Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #gry #amd

Omówienie czym AMD FSR (marketingowy konkurent dla DLSS) jest. I o ile wiele się po tym nie spodziewałem bo z grubsza wiedziałem jak to ma działać to jednak pewna rzecz mnie zaskoczyła. Mianowicie przy FSR nadal trzeba będzie używać AA! Efekty FSR są nakładane na obraz dopiero po zadziałaniu AA. - To tym bardziej zmniejsza atrakcyjność FSR.
Jednocześnie moje wcześniejsze komentarze o tym, że AA będzie umierać bo wchodzi FSR tracą racę bytu. Byłem w błędzie. Działanie FSR jest jeszcze bardziej prymitywne niż sądziłem. No ale zawsze jakiś zysk wydajności będzie. Dobre i to.
  • 26
ale.kupa. wiedzialem ze bedzie slabo ale ze az tak


@KOXsu: Najgorsze, że z uwagi na małą złożoność FSR to tu nie ma wielkiego pola do poprawy. W sensie w trakcie rozwoju to FSR nie będzie się wiele poprawiać bo nie bardzo jest jak. Zbyt prymitywna technologia.
@KOXsu: @robid: W ogóle najlepsze są komentarze fanów AMD na YT. No kurde żadna firma nie ma tak oddanych fanów jak AMD, no same okrągłe słówka aby tylko nie przyznać, że ten FSR wygląda tak sobie. Najlepsze jest wypominanie, że DLSS 1 też jest przecież słaby i ma zamglony obraz. - tylko kurde co z tego jak już dawno nie używa się DLSS 1 xD
Jak DLSS 1 miał niewyraźny
@Variv: Przecież AA nie opłaca się wyciągać jako że jest teraz na to bardzo mały narzut ze względu na dobre rozwiązania sprzętowe od wielu lat po obu stronach. Dość negatywnie do tego podchodzisz, jak podsumowanie jest bardzo pozytywne - wiadomo że gorzej sobie radzi z upscalingiem bardzo niskich rozdzielczości do bardzo wysokich, ale już w Quality i Ultra Quality wygląda to całkiem sensownie(dobrze to omówił też hardware unboxed): https://www.youtube.com/watch?v=yFZAo6xItOI
Jest to
@Variv: wyglada gorzej niz metody rekonstrukcji dostepne juz od paru lat. po co oni to hajpowali w ogole xD. wlasciwie to nawet amd juz mialo wczesniej te wyostrzenie CAS i niektore gry ktore to obslugiwaly mialy tez suwak rozdzielczosci, to w takim razie to sie w ogole rozni wtedy czyms od tego super resolution?
@Gruby_Kociol: nie ogladalem tego calego. w czym niby jest lepsze od DLSS 2.0? i jak nvidia
@SmugglerFan: Jest to po prostu różnica podejścia. Lepsze od DLSS 2.0 jest to że nie ma ghostingu przy poruszających się obiektach no i ma mniejszy narzut GPU - więc może przez to brać większej rozdzielczości obrazy i mieć taki sam wzrost wydajności jak DLSS.
Minus jak pisałem musi mieć dość sporą rozdzielczość kontra tą którą wypluje - czyli gorzej wychodzi w porównaniu na balanced i performance (nie ma z czego zrobić
@SmugglerFan: No jest to całkiem inne niż CAS - dużo lepsza jakość. Tensory są oczywiście bardzo fajne, tylko jak wszystko w pierwszych generacjach wychodzi wszystko różnie. Niestety praktyczne zastosowanie w grach pozostawia dalej sporo do życzenia jak nie grasz w 4K w tytuły które mają dobrą implementację.
Lepsze od DLSS 2.0 jest to że nie ma ghostingu przy poruszających się obiektach no i ma mniejszy narzut GPU


@Gruby_Kociol: jak to prawie nic nie robi z obrazem to nic dziwnego ze nie ma dodatkowego ghostingu (bo ma ten odziedziczony przez TAA) i mniejszy narzut gpu.

więc może przez to brać większej rozdzielczości obrazy i mieć taki sam wzrost wydajności jak DLSS

co

No jest to całkiem inne niż CAS
SmugglerFan - > Lepsze od DLSS 2.0 jest to że nie ma ghostingu przy poruszających się...

źródło: comment_1624388903BAvbrAXx3Grex2colqQWKL.jpg

Pobierz
@SmugglerFan: No i podajesz najgorszy możliwy przykład (4x mniej pikseli wejście -> wyjście). To jest technologia z w miarę dobrą jakością gdzie ilość pikseli zmniejsza się max 2X dla dobrej jakości (czyli Quality 2X z 1440p do 4K). plus FSR powinno być używane razem z TAA więc tutaj podwójnie nie wiem czego się spodziewać.
@Gruby_Kociol: no wiadomo ze jak z wiekszej rozdzielczosci zrekonstruuje to bedzie lepsza jakosc, nie wiem czemu to powtarzasz. chcialbym zobaczyc porownanie TAAU vs FSR w wyzszej rozdzielczosci. oczywiscie FSR tez by tam zostalo zmasakrowane, ciekawe co bys wtedy odpisal.

i na tym porownaniu FSR ma też TAA, inaczej to by przeciez bylo mnostwo aliasingu. aha, jeszcze widac jakies dziwne artefakty, jakby siatka widoczna byla na tym dymie w tle - i
dlss daje radę podbić 720p do 1080p, jest wtedy mydło ale zysk na wydajności znaczny, rozwiązanie amd jednak nie poradzi sobie z podbiciem tak niskiej rozdzielczości


@hieronimgieroslawski: Generalnie DLSS zyskuje przy wyższych rozdziałkach. Zarówno wizualnie jak i % wzrost wydajności.
Z resztą nie uważam aby tutaj jakieś umagiczniacze przy FHD były potrzebne. Ja wiem, że stare GPU no ale ile można patrzeć wstecz. Może do jakiegoś esportu to się przyda ale
@SmugglerFan: Ale FSR po prostu nie robi tego co TAA więc tutaj podsumowanie bez sensu i jak pisałem w konstrukcji obrazu w silnikach graficznych zajmują całkiem inne miejsca. Z jakiej strony są te zdjęcia - bo wygląda na przeróbkę euro gamer, gdzie były jednak nieco inne opisy :)
Ale FSR po prostu nie robi tego co TAA więc tutaj podsumowanie bez sensu

@Gruby_Kociol: no wlasnie nie robi wiec potrzebuje dodatkowo TAA, bo jak inaczej.

i jak pisałem w konstrukcji obrazu w silnikach graficznych zajmują całkiem inne miejsca

ale DLSS akurat ma AA w sobie. TAAU też.

Z jakiej strony są te zdjęcia - bo wygląda na przeróbkę euro gamer, gdzie były jednak nieco inne opisy :)

nie przerobka, to
@SmugglerFan: Biję się w pierś - znalazłem to porównanie, ale też w tym artykule dodane to o co się upierasz:
So FSR does not replace TAA and cannot improve upon its flaws.
Więc czytaj proszę opis i gdzie pokazują to porównanie jest też dodane że ta technika lepiej wygląda w wyższych rozdziałkach i pokazują najgorszą jakość i mimo to chwalą.
Biję się w pierś - znalazłem to porównanie, ale też w tym artykule dodane to o co się upierasz:

So FSR does not replace TAA and cannot improve upon its flaws.

Więc czytaj proszę opis


@Gruby_Kociol: a gdzie ja pisalem ze to zastepuje TAA? ogladalem film digital foundry zanim zaczalem tu komentowac i wspomniali w tym filmie o tym.

gdzie pokazują to porównanie jest też dodane że ta technika lepiej wygląda
@SmugglerFan: Ale przecież zawieranie TAA nic nie zmienia, w sumie tylko na plus bo masz więcej opcji co do technologi Anti aliasingowych. Nie jest to też problem bo od wielu lat karty mają do tego wydzielone wspomaganie sprzętowe.

FSR jest po to żeby polepszyć TAA a nie z niego zrezygnować, więc równie dobrze możesz sobie porównywać obraz TAA vs bez TAA z niską rozdziałką, co to zmienia, skoro nie używasz produktu
Ale przecież zawieranie TAA nic nie zmienia, w sumie tylko na plus bo masz więcej opcji co do technologi Anti aliasingowych.

@Gruby_Kociol: a sa jakies inne antyaliasingi lepsze niz TAA? oprocz downsamplingu ktory i tak lepiej robic razem z TAA? DLSS i TAAU robia podobne rzeczy co TAA - uzywaja poprzednich klatek i motion vectorow zeby zrekonstruowac klatke w lepszej jakosci. dlatego tak jakby maja w sobie TAA.

Nie jest to
SmugglerFan - > Ale przecież zawieranie TAA nic nie zmienia, w sumie tylko na plus bo...

źródło: comment_1624391954ABC75iz9qkGzGHtCrG3snF.jpg

Pobierz