Aktywne Wpisy
Ark00 +323
mickpl +103
Rząd serio igra z ogniem chcąc cały czas pompować deweloperkę. W tym momencie w budowie mamy prawie milion unitów XD To jest przytłaczająca ilość w porównaniu do wielu krajów zachodnich, gdzie pierwotny to margines i prawie się nie buduje. No dlaczego nie budujo - ano dlatego, że rynek jest wysycony.
W Polsce rynek też jest już wysycony, co dobitnie pokazała fala 500k uchodźców, którzy przyjechali... i normalnie się zakwaterowali XD Pomyślcie tylko
W Polsce rynek też jest już wysycony, co dobitnie pokazała fala 500k uchodźców, którzy przyjechali... i normalnie się zakwaterowali XD Pomyślcie tylko
Omówienie czym AMD FSR (marketingowy konkurent dla DLSS) jest. I o ile wiele się po tym nie spodziewałem bo z grubsza wiedziałem jak to ma działać to jednak pewna rzecz mnie zaskoczyła. Mianowicie przy FSR nadal trzeba będzie używać AA! Efekty FSR są nakładane na obraz dopiero po zadziałaniu AA. - To tym bardziej zmniejsza atrakcyjność FSR.
Jednocześnie moje wcześniejsze komentarze o tym, że AA będzie umierać bo wchodzi FSR tracą racę bytu. Byłem w błędzie. Działanie FSR jest jeszcze bardziej prymitywne niż sądziłem. No ale zawsze jakiś zysk wydajności będzie. Dobre i to.
@KOXsu: Najgorsze, że z uwagi na małą złożoność FSR to tu nie ma wielkiego pola do poprawy. W sensie w trakcie rozwoju to FSR nie będzie się wiele poprawiać bo nie bardzo jest jak. Zbyt prymitywna technologia.
Jak DLSS 1 miał niewyraźny
Jest to
@Gruby_Kociol: nie ogladalem tego calego. w czym niby jest lepsze od DLSS 2.0? i jak nvidia
Minus jak pisałem musi mieć dość sporą rozdzielczość kontra tą którą wypluje - czyli gorzej wychodzi w porównaniu na balanced i performance (nie ma z czego zrobić
@Gruby_Kociol: jak to prawie nic nie robi z obrazem to nic dziwnego ze nie ma dodatkowego ghostingu (bo ma ten odziedziczony przez TAA) i mniejszy narzut gpu.
co
i na tym porownaniu FSR ma też TAA, inaczej to by przeciez bylo mnostwo aliasingu. aha, jeszcze widac jakies dziwne artefakty, jakby siatka widoczna byla na tym dymie w tle - i
Komentarz usunięty przez autora
@hieronimgieroslawski: Generalnie DLSS zyskuje przy wyższych rozdziałkach. Zarówno wizualnie jak i % wzrost wydajności.
Z resztą nie uważam aby tutaj jakieś umagiczniacze przy FHD były potrzebne. Ja wiem, że stare GPU no ale ile można patrzeć wstecz. Może do jakiegoś esportu to się przyda ale
@Gruby_Kociol: no wlasnie nie robi wiec potrzebuje dodatkowo TAA, bo jak inaczej.
ale DLSS akurat ma AA w sobie. TAAU też.
nie przerobka, to
So FSR does not replace TAA and cannot improve upon its flaws.
Więc czytaj proszę opis i gdzie pokazują to porównanie jest też dodane że ta technika lepiej wygląda w wyższych rozdziałkach i pokazują najgorszą jakość i mimo to chwalą.
@Gruby_Kociol: a gdzie ja pisalem ze to zastepuje TAA? ogladalem film digital foundry zanim zaczalem tu komentowac i wspomniali w tym filmie o tym.
FSR jest po to żeby polepszyć TAA a nie z niego zrezygnować, więc równie dobrze możesz sobie porównywać obraz TAA vs bez TAA z niską rozdziałką, co to zmienia, skoro nie używasz produktu
@Gruby_Kociol: a sa jakies inne antyaliasingi lepsze niz TAA? oprocz downsamplingu ktory i tak lepiej robic razem z TAA? DLSS i TAAU robia podobne rzeczy co TAA - uzywaja poprzednich klatek i motion vectorow zeby zrekonstruowac klatke w lepszej jakosci. dlatego tak jakby maja w sobie TAA.