Wpis z mikrobloga

Jadę sobie spokojnie, jakieś 50-55km/h, bo za wcześnie wyjechałem, więc mi się nie spieszy. Nagle baba wychodzi mi na drogę tuż przed maską. No dobra, nie tak 'tuż', bo wyhamowałem jakieś 2m przed nią. A ta do mnie z ryjem, że przecież pieszy ma pierwszeństwo przy przechodzeniu przez jezdnie. Tylko dwa małe szczegóły:
1. Jechałem pod słońce, chociaż wiem, że to marne usprawiedliwienie, ale cud, że ją zauważyłem
2. Ważniejszy punkt - tam gdzie przechodziła NIE BYŁO PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH!

Powiedziałem jej, że przecież tu nie ma przejścia i że na przejściu miała by pierwszeństwo, ale nie tutaj, a ona że nie bo są nowe przepisy i że pieszy ma zawsze pierwszeństwo... Ciekawe jak długo pożyje...

To efekt brak (chyba że jest a o tym nie wiem) kampanii informacyjnej, a tak ktoś coś gdzieś usłyszał i automatycznie włączyło sie babie god-mode...

#przepisy #przepisydrogowe
  • 106
Wytykam tylko oczywiste nieścisłości.


@TymRazemNieBedeBordo: I gdzie masz niby te nieścisłości, które chciałeś pokazać, bo póki co żadnych nie pokazałeś. Licznik w mph nic nie zmienia, bo w przepisie masz właśnie jasno określone, że liczy się twoja prędkość wyrażona w km/h, a nie wartość pokazywana przez licznik. Tak samo jak w terenie zabudowanym obowiązuje Cię 50km/h, a nie 50mph na liczniku.

nie, debilu,


@TymRazemNieBedeBordo: Mocne słowa jak na kogoś, kogo
@bbul44: nie, podobnie jak piesi co nie posiadają wyobraźni i wymuszają czasem pierwszeństwo nie będąc na nawet na pasach, ale minimum rozwagi jak choćby nie #!$%@? czasem po 100-150 km/h po mieście powinno być oczywistością, mamy za niskie mandaty w stosunku do zarobków, jakby debil mógł dostać kilka tysięcy za przekroczenie prędkości w zabudowanym o 60+ to bałby się jechać bez wyobraźni
@Catmmando w krk widziałem już takich kilku i to mega uciążliwe. Rozumiem jakieś wąskie uliczki jak nie widać przejścia, ale to było na głównej, przejścia widoczne z daleka i na każdym na 20-30km/h zwolnienie. Jechać się nie dało
Co? Czyli uważasz, że wszyscy kierowcy to piraci drogowi?


@bbul44: Nie jestem co prawda tamtym kolegą, ale skąd taki wniosek? Większość wypadków na przejściach dla pieszych jest z winy kierowców. Skoro zastanawiasz się nad tym jak zmieni się liczba wypadków na przejściach, to kluczowa będzie tu przede wszystkim zmiana zachowania kierowców.

Być może inaczej definiujesz pojęcia, ale dla mnie pirat drogowy to ktoś, kto w rażący sposób narusza przepisy.
Jeśli zaś
@husky83 ta zmiana przepisów spowoduje wiecej wypadków i to tych śmiertelnych na 100%, bo polacy to idioci i nie rozumieją przepisów, uslyszeli w tvp ze maja pierwszenstwo i będą chodzic gdzie chca i kiedy chcą...
ta zmiana przepisów spowoduje wiecej wypadków i to tych śmiertelnych na 100%, bo polacy to idioci i nie rozumieją przepisów,


@siodemkaxx: Nie sposób się z Tobą nie zgodzić, to co polscy kierowcy odwalają na drogach jest naprawdę zatrważające. (σ ͜ʖσ)
faktycznie, coś to jest debilne...

¯_(ツ)_/¯


@maciejg: masz mnie ;-) Ale powtórzę to co wcześniej pisałem - przepisów nie czytałem (w jakiej formie zostały wprowadzone), ale wiem w jakiej formie chcieli je wprowadzić. Czy zostały takie jak czytałem kilka miesięcy temu - nie wiem.
Jechałem pod słońce


@husky83: Koniec tematu. Nie dostosowanie jazdy do warunków na drodze. A jakby dzieciak wlazł za piłka?

Oczywiście babka tez nie normalna. Na cmentarzach leżą ci, co "mieli pierwszeństwo".
ta zmiana przepisów spowoduje wiecej wypadków i to tych śmiertelnych na 100%, bo polacy to idioci i nie rozumieją przepisów,


@siodemkaxx: Nie sposób się z Tobą nie zgodzić, to co polscy kierowcy odwalają na drogach jest naprawdę zatrważające. (σ ͜ʖσ)

@ZygmnuntIgthorn piesi w miastach tym bardziej, obok siebie mam male miasteczko powiatowe, nie pojedziesz przez nie wiecej jak 30km/h bo zawsze ktos się
@husky83: Ten przepis wiadomo, że jest durny, a już trafiłem na takich, którzy stawiają jedną nogę na drodze, a drugą na krawężniku, gdy jesteś praktycznie metr przed przejściem i z 50 nie wyhamujesz w życiu, ale takie pierwszeństwo jest do póki ktoś nie znajdzie się na masce samochodu.
Moim zdaniem zmiana przepisów jest tylko po to, aby przerzucić koszty leczenia, rehabilitacji itd. na kierowcę, czy też jego ubezpieczanie.
Bo o bezpieczeństwo
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@husky83: @husky83: @husky83: no a jak się mówiło że piesi będą ładoować się pod koła samochodów to pewne osoby takie jak @mnich78 się zarzekały że na 100% tak nie będzie.

A jednak tak się dzieje. No ale @mnich78 powie ci że kierowca przez każde pasy powinien jechać 5 km/h a jak taki inteligent wyjdzie ci na pasy przed ciebie i zmusi do gwałtownego hamowania to znaczy że jechałeś za
@husky83: trzeba było ją poprosić żeby zaczekała na policję - ktoś ją zabije kiedys i będzie miał robotę blacharską do zrobienia. A no i całe życie bedzie żył z wyrzutami sumienia, że kogoś zabił.
nie pojedziesz przez nie wiecej jak 30km/h bo zawsze ktos się wpieprza na przejscie


@siodemkaxx: Nie wpieprza, tylko wchodzi. Do tego właśnie służą pasy, ale wielu kierowców zdaje się o tym zapominać. ¯\_(ツ)_/¯

Większość wypadków na przejściach dla pieszych jest z winy kierującego.
W 2020 roku na przejściach dla pieszych doszło do 2678 wypadków, w których śmierć poniosło 197 osób.
W tym z winy kierującego 2297 wypadków, w których śmierć poniosło
Jestem ciekaw jak za jakiś rok będą wyglądać statystyki potrąconych i zabitych pieszych.


@bbul44: napewno wyjebą w kosmos ale i tak w TVP statystyki śmierci na drodze będą zaczynać się od 1000 zeby pokazac ze az tak mocno nie #!$%@? xD
wielu pieszych zdaje sie zapominać o tym ze przed wejsciem na przejscie trzeba sie rozejrzec a nie #!$%@? patrząc w ziemie czy rozmawiając z kimś patrzac na niego


@siodemkaxx: A wielu kierowców zdaje się zapominać, że przed przejściem dla pieszych są zobowiązani do zachowania szczególniej ostrożności, oraz do zmniejszenia prędkości tak, by nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych przebywających na przejściu jak i pieszych na nie wchodzących. I to było już zapisane
@husky83 jako pieszy w #!$%@? mam te nowe przepisy ogólnie. Przecież to logika, chęć do życia i zdrowy rozsądek powodują, że za każdym #!$%@? razem i tak patrzę czy nic nie jedzie lub czy mogę bezpiecznie przejść przez ulicę. A jak jadą auta i mnie przepuszczą to ukłonie się lekko kierowcy i przechodzę. Jakim #!$%@?ńcem trzeba być żeby chodzić jak się chce. Nie rozumiem tego, serio xd
@husky83: Ludziom odbija, widziałem gościa idącego w strone przejścia i widzi że auta jadą, to z agresją, przyśpieszając nagle wchodzi na pasy, patrząc rozszceniowym spojrzeniem na kierowców. Ja niew iem jak to ma być w praktyce, auta by musiały stać cały czas w miejscu bo nigdy nie wiesz kto nagle wskoczy na pasy.
@husky83: to dokładnie jak z psem bez smyczy.
Musiałem zmienić drogę spaceru z moim psem bo jakąś baba wyskakiwała, że zaraz zadzwoni na policję bo prowadzę psa bez smyczy. Niestety mimo próśb z mojej strony nie zadzwoniła, ale wydziera się na mnie jak tylko zobaczy mnie z psem.
Tłumaczenia są bezskuteczne.
@Pangia: spadaj na czarno miękki fajfusie xD ciekaw jestem jak wielka brytania przez ostatnie 40 lat dostawała homologacje na swoje auta, jak do polski mógł od 2005 do 2018 zjeżdzać i rejestrować się angielski szrot skoro NI MA HOMOLOGACJI W UE NA AUTA Z LICZNIKAMI MPH

pozdro xd
@husky83: też zauważylem od czasu wprowadzenia tego przepisu, że ludzie sobie popylają tam gdzie pasów nie ma i nawet sie nie oglądają, ale wmawiam sobie że ludzie nie mogą być aż tak głupi xD
@PoncjuszPijak: no i gitara, trzeba uczyć kierowców kultury za pomocą przepisów i mandatów, jak inaczej się nie da. sam jeźdzę bardzo dużo autem małym i dużym i nigdy problemów nie miałem z pieszymi, tego by być kulturalnym i przewidywać sytuacje. I nie uważam siebie za kogoś wyjątkowego, a to co tu i na fb widzę, to po prostu wysyp jakichś leszczy drogowych, co to mają problemy ze słupkami, z pieszymi, wymyślają
@Tenczlowiektutaj: Nie nakręcaj się tak. Wpieprzanie się komuś w drogę, niezależnie czy jest to pojazd czy pieszy, jest głupotą. Pieszemu łatwiej zwolnić niż wyhamować auto, tym bardziej jeśli jedzie za nim inne, które może jebnąć w tył.
Jako pieszy też wolę zaczekać niż być przepuszczanym.
@PoncjuszPijak: ale bzdury pleciesz. I nie czytasz ze zrozumieniem, więc jeszcze raz: takie przepisy są w wiekszości cywilizowanej europy i się sprawdzają. druga sprawa, skoro musiałeś nagle hamować to znaczy, że ty #!$%@?łeś się na pełnej prędkości na przejście, mimo tego, że pieszy był przed nim. a co do jebnięcia drugiego auta w tył to nawet nie wiem jak to skomentować XD. może nauczy się trzymać odległość?