Wpis z mikrobloga

Pacjent to suzuki bandit 600 z 2000, czasem zdarza się przed jazdą że odpalam maszyne, daje jej chwile pochodzić na wyższych obrotach w tym czasie się ubieram itp. Gdy już wsiadam to wciskam sprzeglo, jedynka i moto od razu rusza, tak jakbym w ogóle sprzęgła nie trzymał. Potem trzymając sprzeglo i próbując odpalić ponownie czuć jak „ciagnie” do przodu. Sprzęgło z całym zestawem sprężyn wymienione miesiąc temu. O co chodzi? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#motocykle #motomirko
  • 19
  • 0
@Given: Robił mi to gość którego jestem pewny wiec mechanicznie powinno być wszystko git. Jedyne co powiedział to ze sprzęgło będzie ciężko chodzić i w końcu się ułoży..
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wudoef: ssania używa się tylko do odpalenia, wyłączasz je jak odpalisz i nie gaśnie po wyłączeniu ssania. A wymiana sprzęgła zwalona, bo nowe sprzęgło się nigdy nie "układa". Powinien założyć i powinno działać jak nowe. Może być jeszcze kosz sprzęgłowy wyrobiony i tam się tarczki blokują.
  • 0
@Given: Tzn samo sprzęgło po ruszeniu już działa dobrze, na światłach już się taka sytuacja nie zdarza. Tylko przy pierwszym ruszeniu takie dziwne rzeczy ( ͡° ʖ̯ ͡°) No i chodzi zajebiscie ciężko klamka xD
@wudoef: Jaki masz olej zalany? Mokre sprzęgła mają to do siebie ze po dłuższym postoju tacze sklejają sie z przekładkami i pierwsze wrzucenie biegu konczy sie szarpnięciem lub stuknięciem. To zjawisko potęguje sie jak masz już wyklepany kosz sprzęgłowy i tarcze zacinają się w zagłębieniach zrobionych przez stare tarcze. Wymieniał cały komplet? Tarcze przekładki i sprężyny?
@wudoef: Możesz jeszcze spróbować inaczej ustawić to sprzęgło. Ile masz wykręconą regulację linki na klamce od sprzęgła? Często spotykam sie z tym że tam już jest wykręcone na maxa a przy silniku jest jeszcze zapas regulacji.
Wkręcasz regulacje przy manetce prawie na maxa (jakies 2-3mm między regulacją a korpusem klamki zostaw)
Z lewej strony silnika pod osłoną zębatki jest regulacja sprzęgła, żeby sie do niej dostać musisz wyjąć taki gumowy korek