Wpis z mikrobloga

@goferek: Byłem fanem ubera, ale dziś przejazdy są tragiczne, nie pamiętam kiedy byłby jakiś spoko kurs. Wczoraj:
- kierowca miał jakąś gównianą nawigację, która chciała go prowadzić w miejsce wyłączone z ruchu, zwróciłem mu uwagę, więc sam zmienił trasę
- zmienił trasę na najbardziej zakorkowany odcinek jaki można było znaleźć, nie sądzę że złotówa by mnie w to wpakował
- jak poprosiłem, żeby włączył klimę, to powiedział że nie działa
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@goferek: Można zamówić taxi przez apke, ogólnie cena wyliczana przez apki fn lite, uber, bolt jest dosyć często na około w obrębie starego miasta gdzie taxi ma dodatkowo skróty i dodając do tego mnożnik wychodzi drożej niż taksometr w freenow gdzie w nocy jest 3.40 jak dobrze pamiętam. W tym przypadku taksometr by pokazał poniżej 30zł. A klient zaplacił około 45. Też taxi jest tańsze na trasie gdzie mnoznik podnosi
LIBED - @goferek: Można zamówić taxi przez apke, ogólnie cena wyliczana przez apki fn...

źródło: comment_1625134785tcuV66HjGrTOSUj27ux0Oi.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@goferek a mam pytanie. Bo taksiarze wyzywaja bolta i ubera, że jeżdżą bez taksometrów, więcej zarabiają, bo nie płacą jakiś tam podatków itp, więc skoro na uberze jest lepiej to nie mogli sami pójść na ubera z taksówki? Zamiast tego robili strajki, żeby uber miał tak samo #!$%@? jak oni mają xD
  • Odpowiedz
@goferek: No i tu się mylisz, ostatnio uber wychodzi czasem drożej od taxi przy tym często obsługiwany jest przez Ukraińców na których nie za bardzo można się nawet gdziekolwiek poskarżyć w razie "W" bo uber ma #!$%@?.

No tak działa wolny rynek, nagle korpo taksówkarskie zaczęły walczyć o klienta poziomem usług i ceną, da się? Oczywiście że tak.
  • Odpowiedz
@goferek: #!$%@? raz spotkałem taksiarza na uberze który cała droge #!$%@? na ukraincow uberowcow i boltowcow, zapytałem go czemu się pluje skoro sam jeździ na uberze
-no bo oni oszukują
W jaki sposób skoro jest wymóg od X czasu jak chodzi o oklejony samochód itp
-no ale tylko ja mam oklejony reszta nie i oszukuje tylko bez kasy fiskalnej
Kurtyna
  • Odpowiedz
@goferek: Złotówy muszą przyjąć do waidomości, że:
- cena za przejazd podana z góry jest tereaz standardem
- opcja płatności z góry i bezgotówkowej jest teraz standardem
- zawód taksówkarza nie musi być regulowany - bo oszustwa/jakośc podrózy/oszukiwanie jest kontrolowane przez aplikacje i liczbe taksówkarzy i ceny może dyktowac rynek
- wiekszosc ma w nosie ktora korporacja/firma jezdzi - byle zawiozla za akceptowalna cene i byla dostepna.
  • Odpowiedz
@Alakecz: imo stare mietki W203, W211, W210 są dużo wygodniejsze niż fiat tipo, i inne tegotypu wynalazki. Mimo że uber ma jakieś tam swoje standardy odnośnie samochodów to myślę, że w tej najbiedniejszej opcji powinny być auta nie starsze niż np. 1999 rok, zwłaszcza że nie tak całkiem dawno typ z ubera przyjechał po mnie 206SW, a w aplikacji był opisany jako Fabka 2011.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@8Dawid88: Temat jest bardziej złożony trochę. Ogólnie by jeździć na taxi trzeba było założyć własną działalność np. jdg

Koszt jdg to obecnie 1450 zł i około 270zł na poczet karty podatkowej, to daje miesiecznie 1720zł

Teraz kierowca ubera, bolta i teraz też fn który się zatrudni u pośrednika (bo nie chce założyć, albo nie może założyć jdg, ponieważ jest np. z Ukrainy i może tylko spółkę) dostaje umowę cywilnoprawna na 200 parę zł i na poczet kosztów umowy i obsługę takiego kierowcy zostawia 200zł miesięczni w firmie. Pewnie byś zapytał co z resztą kwoty jaką zarobi, powiedzmy ze będzie to kwota 10k taki kierowca na 9800 wypisuje umowę najmu swojego auta pośrednikowi i od tej kwoty powinien zapłacić 8,5% w formie ryczałtu do US, czyli około 830zł co daje jego koszt miesięczny około 1030zł vs
  • Odpowiedz
@goferek: Jakieś mocne urojenia taksiarzy. Taksówki to zazwyczaj jakieś januszowozy sprowadzone z Niemiec.
U mnie w Lublinie jest chyba tylko Bolt i tam nigdy kurs nie wyniósł mnie więcej niż 10-15 złotych. Na dodatek samochód zawsze nowy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@8Dawid88: Korporacje same w sobie nie zatrudniają kierowców a licencje obecnie udostępniają firmy pośredniczące. Działa to tak, że idziesz do pośrednika i on zgłasza cię jako swojego kierowcę w urzędzie miasta i dodaje twoje auto(chyba że jeździsz na jego) do jego licencji na podstawie umowy najmu od ciebie. Następnie jeździsz pod licencją pośrednika jako jego pracownik i dostajesz wypis z jego licencji na swoje auto.

Z wymogiem żeby mieć dg
  • Odpowiedz
@LIBED

Pewnie byś zapytał co z resztą kwoty jaką zarobi, powiedzmy ze będzie to kwota 10k taki kierowca na 9800 wypisuje umowę najmu swojego auta pośrednikowi i od tej kwoty powinien zapłacić 8,5% w formie ryczałtu do US, czyli około 830zł co daje jego koszt miesięczny około 1030zł vs 1720zł


A to kierowcy z taryf nie mają ochoty swojej DG zamknąć i pójść wlasnei na umowę cywilnoprawna jeździć w uberze, skoro jak wykazałeś o wiele bardziej by im się to opłacało?
  • Odpowiedz