Wpis z mikrobloga

@Im_from_alaska: Nie lubię tego ziomka, ale chyba trochę przesadzasz, albo niedokładnie posłuchałeś co mówi.
Co do SPD to on mówi o konkretnych pedałach - jednostronnym systemie SPD (górskim) co faktycznie jest bez sensu.
O tarczach przecież też mówi, że mają sens w górach, jak ktoś jest ciężki, albo w carbonie na deszczu i ma pełną rację. Większą różnicę (w suchych warunkach) odczujesz przy zmianie opon z 25 na 28 a nie
@Rokacy: no mówi o konkretnym modelu, ale dodał, że jak szosa, to tylko spd-sl.
@kubraczek: @dablju_: czyli rozumiem, że jak się kupuje rower, to tylko po to, żeby jeździć na gasy i nie zabiera się go w inne miejsce? obecnie nie ma absolutnie żadnego argumentu za tym, żeby kupując nowy rower wybrać szczękowe zamiast tarcz.
dodał, że jak szosa, to tylko spd-sl.


@Im_from_alaska: Włącz 4:15 i wsłuchaj się dokładnie. Nie wiem z czym tu się nie zgadzać - masz drugie pedały w rowerze MTB i mało kasy na drugie buty to kupujesz pedały górskie do szosy, w każdym innym przypadku lepiej kupić pedały i buty szosowe.

nie ma absolutnie żadnego argumentu


@Im_from_alaska: Taniej, lżej, lepsze aero, w sytuacji awarii łatwiej naprawić w terenie. Poza tym
@Im_from_alaska:
Chris Froome też zauważa, że tarcze mają też wady, a team SKY chyba większość sezonu jeździ na szczękowych, nie wiem jak w tym roku na klasykach bo nie mam czasu śledzić pro touru.
Mówi o tym w 2:35 https://www.youtube.com/watch?v=vRoXYeNueTk

obecnie nie ma absolutnie żadnego argumentu za tym, żeby kupując nowy rower wybrać szczękowe zamiast tarcz.


I tutaj też można powiedzieć dokłądnie to samo co powiedziałeś o nim: "ten zjeb twierdzi,
@kubraczek: @Rinter: różnica w cenie to 400-600zł, w wadze może z 300 gramów. jak amator oszczędzi 5 watów, bo szczęki są bardziej aerodynamiczne, to niewątpliwie będzie to dla niego wielki zysk xD

dyski dają tę samą dobrą jakość hamowania niezależnie od warunków, dostępność części zamiennych, kół i ram będzie większa niż do hamulców szczękowych, możesz zabrać rower w góry i nie musisz się martwić na zjazdach. podstawowa konserwacja dysków (wymiana
nie ma nic lepszego niz tarcze w szosie, zwlaszcza, gdy mieszka się w górach tak jak ja.


Zwłaszcza jak leje chyba, że wycie tarcz uważasz za śpiew aniołów.

No i obręcze tak nie dostają po dupie.


Za to koła częściej trzeba centrować.

@Kapa3991: Ma taki i taki rower. xD
możesz zabrać rower w góry i nie musisz się martwić na zjazdach.


@Im_from_alaska: Nie wiem ile ważysz i jak często w tych górach faktycznie bywasz, ale jak nie jesteś specjalnie ciężki to zaręczam, że na szczękach też nie musisz się martwić niczym. Piszesz tak, jakbyś w życiu nie był w górach mając hamulce szczękowe i jakby ludzie nie używali ich od kilkudziesięciu lat...
Tak, tarcze są super, ale serio da się
@4x80:

Zwłaszcza jak leje chyba, że wycie tarcz uważasz za śpiew aniołów.

Stawiam, że jednak większość ceni sobie bardziej swoje życie które może zależeć od dobrego hamowania w mokrych warunkach niż trochę pisku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Im_from_alaska właściwie o tych hamulcach nie powiedział nic co mija się z prawdą. Podał parę przypadków gdy tarcze mają przewagę, w pozostałych faktycznie szczęki sprawdza się równie dobrze.
@4x80: Dodam jeszcze anegdotę. Jakiś tydzień temu jechałem rano do pracy. Pogoda była kiepska, mokro, padał deszcz ze śniegiem. Na skrzyżowaniu baba przy lewoskręcie wymusiła na mnie pierwszeństwo po prostu wjeżdżając mi wprost pod koła. Gdyby nie to że z racji pogody wziąłem gravela na tarczach to zamiast wychamować na dosłownie 5cm przed nią to bym się elegancjo #!$%@?ł w blachę gdybym miał akurat rower na szczękach.

Można nie lubić tarcz,
@HHokuss dla takich ludzi jak Ty to mogli by wprowadzić obowiązkowe ubezpieczenie i tablice na rower i wtedy sobie nie uznawaj bo często "zawodowym" pedalarzom zapomina się że ich obowiązują przepisy a tak to by była chociaż jakas podkładka żeby zgłosić takie delikwenta.