Wpis z mikrobloga

Cs 1.6 używa plików .wad do przechowywania sprejów. Przed długi czas ludzie myśleli, że spreje mogą mieć tylko 1 kolor aż ktoś odkrył, że twórca kodu umieścił w ostatnim bajcie tablicę kolorów. Dzięki inżynierii wstecznej udało się stworzyć kolorowe spreje, których ludzie używają do dzisiaj.

Kiedyś przypadkowo o tym czytałem natrafiając na forum, gdzie ludzie o tym dyskutowali. Ogarnęło mnie dziwne uczucie gdy się zorientowałem, ze te posty mają prawie 20 lat.. Ja wtedy byłem kilkuletnim szkrabem, a ktoś popołudnia spędzał nad czymś, nad czym ja teraz spędzałem swoje.

Smutne, że gdybym teraz chciał poodkrywać podobne rzeczy w tym silniku, to pewnie nie znalazłbym ludzi, którzy chętni byliby o tym dyskutować

#cs #cs16 #programowanie #gimbynieznajo #nostalgia
  • 9
@becvvv Kiedyś chciałem modować grę Kozacy II - najpierw grzebałem w plikach sam, bez internetu i korzystając ze zwykłego windowsowego notatnika. Różne ciekawe efekty udało mi się odkryć metodą prób i błędów. W końcu mając internet natrafiłem na forum poświęcone modowaniu tej i siostrzanych gier, niestety już wtedy było bardzo mało aktywnych ludzi i korzystanie z tamtej strony przypominało archeologię. Okazało się, że swego czasu było sporo osób działających jak ja, tylko
@zenon_z_chorzowa1: kwestia implementacji, moze kod zakładał, ze te input ze spraya od usera jest na tyle bezpieczny, ze go po prostu wyświetlał jak przyszedł, bez weryfikacji.

Ot, pobierał kod koloru i go uzywał na serwerze, wprost z ramki, jak przyszedl. Zakładając ze malowanie to funkcja (obraz, kolor) - obraz brał z zasobów serwera, a kolor z tego co przyszło od klienta.

Kiedyś nie było takiej świadomości na temat tego czym grozi