Wpis z mikrobloga

Rowerowe Miraski, poluje własnie na pierwsze #gravel dla siebie i rozowej no i jak wiadomo wszystko dookoła wyprzedane, stany magazynowe puste etc.

Po wielu researchach znalazlem na CRC taki rowerek - https://www.chainreactioncycles.com/vitus-energie-cyclocross-bike-grx-400-2021/rp-prod195681

Moja rozterka polega na tym ze oficjalnie jest to #cyclocross a nie gravel. Mam swiadomosci ze cyclecross powinien byc bardziej racingowy, mniej wygodna pozycja i krotsze dystanse ale jak porownuje wymiary tej ramy z wymiarami gravelowej ramy tej samej firmy, to roznice sa naprawde kosmetyczne.

Dla przykladu na rozmiarze XS (taki jak dla rozowej, dla mnie L ma nieznacznie wieksze roznice)

Wymiar A - Cyclocross - 480 / Gravel - 475
Wymiar B - Cyclocross - 445. / Gravel - 425 (najwieksza roznica)
Wymiar C - Cyclocross - 517,8 / Gravel - 522

Kąt I - Cyclocross 70,3 / Gravel 70,6
Kąt J - Cyclocross 74,8 / Gravel 74,2

Czy jest jakis inny istotny faktor ktory moze stanowic roznice?
Generalnie gravele sa mniej dostepne z tej firmy (vitus) maja tez strasznie szerokie opony (44c) podczas gdy gravele innych firm maja okolice 33c i takie tez ma ten cyclocross.
Jednoczesnie ten cyclocross jest w stanie zmiescic grubsze gravelowe opony.
Cyclocross ma grupe GRX 400 ktora jest defifniowana jako gravelowa ale to pewnie wiele nie wnosi.

Mógłby ktoś bardziej doświadczony doradzić czy jest tu wgl pole do rozkminy czy moge brac ten rower i nazywac go gravelem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#rower #szosa #sport #kiciochpyta
Buntro - Rowerowe Miraski, poluje własnie na pierwsze #gravel dla siebie i rozowej no...

źródło: comment_1616685634IZvWRvgi6GTmC5iHE3U28W.jpg

Pobierz
  • 15
@Buntro: jak definiujesz krótsze dystanse? i czy chcesz ten rower używać do przejżdżki po lesie i polu czy zabrać go na kilkudniową wyprawę z sakwami. bo ja na swoim cx'ie bez problemu zrobię stówkę, ale nie zabiorę żadnych toreb, bo nie ma na nie uchwytów na ramie.

różnica w grupie od szosowych odpowiedników jest taka, że ma sprzęgło, więc łańcuch nie będzie ci obijał ramy na nierównościach.

co do opon, cx
@Im_from_alaska:

Co do dystansów to sam nie jestem pewien co definiuje jako krótsze ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pan na yt mowil ze cx na krótsze ale sam bym chciał cos w tym stylu jak wspomniałeś, jednodniowe tripy, jak zrobię kondycję to może koło 100 wlasnie. Zastosowanie takie powiedzmy jak najbardziej uniwersalne żeby się wybrać w dalsza drogę asfaltem a w międzyczasie zjechać tez na cos bardziej leśnego.
@Buntro: może ktoś inny wyjaśni jakie plusy mają szerokie opony (szersze niż te 33c), bo ja nie widzę żadnych.

do twoich zastosowań, to brałbym tego cx'a albo jakąś szosę endurance gdzie wsadzisz te opony 33c. rower z etykietą "gravel" nie ma sensu, bo jest droższy, cięższy i mniej dostępny.
@Buntro: > cx na krótsze ale sam bym chciał cos w tym stylu jak wspomniałeś, jednodniowe tripy, jak zrobię kondycję to może koło 100 wlasnie

Będzie bolało na CX i się zrazisz. Wnioskuje ze super rozciągniety nie jestes. Kosmetyczne z pozoru róznice w geometrii robia naprawdę róznice.

@Im_from_alaska: Szersza opona to wiecej amortyzacji i tłumienia drgań = wygodniej.
Szersza opona to wiecej amortyzacji i tłumienia drgań = wygodniej.


@Mr_Trabalski: amortyzację daje odrobina techniki czyli delikatne ugięcie i rozluźnienie rąk i przeniesienie ciężaru ciała na nogi na nierównościach. jak jedziesz sztywny jak kołek, to żadna opona ci nie pomoże
@Buntro: O ile się nie mylę Vitus to marka od wiggle, a ten sklep to też wiggle tylko w Belfaście. Jak ci cena odpowiada to bierz. Co do tych zabobonów na temat CX to nie słuchaj bo ci ludzie nawet nie siedzieli na takim rowerze. xD
@Buntro jak dla mnie to super opcja ten rower, dobry napęd, sztywne osie, carbonowy widelec i normalna waga, a nie jakieś treki na clarisie 12kg w cenie 5k
pozycję na bardziej komfortową zawsze można ogarnąć zmianą mostka, reachem i szerokością kierownicy, a jeśli nie masz aspiracji na jakieś ambitne bajkpakingi to torby, lekkie sakwy i błotniki zawsze można dopasować na jakieś patenty
ta szerokość opon do jazdy po mieście to ideał, a
@parowczankreatyny:

Właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem , serdeczne dzięki ze chciało Ci się spojrzeć faktycznie na ten konkretny rower a nje tylko ogolnie mówić o cx jak reszta.

Będzie zamawiane ( ͡° ͜ʖ ͡°) mam nadzieje ze się uda bo znika wszystko jak bułeczki.
@grap32: Tak jest, nawet dwa w sumie bo identyczne ja i różowa. Był to zajebisty wybór, dobrze się jeździ po mieście, dalsze trasy tez git - życiówka to aktualnie 100k, jak na wykopowych hardkorow to tyle co nic ale dla nas duzo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W sumie za te 2 lata z haczykiem to zasadniczo bezusterkowo - u mnie walnęła szprycha i w serwisie zalecili wyminę
@Buntro: ja właśnie szukam roweru, który byłby wykorzystywany jako gravel i w oko wpadl mi cyclocross w dobrych pieniądzach. To co mnie właśnie zastanawia to poziom wygody podczas np 250km tripów. Dodam, że teraz lekko stówkę przejeżdżam rowerem typu fitness, a taki cx byłby szybszą alternatywą
@grap32: myśle ze CX powinien zrobić robotę. 250 nigdy nie atakowałam ale te 100 km siadły nam naprawdę dosc lekko mimo nieszczególnej kondycji wiec jak już robisz 100 to myśle ze po upgradzie będzie tylko lepiej.

Na wygodę raczej nie narzekam, przy dłuższych dystansach zdarzał sie lekki ból dłoni / przedramion ale to jedyna rzecz z wygody.

A ogolnie jedyna rzecz która bym rozważył to wlasnie te kąty ramy, na ile