Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Chciałbym przeprowadzić porównanie najpopularniejszych silników do renderowania grafiki 3d (tej fotograficznej, nie czasu rzeczywistego). W grę wchodzą 3ds Max, Maya, Cinema 4d i Blender.

Pytanie do wszystkich projektantów. Co chcielibyście mieć w takim porównaniu? Myślałem nad porównaniem wydajności w renderowaniu danych modeli ale zależy mi także na innych mierzalnych wskaźnikach. Dajcie znać na co zwrócić uwagę, na jakie wskaźniki?
Czy znacie jakieś raporty, której traktowałby o tej tematyce? Chętnie bym o tym poczytał.


#grafika #grafikakomputerowa #3d #modelowanie #projektowanie #3dsmax #maya #cinema4d #blender #grafka3d
  • 16
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Pan_Kielonek: wiesz do końca to nie będzie ta sama jakość bo każdy silnik jest inny. Będę próbował robić jak najbardziej zbliżone parametry w zależności od wykorzystywanego rozwiązania
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ringkobing: Może szybkość renderowania na cpu/gpu - taki Cycles powstał z myślą o GPU, ale skomplikowane sceny szybciej malują się na cpu (chociaż w nowym Blenderze można włączyć tryb hybrydowy gdzie scenę liczy wszystko co potrafi ;))
  • Odpowiedz
@Ringkobing: w sumie to w rendererze mnie interesują tylko dwie rzeczy - rendertime i na ile łatwo jest osiągnąć "ładny" efekt końcowy. Ale jak to przetestować? O Arnoldzie mówi się, że tam jest tylko przycisk "zrób pięknie" i tyle. Vray to już milion suwaczków.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Pan_Kielonek: wiesz mógłbym porównywać narzędzia typu modyfikatory ale jest to bez sensu bo mogą one różnie działać, inaczej wpływać na środowisko, albo po prostu o niektórych nie będę wiedział. Średnio to mierzalne. Skupię się zatem ja czasie renderu, muszę to przemyśleć.
  • Odpowiedz
@Ringkobing: nie ma sensu takie porównanie, dyskusja na temat silników renderujących jest zbyt skomplikowana by porównywać je w jakiś rozsądny sposób. Chyba że chcesz sie do predkości renderowania ograniczyć, co jest głupie w sumie.

Niestety, ale mało ma sensu takie porównanie, chyba że przejdziesz do konkretniejszych fragmentów takich jak zasady dzialania displacementu, parametryczne shadery i możliwości ich edytowania, wolumetria, sss, czy modele obliczania refleksów. Ale to dalej brzmi niezbyt interesująco.

Bardziej
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@einz: nie widzę powodu dla którego by to nie miało sensu, rozpoznanie w silnikach graficznych rzetelne i dobrze zrobione przydałoby się każdemu kto interesuje się tematem. Jeśli trzeba wejść w bardziej skomplikowane kwestię też można się nad tym pochylić. Najbardziej mi zależy na tym żeby to było miarodajne, żeby dało się powiedzieć że ten silnik jest lepszy od tego drugiego bo to i to.
  • Odpowiedz
W grę wchodzą


@Ringkobing: wymieniłeś softy DCC, a nie silniki
Każdy soft może mieć różne silniki, często silnik ma pluginy do wielu softów (chociaż stopień integracji może się różnić w zależnośći od jakości pluginu). Np vray ma plugin do wszystkich wiekszych softów

#projektowanie tzn archiviz?

Takie porównania szybko się przedawniają, bo rozwój silników cały czas postępuje i porównanie z przed 2 lat jest już przestarzałe. A żeby zrobić rzetelne to trzeba
  • Odpowiedz