Wpis z mikrobloga

Chciałbym Was poinformować, że moja gra będzie brała udział w steamowym festiwalu gier nadchodzących w dniach 16-22 czerwca gdzie zostanie opublikowanych setki dem w tym demo mojej gry Countdown Final Zone. Zapraszam w tych dniach do pogrania na udostępnionej mapie. Będzie sporo osób grało więc serwery nie będą świecić pustkami. Przeprowadzę wtedy test obciążeniowy serwera i zbiorę anonimowe dane na temat intensywności z jaką będzie pracował serwer. Danymi statystycznymi podzielę się tu na wykopie po festiwalu, może komuś kto robi grę się to przyda. Mam do Was tylko pytanie czy jak wywołam tu na wykopie wszystkie osoby co były zainteresowane moją grą to dostanę bana czy jednak można tutaj wołać sporą listę osób na mikroblogu?

https://store.steampowered.com/app/1552160/Countdown_Final_Zone/
#countdownfinalzone #gamedev #unity3d
dzikidziki - Chciałbym Was poinformować, że moja gra będzie brała udział w steamowym ...

źródło: comment_1623064312QQngMdMDcaADwmucq4OwWh.jpg

Pobierz
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pu100stan: Na razie atakuje tylko PC bo chcę rozpoznać jak się wydaje grę na steam. To co już od razu mi się rzuca w oczy to to że steam bardzo mocno sam wypromowuje gry w różnych eventach czy wyprzedażach, trzeba tylko chcieć brać w nich udział. Natomiast z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że wydając grę na androida jesteś pozostawiony sam sobie i jak nie wypromujesz za grubą kasę gry to
  • Odpowiedz
@shruikan: teoretycznie tak, w praktyce, sam coś ulep z tego co sprzedają i zobaczycz, że nagle pojawia się tyle problemów, że łatwiej jebnąć to wszystko niż się z tym szarpać...z tym że szybciej jest kupić asseta niż rzeźbić w blenderze.
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: narazie mam problem z PC, muszę wymienić lub naprawić dysk, dlatego może zacznę ja na event pobierać, a już nie usiądę do kompa przez najbliższe parę dni lub tygodnii(+1android, leżysz i se ogarniasz)
Jeśli chodzi o wypuszczenie na android, myślałem, że jest jakiś guzik kompiluj do/eksportu do.
Co do promowania, tak czułem, że jednak steam bardziej promuje. Może to z racji ilości zgłoszeń? Na androida pewnie jest dziennie 200
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: no paczki Synty Studios mają jeden zasadniczy problem - vertex count leci w nich kosmos przez specyficzny styl graficzny przy dużych scenach. Tak zgadzam się, z tobą że jest szybciej i do prototypowania to super sprawa i ogólnie dla małych firm :)
  • Odpowiedz
@pu100stan: to są zupełnie inne modele biznesowe, w androdzie każdy patrzy aby gra była darmowa ale żeby zarobiła na siebie to już musisz się nakombinować jak ją zmonetyzować i mieć socjotechnikę w jednym paluszku, natomiast na steam darmowe gry są postrzegane jako słabej jakości, tutaj większość ma cenę dodatkowo, żeby ją upublicznić to 400zł trzeba położyć, no nie duży próg wejścia, a jednak jakiś jest.
  • Odpowiedz
@shruikan: ok ale vertex count możesz optymalizować róznymi sztuczkami programistycznymi i to jest najmniejszy problem to co ma synty w swoich assetach zrobione a inni nie mają to dwie rzeczy mianowcie kompatybilnoiść assetów między sobą, że spokojnie mogę je łączyć i style są bardzo podobne oraz zwymiarowanie jest znormalizowane i właściwe, przykładowo, wszystkie ich postacie mają okolo 1.8 m wysokości, wszystkei drzwi są pod te modele przykładowo 2 m, budynki
  • Odpowiedz
@pu100stan: No tak jest taki guzik, że zmieniasz na androida kompilujesz i masz apkę, ale jest jakaś część któą musisz sprawdzić czy działą i ją odpowiednio sportować, między innymi sterowania, tu nie ma klawiatury, musisz całą obsługę zrobić na dotykowy ekran, nie jest to trudne ale musisz to zrobić, dodatkowo GUI tzreba zmienić lub zrobić odnowa bo są rózne rozdzielczości na małych ekranach inaczej to widać niektore lementy musza być
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: no jeśli chodzi o GUI itp to przez to za przestałem swojej przygody z grami via www i ogólnie "programowaniem". Zaczęły wchodzić monitory LCD różnych rozmiarów plus po malu smartphony, a weź to wtedy układaj i dostosowuj praktycznie pod 3 przeglądarki na pc. Rozumiem o czym do mnie mówisz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: Ja doskonale to rozumiem (sam mam te paczki kupione - może też to dlatego tak mnie ztriggerowało) tylko piszę o tym że większość bierze paczki 1:1 dodaje mechanikę i cyk submit na sklep. Mało kto wrzuci jakiś postprocess czy zmodyfikuje paletę kolorystyczną tekstur. Finalnie dostajesz x gier wyglądających identycznie (z punktu widzenia grafiki).
  • Odpowiedz
@pu100stan: może, ja cały czas stawiam na osobisty rozwój i próbuje sięgać wyżej w tym skillu programistycznym, moim celem nie jest samo w sobie obłowienie się jak świnia na wydanych grach, oczywiście jakby się tak stało to będzie miły dodatek, ale nie o to mi chodzi. Ja nie przychodzę tu prosić Was wystawianie recenzji na steam albo kupowanie produktu albo wbijanie gry do topek na listy, proszę, abyście tylko zagrali
  • Odpowiedz
@shruikan: a widzisz a mi to zupełnie nie pzreszkadza że ktoś ma podobne assety, teraz jest tyle klonów na róznych platformac, że jak kolejny do nich dołączy to wogole ni będzie mi wstyd, takie czasy. Ja nawet sobie ściagnąłem i pograłem w grę MAD GUNS bo te same assety i podobna tematyka i sprawdizłem jakichdodatkowych assetów używaja, jaki maja protokół do komunikacji, jak się zabezpieczyli rpzed cziterami, i jakie elemnty
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: bardziej chodziło o to:
kojarzę Twoja gierke od początku,
widzę, że od szkicu jest to już prawie obraz
Ja
Zamiast tworzyć swoje to tylko sobie używam
Chciałbym wyzebrac taki silnik na androida i ja już sam sobie go przerobię, nawet te guidy i
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: no tak, ale ty patrzysz z swojej perspektywy. Ja patrzę z perspektywy osoby "kupującej gry oczami" i już na etapie miniaturki grę bym odrzucił. Także poświęć trochę czasu na grafikę a nie tylko na warstwę gameplayową i metę.
  • Odpowiedz
@shruikan: Masz rację, z tym, że wydawało mi się, że dobór opisu i zdjęć czy mianiturki jest w miarę ok ponieważ, ze statystyk steam wynika ze 83% wyświetleń banerów mojej gry zostało klikniętych i zrealizowano odsłonę strony gry. To chyba dobry procent konwersji?
  • Odpowiedz
@pu100stan: przecież oprócz assetów są całe projekty z mechanikami, czmeu od tego nie zaczniesz bierzesz taką grę co lubi kupujesz projekt, podnieniasz grafikę dodajesz kilka swoich elementów i gra gotowa, od czegoś trzeba zacząć, jeżeli jest problem z motywacją to rób proste projekty tkaie co mógłbyś skończyć w 2 dni, są tkaie game jamy że robią grę w weekend, jakaś prosta mechanika, nawet pomysłów nie musisz wymyślać zrób cos podobnego
  • Odpowiedz