktów ogólnie wynika gorsze prowadzenie i gorsze spalanie, na dodatek 2 ostatnie punkty powodują trudniejsze parkowanie. Gorszy Cx w połączeniu z szerszymi oponami daje większy hałas w środku (lub znowu zwiększenie i tak absurdalnej masy przez jeszcze więcej wygłuszenia)
Zaraz ktoś powie "ale mi się taki po prostu podoba". Dobrze, ale wszystkim nagle? Potem widzę tych samych ludzi nie potrafiących zaparkować na jednym miejscu parkingowym, bo mają takiego mastodonta, że się na jednym standardowym miejscu nie mieści. Gdzie ta szumnie zapowiadana "ekologia"? Gdzie się podziały samochody, do których można było zapakować całą rodzinę, bagaże a one paliły 5L ropy? Gdzie się podziały samochody, które paliły w okolicach 4 litrów? (nie mówię tutaj o hybrydach phev) Popatrzcie na spalania najnowszych SUVów, 8-9l to standard. Tyle paliły usportowione samochody, albo takie z przynajmniej V6 pod maską!
I najważniejsze, gdzie się podziała różnorodność? Kiedyś był duży wybór sedanów, liftbacków, kombi, coupe (a wszystko na bazie jednego modelu). Dla każdego coś miłego. Teraz nagle wszyscy zakochani w jednej bryle odmienianej przez wszystkie przypadki przez wszystkich producentów?

Zapraszam do kulturalnej rozmowy.
  • 235
@Czill23: jeszcze jedno:

Przy prędkościach od 32 do 63 km/h śmiertelność pieszych w wypadkach z SUV-em wynosiła 30 proc. O 7 proc. więcej niż w przypadku "zwykłych" samochodów.
Jeszcze gorzej wygląda ta statystyka, kiedy spojrzymy na wypadki przy prędkościach powyżej 64 km/h. W przypadku klasycznych modeli w takich zdarzeniach ginie 54 proc. pieszych, a SUV-ów - 100 proc. Tak przynajmniej wyszło z badania IIHS w stanie Michigan.

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26042944,pamietacie-haslo-zakazac-suv-om-wjazdu-do-centrum-dane-z.html
@Czill23 który producent obecnie z przodujących Marek nie ma w swojej ofercie tego o czym piszesz? Każdy ma auto małe większe średnie wyższe niższe, gt, coupe, sedana, teraz również liftbacka, kombi.
Ogólnie rozumiem o co Ci chodzi, totalnie nie rozumiem tego że wszyscy chcą suva, dla mnie on nie ma żadnych plusów.. ale trochę przesadzasz o innych samochodach :)
Ktoś na górze w tych markach sobie to przeliczył, dlatego wszyscy mają suva
@kontobyzylosielepiej: Niestety coraz więcej producentów się wykrusza, jeśli chodzi o sedany albo hatchbacki. Citroen nie ma już sedana, VW paska tylko w kombi będzie robić, Seat nie ma sedana, Toyota zamiast Avensisa będzie miała większą i droższą Camry. Renault z Megany też zrobiła suva. Jeszcze parę lat a będą tylko SUVy do kupienia.
alternatywa dla brzydkich kombików

@Czill23: kombiak leżący na ziemi BRZYDKI ale jak się postawi mu szczudła to już piękny suvik xD

Ludzie to debile.

Ja najbardziej ubolewam nad praktycznie zaprzestaniem rozwijania / produkcji vanów ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@robertx: VANy to takie lepsze suvy, zajmują tyle samo miejsca a są #!$%@? bardziej praktyczne..
źródło: comment_1631966363dIpTEmq8eqpvkXOJxSsnRu.jpg
#!$%@? co? Jakie V6 ci pali/paliło 8-9l? XD tyle to pali mój pierdzik Punto 1.4 xDDD o czym ty #!$%@?


@porterhouse: nie ma znaczenia czym jeździsz tlyko jak jeździsz :) Moja mam w 540i 4.4l ~300hp jest w stanie zejść do 9l/100km - ja nigdy poniżej 13l/100km nie zszedłem.

Nowe auta na bezpośrednim wtrysku również potrafią mieć 340 koni+ i spalać mniej niż 9l/100km..
@Czill23: Bo to modny samochód wśród tzw. polskiej klasy średnio-niższej, czyli mam kredyt na 30 lat, robię w korpo darmowe nadgodziny i mieszkam w wielkim mieście, więc samochód ma podkreślać mój „status” wannabe bogacza. Co prawda jeżdżą nim tylko po zakupy do lidla i odwieźć dzieci do szkoły, a tak stoją głównie w korkach i narzekają na brak miejsc do parkowania, no ale ważne, że inni widzą, z kim mają do
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@jmuhha: w USA przeprowadzili badania wg. Których mężczyźni niby wolą inny typ nadwozia ale ze względu na upodobanie suvów przez kobiety częściej kupujemy suvy właśnie by im się przypodobać. Nawet single kupują suvy bo się podobają kobietom
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Czill23: dlaczego mówisz, że wkurza cię, że nie możesz kupić nowego sedana skoro i tak byś go nie kupił, bo jeździsz starym gruzem? Sam jeżdżę minivanem (Corolla Verso), bo lubię takie auta (rodzina z dziećmi) i jak się jego czas skończy - przesiadam się pewnie do Tiguana. Suvy są świetne.
@kaaban: tak, SUV jest lepszy, ale tylko w wypadku na wprost z małym samochodem. Jak zaczynają się pojawiać siły boczne to SUV najczęściej kończy na dachu, a jak pojawia się stała przeszkoda to ich masa powoduje przeniesienie większych sił na człowieka, bo strefy zgniotu są zbyt małe na powolne wytracenie energii. One się tylko wydają bezpieczne.
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@sorek: tak, tu masz rację w 100%, ale mając 300 HP zawsze się depnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) kumpel (kiedyś daily, obecnie fun) ma mega porobiona imprezę, obecnie koło 400HP to jakoś 20-25l/100 my pali przy jego jeździe

Zresztą piszesz "nowe auta", a autor z tego co zrozumiałem miał na myśli "stare V6"
@Czill23: rozumiem ze mowimy o tych pokrakach europejskich, lekko spuchnietych osobowkach, a nie rodowitych SUVach ktore napedzalo kilkuset konne V8 i ktore wazyly jakies 2.5T i byly wielkosci malego busa? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
alternatywa dla brzydkich kombików


@WarmWeather: suv nie jest alternatywą do kombi. Kombi to przestrzeń, a suv to małe autko na dużych kołach. Może za mało suvów widziałem, ale jeszcze w żadnym nie widziałem dużo miejsca w środku w stosunku do tego, jak te gówna wyglądają z zewnątrz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Czill23: ja bym nawet powiedział że wygodniejsze ale to kwestia gustu, bo porównałem xtraila z eklasa, ale jeździłem wieloma suvami i żadnego nie pokochałem
@Czill23: Jeżdżę SUVem już ponad 10 lat i uważam to za dobry wybór. Minusy są takie, ze ciężej się parkuje, chociaż gdybym miał limuzynę 5m tez by był z tym problem. Co do parkowania, to znowu suv ma przewagę ze względu na to, ze wjedziesz w wiele niedostępnych miejsc i to mnie głównie przekonuje. Dużo rzeczy które napisałeś jest mitem. Nowe samochody dużo mniej palą, bagażniki są pojemne, komfort prowadzenia jest
@Czill23: jak sama nazwa wskazuje - Sport Utility Vehicle, jest autem „sportowym” bo często ma duży silnik, (a np takie porshe cayene ma 4,3 do setki) jest autem użytkowym bo spakujesz na wakacje 7 osobowa rodzine plus bagaż na dachu, jest bezpiecznym bo jest wyższe przy kolizji z niższymi masz większe szanse na przeżycie. Dodatkowo więcej widać i możesz przewieźć więcej gratów. Skad ty się urwałeś w ogóle, w USA to
@LuxEtClamabunt: tak jak pisałem - Civic VIII, 1.8 beznyna, też nie piszę z komputera bo ten zaniża o około 0.5-0.7L, piszę z tankowania. I jak poczytasz to jest to normalne spalanie dla tego silnika. W trasie zejdę poniżej 7 jak bym się postarał. W mieście jeżdzę dość dynamicznie, plus ten silnik bardziej woli wysokie obroni niż nie. Emerycki stylem jazdy poniżej 8 jest realna.
@umtali: Wszystko zależy od tego, z czym porównujesz- dla jednych Yaris 100 koni jest już "zbyt dynamiczny", a dla innych Audi A4 3.0 V6 TDI 240 będzie mułem. Jak masz turbodiesla to po przesiadce do benzyny (skoro wypozyczalnia, to mógł to być nawet ten najsłabszy, wolnossący) będziesz odczuwał "brak przyspieszenia" bo benzynę trzeba wyżej kręcić po prostu- ja mam turbodiesla 2.0 90, ojciec wolnossącą benzynę 1.0 68. I choć diesel robi