Wpis z mikrobloga

Dlaczego prywatne samoloty są takie drogie? Stara Cessna 150J rocznik 69' waha się w granicach 200 000 PLN.
Czym latać, jak zrobisz sobie licencje pilota PPL(A), a nie stać Cię na samolot?

#lotnictwo
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@asdfghjkl: no może po to, żeby iść wyżej, aby zdobyć uprawnienia na coś dużego? ¯_(ツ)_/¯

Wiem, że utrzymanie dużo kosztuje, ale zadałem proste pytanie: Dlaczego tak stara technika, kawałek blachy, silnik i przestarzała awionika jest taka droga?
  • Odpowiedz
@Trusiak: Z tego samego powodu dla którego wszelkie łodzie inne niż łódka z plexi dla wędkarza kosztują dużo. Mała grupa odbiorcza a produkt musi spełniać re wysokie standardy bezpieczeństwa. W samolotach większość rzeczy nie jest zwykła. Silnik to nie od kosiarki etc a części zamiennych nie kupisz w obi
  • Odpowiedz
  • 15
@Trusiak bo minęło kilkadziesiąt lat i nadal działa
Do tego w samolotach (przynajmniej tych pasażerskich) multum części jest wymienianych na nowe co chwilę a nie że póki działa to nie ruszamy
  • Odpowiedz
@Trusiak: Latasz tym czym dysponuje aeroklub lub jakaś prywatna firma na terenie aeroklubu. Sam zakup Cessny to jedno, dolicz paliwo, ubezpieczenie i koszt hangarowania. Okazuje się wtedy, że lepiej rezerwować sobie w kalendarzu jakieś samoloty z wyprzedzeniem i nie pieprzyć się z tym.
  • Odpowiedz
Silnik super ekstra lepszy, niż te produkowane w najnowszych samochodach? nie wydaje mi się.


@Trusiak:

I masz rację.
Przykładowo najnowsze osiągniecie techniki, lotniczy silnik diesla w samolotach DIamond DA42
  • Odpowiedz
@PorucznikBonkers: no, ale silnik nie jest zdublowany, tylko systemy w samolotach z fly by wire. Jasne, to kosztuje swoje i zdaję sobię z tego sprawę - ale ja pytam inaczej. Dlaczego samolot 40 letni, bez dublowania systemowych rozwiązań, ze starym silnikiem, działającym w super starej technologii, z super starą awioniką która podkreśle jeszcze raz, jest na wyciągnięcie reki dla każdego posiadacza smartfona - ze starym kawałkiem blachy kosztuje tyle, co
  • Odpowiedz
@Trusiak: co kilkaset godzin lotu silnik musisz rozebrać i zrobić remont. To kosztuje.

Na wykopie jest dobre znalezisko z facetem który ma samolot i dokładnie opowiada ile to kosztuje.

Sam samolot można kupić dużo taniej. U nas po prostu są mało popularne, w USA zapłacisz 40% ceny za samolot w podobnym stanie że względu na to że jest ich tam więcej na rynku.
  • Odpowiedz