Wpis z mikrobloga

Odnośnie kwestii technicznych, pacza i naprawy różnych systemów "losowości".

Jak widać po poście niżej jedni piszą o poprawie (np. u mnie) a inni, że nic się nie zmieniło.

Ja osobiście odczuwam zmianę w postaci większej ilości utworów w radio, większej ilości gangusów na mieście, większej ilości i bardziej różnorodnych "akcji" gangusów typu rozboje, bardziej zróżnicowanej pogody, większej ilości banerów reklamowych czy większej ilości unikalnych klipów w telewizji.

Za każdym razem jak widzę coś nowego u siebie to piszę o tym na jakiś forach i praktycznie zawsze czytam komentarz: 'ale to było wcześniej'. Tylko czemu ja tego nie widziałem?!

Ci co mnie kojarzą tutaj to wiedzą, że natrzaskałem trochę godzin w cymbergaju, wyczyściłem mapę, mam tony screenów z gry i mnóstwo filmików, z czego spora ilość jest "chodzona", w której spaceruje po mieście i przyglądam się różnym elementom świata gry. Więc trudno mi zarzucić, że grałem krótko i pobieżnie a teraz podniecam się elementami, których wcześniej nie widziałem z powodu pobiegżnego gejmpleju.

W poprzednich wersjach gry sporo czasu poświęciłem oglądając tv w grze w apartamencie V albo w windzie w bloku. 99% czasu to było kilka zapętlonych reklam (nawiasem mówiąc świetnych, ale szybko irytujących) i jeden albo dwa te same niusy. Jakie było moje zdziwienie, że ostatnio zauważyłem niusy, których w ogóle wcześniej nie widziałem - talk-show ziggiego zapraszający różnych gości opowiadających o jakiś tam rzeczach, niusy różnych stacji np, że złapano porywacza dzieciaków piotrusia pana, że w pacifice nie ma prądu, że ostrzegają o żywności z niewiadomego źródła, spoty kampanijne kandydatów na burmistrza - ni wuja wcześniej tego nie widziałem.

Tak samo z radio - mam mnóstwo filmików "jeżdżonych" z radiem w grze a dopiero po którymś tam paczu zacząłem słyszeć niektóre utwory.

No i pogoda - ni wuja nie dam sobie wmówić efektu placebo. Jak tylko padał deszcz w grze to nagrywałem do analizy technicznych szczegółów - poza oskryptowanymi scenami przez 300h w grze miałem deszcz jeden jedyny raz. I nie zdążyłem dużo nagrać, bo jak wyłączyłem gre, żeby coś zmienić to po załadowaniu sejwa pogoda się zresetowała i tyle widziałem deszcz w grze. Pustynną burzę miałem raz. Zielonego smogu/kwaśnego deszczu nie miałem nigdy.

I teraz gdy po paczu praktycznie codziennie jak sobie gram w grę widzę deszcz to przestałem już nawet nagrywać. Widziałem silny deszcz. Widziałem deszcz w ciągu dnia. Widziałem jak trzy razy pogoda się zmieniała - z silnego desczu w lekki deszcz, w toksyczną mgłę, w lekki deszcz i w pełne słońce. Siedzę na forum i kłócę się z modderem, który analizując pliki wie, że nic nie zmieniono w pliku odpowiedzialnych za procentowe szanse na daną pogodę. To #!$%@? co, mogę już grać w totka, skoro miałem szczęście widząc po sobie nastepujące efekty pogodowe z pojedyńczymi procentami szansy na aktywację, a już aktywacja jednej po drugiej to chyba jakieś ułamki promilów szansy...

Więc o co kaman?

Gdzieś mi (nie pamiętam już gdzie) mignął post o większym problemie gry - problemie z kompresją arichwów. Nie znam szczegółów, ale coś jest nie tak z silnikiem zarządząjacym skompresowanymi archiwami i ich fizyczną alokacją. Na określonych systemach wychodzi błąd, że silnik gry nie ma dostępu do określonych zasobów fizycznie gdzieś tam sie znajdujących. Podczas paczowania gra fizycznie przebudowuje archiwa i przemieszcza je umożliwiając silnikowi gry dostęp do nich. Dlatego mimo iż pacz sam w sobie nie przynosi zmian w takim pliku generującym pogodę to przez fakt przebudowania archiwum, które zawiera w sobie również dane niezbędne do wygenerowania innego typu pogodu silnik pogodowy dostaje do nich swobodny dostęp i może w końcu wyświetlić graczowi dany efekt na ekranie.

Brzmi z jednej strony trochę fantastycznie z drugiej trochę racjonalizuje, czemu po paczu są u jednych graczy widoczne zmiany a u innych nie, czemu jedni przed paczem widzieli coś powszechnie a drudzy nie.

Nie wiem sam co o tym myślec, ale trochę to pasuje do odwiecznego argumentu, że rozwijanie silnika gry wraz z jednoczesnym pisaniem gry na nim nie jest do końca dobrym rozwiązaniem...

poniżej mała kompilacja niusów w TV, których ja osobiście nie widziałem mimo wcześniejszego oglądania TV w apartamencie czy windzie:

https://ibb.co/JKh3Zsw
https://ibb.co/rw7cT0q
https://ibb.co/6bn4g8v
https://ibb.co/0MtH98h
https://ibb.co/k6NnhYv
https://ibb.co/3109Q9P
https://ibb.co/RcWZPqf
https://ibb.co/WGMCLZW
https://ibb.co/cQpwsCt

#cyberpunk2077
  • 9
@pablo397: w grze można zauważyć dużą losowość działa / nie działa na tej samej platformie i tej samej wersji gry. Ja do tej pory nie miałem zbugiwanej ani jeden misji, inni piszą że poboczne leżą bo nie można czegoś podnieść. Zazwyczaj błędy te mają ludzie ze słabymi dyskami. Swiat CP nie ma statycznego doczytywania, tylko lecą dynamicznie. Jeżeli gra nie da rady doczyta skryptu to coś się zbuguje/ nie zadziała /
Zazwyczaj błędy te mają ludzie ze słabymi dyskami.


@cin123654: mam mocny komp i szybki dysk a tak samo mam doczytywania npc na ekranie - raz odbiegałem mega daleko i po powrocie NPC byli na swoich miejscach, a za drugim razem kręcą się wokół siebie gra renderuje npc przed nosem.

Ta sama sytuacja z gangusami dokonującymi rozboju, ten sam sejw, restart gry i inne zachowanie - raz wszystko działa a za drugim
@pablo397: npc samochody itp - to celowy zabieg aby dac szanse wczytanie dynamiczne innych ważniejszych skryptow świata. Takie są moje spostrzeżenia. Min wymagania dla PC to dysk SSD - nie bez powodu. W 1 wersjaxh gry zanim nie zmienili tego doczytywania aut i npc też nie miałem problemu z niedoczytaniem czegoś. Tyle że gra leży na NVME, i dysk spokojnie radził sobie. A poźniej globalnie ciapneli że każdy ma wolniejsze doczytywanie
@pablo397: Też tak miałem jak parę dni temu po raz pierwszy zobaczyłem samochodowy najazd i walkę Aldecadosów z Kosiarzami na Pacifice. Okazuje się, że takie akcje działy się wcześniej, tylko czemu ja tego nie widziałem? Takie coś imo dodaje dużo do wklimacenia się w miasto
@Pabbcio: tą akcję akurat widziałem. Ale była to jedna jedyna oskryptowana walka między gangusami, która widziałem w całej grze przed paczem. Tej akcji poniżej nie widziałem, a na bank kręciłem się w tej okolicy przed paczem:
@pablo397: Mam nadzieje, że z patchami będzie tego pojawiało się więcej.
W Watch Dogs 2 lubiłem wszczynać takie walki między gangami i policją. Szkoda, że V nie może bezpośrednio ich wywoływać tylko trzeba kombinować.
@pablo397: U mnie jedyna zmiana jest ilość gangusow i wojen między nimi. Nie pojawiają się już tylko przy niebieskich znacznikach ale stoją na chodnikach w mniejszych grupkach, bez chęci zaatakowania nas. Zmian pogody nie mam. Chociaż w pacyfice czasem pojawia się ten zolty smog. Deszczu natomiast nie widziałem. O radiu już pisałem
@pablo397: ja kiedyś znalazłem TV w jakimś motelu i tam już na patchu 1.02 leciało pełno różnych programów, bajek a nawet sygnał tv był przerywany przez jakichś "anonymous" którzy nadawali hakerski komunikat
Ale już nie napiszę dokładnie gdzie to było na mapie, bo grę dawno wyrzuciłem. Ale to był motel z którego odbierało się gościa w 1 akcie gry w jakimś gigu, gdzie wpadali gangsterzy i musieliśmy z nim uciekać stamtąd.
@Kosmox30: sprawdziłem przed chwilą - w windzie leciał spot wyborczy holta, ale oczywiście się zbugował i nie grało audio. w tv w apartamencie lecą normalnie programy - wiadomości z dupy o wysokim poziomie przestępczości w watson, rozważaniu sprzedaży pacifiki korporacji kang tao czy nowym podatku dla wlasicieli psow w miescie. przelaczylem na inny kanał - leciał talk-show ziggiego z jakimś czarnoskórym lekarzem opowiadającym o cyberpsychozie. ni wuja po premierze tego nie
źródło: comment_1619177793Yzq7p1nTg5eGQn9ARRktoA.jpg