Wpis z mikrobloga

Wiedza o naszej psychologii (i naszych podatnościach) to problem polegający na tym, że jeśli ich nie poznasz i nie przejmiesz nad nimi kontroli, ktoś inny to zrobi. Od ponad wieku psychologia odkrywa te rzeczy i bada je rygorystycznie, odkrywając ciekawe i zabawne wpadki zwierzęcia zwanego "człowiekiem". I prawie tak długo, marketerzy zbierają te badania i doskonalą je dla własnej korzyści.

Niedawno przeczytałem cytat szefa jednej z największych agencji reklamowych w kraju, który brzmiał mniej więcej tak:

„W naszej branży powszechnie rozumie się, że nie zaspokajamy pragnień i potrzeb - my je tworzymy. Nowy produkt musi najpierw stworzyć dla siebie rynek, zanim będzie można go na nim sprzedać ”.


https://www.mrmoneymustache.com/2013/11/21/predictably-irrational/

The thing about all of these cognitive biases is that even if you don’t round them up and get control of them, somebody else will. For over a century, the field of Psychology has been unearthing these things and studying them rigorously, discovering the joys and hilarious downfalls of the human animal. And for almost as long, marketers have been picking up the research and honing it for their own advantage. I recently read a quote from the head of one of the country’s largest ad agencies, which went something like this,

“It is generally understood in our industry that we aren’t fulfilling wants and needs – we are creating them. A new product first needs to create a market for itself, before it can be sold into it.”

#mrmoneymustachequotes #marketing #psychologia
  • 1
  • Odpowiedz