Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 20
Jednym z podstawowych obowiązków konduktora jest to aby jak najczęściej podczas postoju pociągu na stacji sprawdzać osynalizowanie końca pociągu. Koniec pociągu sygnalizuje się sygnałem Pc-5 tj dwa światła czerwone na końcowej ścianie wagonu. Bez włączonych świateł pociąg nie może opuścić stacji, a pociąg bez osynalizowanego końca należy zatrzymać i odpowiednio osynalizować.

W sytuacji gdyby światła uległy uszkodzeniu (przepalona żarówka albo gdy w wagonie padnie elektryka) to na lokomotywie zawsze znajdują się elektryczne lampy które należy na końcu pociągu zawiesić.

Miałem w lutym sytuację gdy przez nawiewający śnieg cała ściana ostatniego wagonu została zasypana śniegiem, dyżurny ruchu gdzieś w okolicy Kielc nas zatrzymał i polecił odsłonić SKP, dopiero po wykonaniu tego mogliśmy kontynuować jazdę.

#pkp #kolej #ciekawostki #pkpintercity #intercity

#dziendobrypoproszebilet
g.....i - Jednym z podstawowych obowiązków konduktora jest to aby jak najczęściej pod...

źródło: comment_16157973473cVlZZXHMIQs8Y9EL3zsBj.jpg

Pobierz
  • 12