Wpis z mikrobloga

„Ogłoszenie Bottasa podczas domowego wyścigu Alfy Romeo miałoby wiele sensu. Valtteri jest głównym celem Alfy, jeżeli zostanie zwolniony z Mercedesa. To raczej zakończyłoby karierę Raikkonena w Formule 1” – piszą Scott Mitchell i Edd Straw.

W gronie głównych kandydatów do miejsca w ekipie portal wymienia Valtteriego Bottasa, Antonio Giovinazziego, Kimiego Raikkonena, Micka Schumachera, Calluma Ilotta i Roberta Schwartzmana, ale piszą też o Robercie Kubicy.

„Aby kierowca rezerwowy Robert Kubica zdobył miejsce, potrzebne byłoby znaczne podniesienie jego wsparcia finansowego".


Tymczasem dokładnie 2 lata temu:

Wakacje w Formule 1 dobiegły końca. Już w piątek Robert Kubica i reszta stawki wyjadą na tor Spa-Francorchamps, by rozpocząć rywalizację w Grand Prix Belgii. Z tej okazji agencja Abanana postanowiła sprawdzić jakim zainteresowaniem cieszy się powrót Kubicy do F1.

Dane przedstawione przez polską agencję szokują. Od 13 marca 2019 roku, kiedy to rozpoczęły się przygotowania do otwierającej sezon rundy w Australii, nazwisko Kubicy w social mediach pojawiło się 500 tys. razy. Wywołało przy tym ponad 2,5 mln interakcji.

Jakiekolwiek informacje poświęcone Kubicy w ciągu pół roku zostały wyświetlone 165 mln razy.

Agencja wyliczyła, że ekwiwalent reklamowy wszystkich tekstów powiązanych z Kubicą wyniósł niemal 6 mln dolarów. Tłumacząc to na prosty język, gdyby wspomniane artykuły były reklamą, trzeba byłoby za nie zapłacić tak monstrualną kwotę.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że większość wypowiedzi dotyczących Kubicy miało charakter pozytywny lub neutralny. To bardzo ważne dla potencjalnych sponsorów, którzy chcieliby być powiązani z nazwiskiem kierowcy Williamsa. Negatywnie o Kubicy wypowiadali się w social mediach nieliczni - 5,66 proc. wśród mężczyzn oraz 2,98 proc. wśród kobiet

Warto zwrócić uwagę na to, że Kubica w tym roku startuje najsłabszym samochodem w stawce i ma na swoim koncie tylko jeden punkt. Gdyby Polak miał do dyspozycji lepszy samochód, wygenerowany przez niego ekwiwalent reklamowy byłby jeszcze większy.


Orlen powinien sypnąć kasą. ARRO będzie lepszym samochodem niż Williams czyli ekwiwalent reklamowy będzie dużo większy. Ładnie będzie się prezentował na jakiejś konferencji gdzie firma będzie się chwaliła wynikami. :)

#f1 #kubica #powrutcontent #orlen
  • 1