Wpis z mikrobloga

Mireczki. Jest sobie mieszkanie w stanie deweloperskim (pic rel). Wg opisu ściany wyprawione są tynkiem gipsowym bez szpachlowania. Na posadzkach wylewka betonowa. Pytanie czy z takimi ścianami coś trzeba zrobić żeby je przygotować pod malowanie/położenie płytek itp? Tak samo z podłogą. Czy będą potrzebne wylewki poziomujące? Jestem w tym zielony i finalnie i tak będzie robić wszystko jakaś ekipa, ale chce się zorientować w temacie.
#remontujzwykopem #remont
TeflonDon - Mireczki. Jest sobie mieszkanie w stanie deweloperskim (pic rel). Wg opis...

źródło: comment_16195386773JoYF1T8hbdFZCV04d574s.jpg

Pobierz
  • 21
@TeflonDon: Jak tynki są ładnie i równopołożone i chcesz zaoszczędzić - to może malować tak jak jest. Jak jednak jesteś estetą to połóż gładzie. Podłogi są OK, chyba że chcesz panele winylowe, to jest wymagana ultra równa i wypoziomowana podłoga i wtedy fachowcy sobie nadlewają.
@TeflonDon: Wynajmuję mieszkanie, gdzie nie ma gładzi i jest parę miejsc, gdzie aż boli patrzeć. Z drugiej strony u moich rodziców też nie ma gładzi, ale zupełnie tego nie widać, bo tynki są ładnie zrobione. Tak więc - oceń tynki, zastanów się co cię zadowala i zdecyduj.
@TeflonDon: jak masz możliwość to zatrudnij kogoś do obioru mieszkania, tynki musisz ocenić (ja musiałam kłaść gładź), posadzkę sprawdź łatą czy jest równa, ściany również przy kominie itd
Sprawdź też ważne kąty ścian w domu: tam gdzie będzie kuchnia (pewnie w kształcie L) i tam gdzie w łazience będzie prysznic. Sprawdź tez szyby w oknach bo często są porysowane i deweloper w razie czego będzie musiał je wymienić.
@TeflonDon: wygładź ściany i sufit mimo wszystko. Sam miałem ściany w takim stanie i gładziłem. Dzięki temu farba na ścianie jest gładka i ładnie pokój wygląda, a nie szortka/chropowata jak w jakiejś podstawówce ;)
@TeflonDon: porządnie zrobiony tynk gipsowy jest gładki, ale taki od dewelopera zazwyczaj wymaga gładzi.