Wpis z mikrobloga

Mirki, czy ktoś z obecnych jeździ Mazdą 3 najnowszą generacją? Tzn od 2019 w górę? Zastanawiam się mocno nad kupnem takiej bo wydaje mi się że dostałem fajną ofertę na 180km w automacie i ciekawi mnie, jakie to auto ma wady? Albo jakie częste problemy się pojawiają (takie które są w miarę rozpoznawalne przez ASO)? Rozeznałem rynek i w sumie to i Kia XCeed mi pasują, więc się mocno zastanawiam. Dzięki z góry!

#motoryzacja #mazda #mazda3 #samochody #leasing #kupno
  • 15
@JanulaZgonula: Hej,
Sam zastanawiałem się nad xceedem ale historie o tym ze w kia ściąganie w prawo to norma, i po tym jak przeczytałem ze xceed bazuje na ceedzie, a ten ma jakieś słabe punkty w testach bezpieczeństwa, to odpuściłem. Dodatkowo mazda ma AWD, xceed nie - nie wiem czy twój egzemplarz ma i czy Ci zależy, ja chwaliłem w ta zimę, jak inni się kopali to ja jeździłem na pewniaka
@Rabusek: Z uszczelkami coś jest na rzeczy, od miesiąca czekam na telefon od Mazdy bo sprowadzają nowe, aby wymienić na gwarancji. Z tego co się orientuję to te nowe już są poprawione.

@JanulaZgonula: Świetny samochód, jeżdżę nim od stycznia zeszłego roku i jak na razie nie narzekam. Na plus genialne wnętrze, które bije na głowę konkurencję, do tego dość pakowne, no i dobrze się spisuje na dłuższe dystanse. Z minusów:
@lim0: @Rabusek: Dzięki wam serdecznie, będę wiedział o co pytać sprzedawcę, jestem na razie po jeździe testowej CX-30, która bazuje na 3 i jestem pod wrażeniem wnętrza, aczkolwiek na razie skubańce nie schodzą z ceny, więc się skierowałem na klasyczną 3 BP :) Jasne, jestem w stanie wytrzymać takie bolączki, bo praktycznie przy każdym aucie wyskakują jakieś takie kwiatki (trochę się przeraziłem focusem mk4 i ilością bugów tam xD), auto
@JanulaZgonula: Automat, nie wyobrażam sobie życia bez funkcji auto hold ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Automat jak automat, fajerwerków nie ma, ale na pewno dużo większa wygoda niż manual. Przesiadłem się z dużo mocniejszego samochodu ze skrzynią dwusprzęgłową i odczuwam różnicę na minus. Mimo wszystko ta Mazda nie jest jakaś super mocna ani stworzona do sportowej jazdy, więc ta skrzynia co jest wystarcza w zupełności. Zawsze można też
Jeszcze tylko jedno, jeździcie automatami czy manualnymi?


@JanulaZgonula: na co dzień automatem, przez check engine mam manual od ~2 tygodni i bede mial jeszcze tydzień. Manual troche przymula o dziwo, automat to jak dla mnie bajka (a jeździłem DSG), nie wiem na co oni narzekają.

Warto dodać że możliwe że przyjdzie aktualizacja która nam doda troche kopa silnika + bajerów - wiecej o tym tu:
https://www.wykop.pl/wpis/55653565/w-japonii-zaczynaja-sie-recalle-ktore-maja-usprawn/
@JanulaZgonula: Jeśli tak jak piszesz, jeździłeś wcześniej gruzem, to nie ograniczaj się tylko do jazdy testowej autami jednej marki. Mazda jako chyba ostatni producent na rynku stosuje silniki wolnossące, które jeżdżą zdecydowanie inaczej niż dzisiejsze silniki z turbo. Trzeba je wkręcać na obroty, żeby uzyskać takie samo przyspieszenie jak po nawet lekkim dodaniu gazu w silniku uturbionym. Większość osób preferuje jednak charakterystykę pracy silników z turbo, dlatego nie popełnij tego błędu
@Rabusek: @lim0: Dzięki wielkie, umówiłem się już na jazdę Mazdą 3, żeby zobaczyć jak tym się jeździ przed zakupem :) Poczytałem trochę o potencjalnych problemach no i nie ma tragedii szczerze, do przeżycia :)
@OptiFinance: Wiesz co, potencjalna oferta jest na auto używane, ale więcej info będę miał w przyszłym tygodniu, bo w sumie wyszło to dość nieoczekiwanie. Strasznie denerwujący jest ten ich brak rabatów, ale szanuję za wytrwałość
@BShKF: Właśnie to chyba jedna z głównych zalet Mazdy. Silniki NA mają lepszą responsywność, niezawodność, brak turbo dziury i bardziej liniowe oddawanie mocy. Z drugiej strony są jednak przeważnie trochę słabsze od uturbionych odpowiedników o tej samej pojemności. Kwestia gustu :D
@lim0: Jasne, dla osób które mocniej interesują się motoryzacją, jazda autem z silnikiem wolnossącym to gratka i przyjemność. Ale większość społeczeństwa ma wywalone co siedzi pod maską, ważne żeby przyjemnie przyspieszało. I tu wolnossaki zawodzą w stosunku to turbin, bo trzeba je mocniej na obroty gonić - inaczej "nie jadą". Podczas gdy turbina subiektywnie wydaje się mieć więcej mocy po lekkim dodaniu gazu. Ja sam nie chciałbym wolnossaka w aucie daily.