Wpis z mikrobloga

Chciałbym Was poinformować, że moja gra będzie brała udział w steamowym festiwalu gier nadchodzących w dniach 16-22 czerwca gdzie zostanie opublikowanych setki dem w tym demo mojej gry Countdown Final Zone. Zapraszam w tych dniach do pogrania na udostępnionej mapie. Będzie sporo osób grało więc serwery nie będą świecić pustkami. Przeprowadzę wtedy test obciążeniowy serwera i zbiorę anonimowe dane na temat intensywności z jaką będzie pracował serwer. Danymi statystycznymi podzielę się tu na wykopie po festiwalu, może komuś kto robi grę się to przyda. Mam do Was tylko pytanie czy jak wywołam tu na wykopie wszystkie osoby co były zainteresowane moją grą to dostanę bana czy jednak można tutaj wołać sporą listę osób na mikroblogu?

https://store.steampowered.com/app/1552160/Countdown_Final_Zone/
#countdownfinalzone #gamedev #unity3d
dzikidziki - Chciałbym Was poinformować, że moja gra będzie brała udział w steamowym ...

źródło: comment_1623064312QQngMdMDcaADwmucq4OwWh.jpg

Pobierz
  • 71
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: Na czym networking? Photon, Mirror czy cos innego?

Ogólnie to powodzonka życzę. Też chciałem na ten festiwal demko wystawić ale oczywiście mi się development rozjechał i będzie dopiero na ten w listopadzie/grudniu (a przynajmniej taki mam plan)
  • Odpowiedz
@buhubuhu: node.js z assetem socket.io native for webgl. No to już teraz musisz myśleć o tym jesiennym festiwalu bo ja właśnie się przekonałem, że pomimo, że demko było gotowe to jednak te ostatnie dni to poprawki wjeżdżają bo bezsensu podkładać się z jakimiś grubymi bugami. A czas leci niemiłosiernie.
  • Odpowiedz
@ultek85: 20 CCU tylko a dalej trzeba za to płacić? ja z tego co czytałem to socket.io spokojnie 6000 userów na raz dźwignie bez dodatkowej opłaty tylko nie wiem jak na to wykupiony serwer ovh zareaguje. Dlatego potrzebuje graczy, żeby ocenić jak mam to skalować w górę. To nie są proste testy, nie zasymuluje sobie tego w domu na kompie :).
  • Odpowiedz
asset mirror


@dziki_dziki: czo to asset mirror?? hmm

czy po stronie serwera w jakikolwiek sposób sprawdzasz czy na przykład gracz nie przechodzi przez ściany??
  • Odpowiedz
@MshL: oficjalnie Ci nie moge powiedzieć, a nieoficjalnie ciekawe jakbym miał to zrobić? :) całą mapa i wsyztskie kolejne musiałyby być wnikliwie analizowane na serwerze a serwer do tego nie sluzy, on ma zapewnic minimalna ochrone podczas autoryzacji klientów i jak najszybsze dostarczanie kompletnych paczek z danymi. to nawet w grach AAA to jak zaczniesz chodzi przez sciany to developerzy o tym nie wiedza dopoki ktos Cie nie zaraportuje, to
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: tak z samych obserwacji się dla mnie wydawało, że w mniejszych grach typu counter strike gdzie liczba graczy jest mocno ograniczona tegu typu obliczenia są wykonywane hmmm
  • Odpowiedz
@MshL: msyel ze przy mniejszych mapach mozna by pewne obliczenia szacowac albo okreslac limity np ze poistac nie moze sie poruszac szybciej niz lub nie moze wchodzic na pewne obszary lub latac albo wisiec wpowietrzu niz okreslony czas ale to nadal sa dodatkowe ociazenia dla serwera no i tu trzeba wtedy wybierac czy chcesz szybkosc czy bezpieczenstwo, Ja nie licze zeby w moja gre graly w miliony bo liderów raczej
  • Odpowiedz
@MshL: Spójrz na COD WARZONE tam mapa jest ogromna w dodatku biega tam 150 osób kierownaych na loalny serwer np kraje europejskie na serwer europejski iweź teraz przy tylu meczach analizuj czy ktoś nie oszukuje, no nie da się, jak gra ma być fajna w zabawie i rpzyjemna to ogranicza się bezpieczeństwo na rzecz predkosci, no ale wtedy muszą blokować konta robia to glownie poprzez system raportowania, akcja z kwietnia
  • Odpowiedz