Wpis z mikrobloga

Mirki znacie jakąś realną alternatywę dla klasycznego pojazdu małego do pracy dojazdów typu dawne seicento z możliwością instalacji lpg, bez zbędnej elektroniki, długość do 4 metrów, prosty silnik mpi, automatycznie ustawiane zawory, rozrząd na pasek, pompka paliwa z łatwym dostępem w razie zapowietrzenia i zanieczyszczenia.. wiadomo, bez filatra cząstek stałych dfp/gfp

bo z tego wynika niestety TYLKO panda I z wersjami do 2008 r. :-( lub fabia pierwsza wersja silnik vw do tych lat..? :-(

#motoryzacja #samochody #polska #ciekawostki #mechanikasamochodowa

Tylko najstarsze odmiany (70 KM) z Pandy II nie posiadają filtra DPF – pojawił się wraz z wprowadzeniem w 2006 r. wersji rozwijającej 75 KM. Filtr cząstek stałych uświadczymy w każdej Pandzie III i, niestety, stał się jej zmorą.
  • 27
bez zbędnej elektroniki,


@nutka-instrumentalnews: tego nie przeskoczysz. Wymogi EU nakładają pewien minimalny poziom wyposażenia. Czyli ABS, system e-call, monitorowanie powietrza w kołach (działanie losowe), system wspomagania hamowania, ogranicznik prędkośći. To jest chyba obecnie standard jak się nie mylę. Oczywiście plus poduszki itp.
@ksiak: dacia ma kiepski rozrząd.. ale to krok na przód

moim zdaniem jednak panda/fabia były niedoceniane.. ewolucja poszła w inną stronę gdzie silniki pod lpg nie spełniają swojej roli, są awaryjne, do tego te filtry i ekologia rozwalają tę ideę.. po co to w ogole dla lpg? a jednak dali jak dla każdego benzyniaka
@ksiak: fiat ma automatyczne zawory na pasku z łatwym dostępem do pompki paliwa, bez żadnych filtrów

wystarczy że ów się zapcha i silnik nie równo chodzi na lpg, a w trasie nawet nie wiesz co jest grane, bez możliwości sprawdzenia

w fiacie/skodzie może się tylko pompka paliwa zapchać, zapowietrzyć plus kilka czujników..

to ważne dla codziennej zabawy z lpg,
@nutka-instrumentalnews: Silnika Fiata, serii FIRE, czyli 1.1, 1.2 nie mają żadnej automatycznej kasacji luzów zaworowych, tylko na tzw. szklanki. Do filtra paliwa w baku w każdym aucie ciężko jest się dostać, bez względu na markę. Fiaty mają filtr paliwa przed tylnym kołem. We Fiatach często padają cewki zapłonowe, alternatory, różne gumowe tuleje w zawieszeniu, no i rdzewieją. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
fiat ma automatyczne zawory na pasku z łatwym dostępem do pompki paliwa, bez żadnych filtrów

wystarczy że ów się zapcha i silnik nie równo chodzi na lpg, a w trasie nawet nie wiesz co jest grane, bez możliwości sprawdzenia

w fiacie/skodzie może się tylko pompka paliwa zapchać, zapowietrzyć plus kilka czujników..

to ważne dla codziennej zabawy z lpg,


@nutka-instrumentalnews: Co Ty dupisz z tą pompką? Zwykły element który umiera jeśli właściciel