Wpis z mikrobloga

Najechałem w trasie na gwoździa, ok zdarza się. Nie mam zapasówki, użyłem zestawu naprawczego (wypełniacz ładowany pod ciśnieniem do opony) żeby się dotoczyć do siebie

Dziś byłem u pobliskiego wulkanizatora. Stwierdził że nie da się punktowo naprawić i opona na śmietnik bo jest zabrudzona od wewnątrz przez uszczelniacz, ale mogę kupić u niego nową za 700zł (130£). Mi się wydaje że po prostu nie chciało mu się tego czyścić przed punktową naprawą

Kto ma racje?

#pytaniedoeksperta #samochody #motoryzacja #opony #mechanikasamochodowa #kiciochpyta #uk
źródło: comment_16294824815VAfdWmtq8EzKJzfV8ncu0.jpg
  • 35
opona na śmietnik bo jest zabrudzona od wewnątrz przez uszczelniacz


@Atreyu: inaczej, nie jest zabrudzona, tylko guma od srodka została po czesci przez to rozpuszczona, co by dziura sie jako tako zalepiła. Po takim zabiegu opona jest na smietnik, a jak patrze na wenwetrzne kanty to i tak juz do niczego sie nie nadawała.

ps ustaw zbieznosc
@Atreyu: tak czy siak, wulkanizator ma racje, tego nawet sie nie naprawia, w instrukcji takowych sprayow/uszczelniaczy jest nawet grubo napisane, ze potem opona do wywalenia. Kazdy wulkanizator, ktory naprawia opone po takiej przygodzie powinien miec #!$%@? rece, bo naraza innych na drodze. Te biale scierwo rozpuszcza cala wewnetrzna strone opony, przez co obniza sie tez grubosc scianek bocznych etc. opona jest bardziej podatna na uszkodzenia. Tym bardziej, jak #!$%@? i masz
@Vegeta696: no to wiadomo dlaczego czas przeszły. One służą tylko do dojechania, jak on wystrzeli na drodze to jak wulkanizator tak naprawił to będzie miał #!$%@? ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Sm3rf1k: dlaczego przejebne rozwiń myśl parę lat robiłem i mieliśmy takie długie sznurki pakowane po 5 do tego guma w płynie i nigdy "sznurkową" naprawa się nie #!$%@? nawet w busach co jeździ grubo przeładowane a latki nie raz puszczały
@Atreyu: mi kazał samemu to wycyzcusci, wcele nie było dużo roboty
Ale też najpierw powiedział że nowa oponę trzeba
Ogólnej w UK nie chętnie lataja, ja kupiłem sobie zestaw ze sznurem do naprawy i sam to latam
Z racji pracy mam wkręta w kole min raz w miesiącu...
@Sm3rf1k pracowałem w Belgii w ASO marki premium i każda oponę łataliśmy na taki właśnie sznurek. Nigdy nikt nie wrócił ;). W Polsce bawiłem się w łatki czy kołki.
@Atreyu: Ale tam Ci nie beda narzekac, ze sie nie da, tylko wyskoczysz z dychy i zrobia - albo zadziala, albo nie :P Albo po prostu znajdz inna wulkanizacje pod miastem, z reguly w wioskach mechanicy sa 1) dobrzy, bo jakos sie musieli na rynku utrzymac 2) tani
@Atreyu: tak czy siak, wulkanizator ma racje, tego nawet sie nie naprawia, w instrukcji takowych sprayow/uszczelniaczy jest nawet grubo napisane, ze potem opona do wywalenia. Kazdy wulkanizator, ktory naprawia opone po takiej przygodzie powinien miec #!$%@? rece, bo naraza innych na drodze. Te biale scierwo rozpuszcza cala wewnetrzna strone opony, przez co obniza sie tez grubosc scianek bocznych etc. opona jest bardziej podatna na uszkodzenia. Tym bardziej, jak #!$%@? i masz
@bruhh: może są różne rodzaje tych uszczelniaczy?
Ale ten co ja miałem nic nie rozpuszczał tylko rokował się zmieniał w klej,

W rowerze nam uszczelniacz wlany już ponad rok, i jest non stop w oponie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Covid2020: nie ma różnych, jest jeden według standardów UE. Są tylko typy w sprayu lub dodatkowo z kompresorem. No zmieniał się w klej, a jak myślisz czym zalepil dziurę? Rozpuszczając gumę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@GrafikaUltraHaDe: ja go mam w aucie, bo muszę go mieć według firmy leasingowej. W prywatnym aucie mam wszystko puste i wożę tam zazwyczaj piwo. Assistance to coś, co powinien mieć każdy.
@bruhh: no to mam inne doświadczenie jak już mówiłem czyscilem środek opony, nie wyglądało jak by cokolwiek rozpuściło,
Wszystko co wyciągalem z opony miało kolor biały jak klej
Jak by coś było rozpuszczone to by pewnie zmieniło kolor na czarny