Wpis z mikrobloga

A jak boisz się jechać 140km/h to jedź drogami bocznymi


@SzubiDubiDu: Ktoś tu się boi jechać 120km/h. Całkowicie zrozumiałe, gdyż twarde opony z białym paskiem przy niższej prędkości nie trzymają temperatury i tracą przyczepność, a wiadomo jak ważne jest dobre wyjście z szykany na S8 przy Rawie Mazowieckiej, zaraz przed strefą DRS. Nigdy nie wiadomo kiedy na tor wyjedzie safety car Renault Twingo, więc każda sekunda się liczy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@SzubiDubiDu: między kretynem a wykopkiem różnica prędkości to 29 km/h, między wykopkiem a tirem 32. Czemu wykopek musi stracić większą prędkość? Pomijając już fakt, że kretyn przekracza dozwoloną prędkość.
  • Odpowiedz
@SzubiDubiDu: Dlatego należy wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości na autostradach i karać tych jeżdżących ciężarówkami. Dopuszczalna prędkość dla nich to 80km/h maks.
  • Odpowiedz
@SzubiDubiDu
@nobrain
@lizakoo Jak bardziej zależy nam na czasie, to wiadomo, te 140-150 będzie "lepsze". Tylko po co napinać się na jadących troszeczkę wolniej, o ile nie w-----i się na pas nie patrząc w lusterka? 140 to prędkość maksymalna, nie minimalna, a przy 120 auto pali jednak zauważalnie mniej, to i sporo osób tak jeździ, bo to nadal "szybko", a parę groszy w portfelu zostanie, co ma znaczenie przy
  • Odpowiedz
@ZlodziejBilonownic: ustawodawca nie przewidział minimalnej prędkości na autostradzie, jest tylko zapis aby nie utrudniać ruchu innym pojazdom, nie wiem czy tamowanie lewego pasa z prędkością, gdzie auto pali mniej pod to podchodzi czy nie. Jedyna granica, która jest wyznaczona to ta górna. Nie mniej jednak używając lewego pasa do wyprzedzania chcemy wg przepisu zrobić to dynamicznie i im krócej trwa manewr tym lepiej.
  • Odpowiedz
@SzubiDubiDu: Co to za p---------e XD Ciężarówka spowalnia ruch do 90km/h, wykopek do 120km/h. Jadąc 160km/h wolę jednak mieć przed sobą wykopka a nie tira. Zresztą nie pojmuję jak bardzo trzeba być sfrustrowanym, żeby mieć problem ze zwolnieniem do tych 120 na chwilę xD
  • Odpowiedz
@lizakoo: przy założeniu średniej prędkości na poziomie 140 km/h. Miejscami musiałbyś jechać 160/170, co się przekłada na większe zużycie paliwa, większy stres, napięcie, co powoduje większe zmęczenie, ergo dojedziesz ok. godziny szybciej z-----y jak koń po westernie. Czy się opłaca? Każdy powinien sam sobie odpowiedzieć...
  • Odpowiedz
@krafal0: ale skąd ten stres, napięcie? Założyłeś, że to się zdarzy. Nie czuję stresu czy innych nieprzyjemności w czasie jazdy samochodem 140km/h czy miejscowo 160km/h. Jedynie co to spalę więcej paliwa, stać mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
no, jak Ci wykopek wjedzie na lewy pas ze 120 km/h... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A serio to na autostradach dwupasmowych (a takich w Polsce większość) średnia 140 km/h jest prawie niewykonalna. Zwłaszcza w kierunku N-S
  • Odpowiedz
@krafal0: jechałem w tamtym roku z katowic na hel i trzymając się zasady, że zjeżdżam na prawy pas jak tylko mogę nie miałem żadnych problemów. Jedyne co to pamiętam wyprzedzanie ok 100, może 200 aut pod częstochową, bo na zwężeniu do jednego pasa z jednej strony, przy czym drugi kierunek miał nadal 2 pasy to były oddzielone słupkami. Ludzie bali się jechać blisko słupków, więc bardzo elegancko zaoszczędziłem kupę czasu.
  • Odpowiedz
  • 4
@lizakoo Nie wiem czy wtedy był już odcinkowy pomiar prędkości. Ale obecnie tam przez kilkadziesiąt kilometrów jest ograniczenie 70 km/h i właśnie pomiar.
  • Odpowiedz
@SzubiDubiDu XD Tak ciężarówki wyprzedają się z różnica prędkości kilometra Góra dwóch. Tutaj masz co najmniej 30.

140 km to jest p----------a prędkość. W całej Europie z wyjątkiem Niemiec masz 120 i spora czesc ma pod to zestrojone skrzynie.

Do tego żeby jeszcze Polacy jechali 140. Jedziesz 140 to co chwila jestws spychany i tak nawet jak wyprzedzasz ciężarówki bo przedstawiciel handlowy jedzie 170, a jak ma lepszą fure to 180.
  • Odpowiedz
@SzubiDubiDu: Takie dyskusje są bezsensowne XD imho nieważne czy ten z lewej zwolni lub z prawej przyspieszy - wszystkie zależy od sytuacji i jedyna zasada jaka bym się kierował to ograniczonego zaufania i niebycia samolubnym s---------m
  • Odpowiedz
@krafal0: tu nie chodzi o z-----------e a stwarzanie zagrozenia. Jak ci nagle ktos wolniejszy wyjedzie przed maske to lipa jednak. Ja zawsze sprawdzam czy nie zablokuje nikogo na lewym pasie i czasem musze przychamowac. Nie robie z tego strasznej tragedii a i samochod mam caly ;)
  • Odpowiedz
@krafal0: tak, znajdzie się zawsze tirowiec, który będzie wyprzedzał minute albo dłużej, lecz po tym wyprzedzeniu zjeżdża za wyprzedzony pojazd.

Osobowka jadąca 120 km/h często zacznie wyprzedzać kolejne tiry, więc czas blokowania nie raz jest większy.
Pomijam, że osobowka przejedzie większy odcinek czasu podczas blokowania, jednak wymusza pierwszeństwo, stwarza zagrożenie, a w dodatku zmusza do straty czasu innych kierowców.
W tej kwestii nie widzę aż tak dużej różnicy w obu
  • Odpowiedz