Wpis z mikrobloga

Ale jak to, mozna certolić skradanie i wejsc w misję w stylu rambo?! To nie muszę zabijać po cichu po kolei przeciwników, zeby była na koncu jakas wyrezyserowana scenka? To nie bedzie wielkiego napisu 'mission failed'? W całej grze nie ma takiego żadnego napisu i jedyny sposób aby przegrać i móc wczytać sejw to tylko zginięcie postaci? To ktoś przesiadający się prosto z GTA 5 bardzo się zdziwi...

A tak na poważnie, tym się właśnie różni gra sandboxowa z filmową narracją i masą zawartości pobocznej w stylu GTA czy RDR2 od actionRPG z otwartą narracją. Wszystkie misje poboczne od fixerów możemy przejść na minimum 3 sposoby. Każda dzieje się w unikalnej lokacji. W misjach głównych możemy ominąć walki z bossami jeśli chcemy. W misjach skradankowych możemy pieprzyć skradanie i strzelać się z przeciwnikami - dostajemy więcej przeciwników do walki, ale proszę bardzo.

Chcesz zrobić żart NPC, którego ubezpieczasz i oddalasz się z terenu akcji? Czy pojawia się ekran 'mission failed' i musisz powtarzać zadanie? Gdzie tam, NPC pisze smsy z pretensjami gdzie jestes, potem ostrzega a potem wkurzony na ciebie zrywa misje - koniec, nie ma powtarzania, spaliles mosty (na wlasne zyczenie). To nie assasins creed valhalla, gdzie mozesz powtarzac turniej pijacki z dzielna panią wiking po kazdej przegranej do porzygu (czyli az wygrasz), za kazdym razem prowadzac ten sam dialog jakby pani wiking zapomniala, ze przeciez sekunde temu przegrales z nia ten turniej picia (i od razu wytrzezwieliscie). Mogli chociaz napisac linijke dialogu 'to co, jeszcze raz?'...

Rozmawiasz przez telefon, ale stwierdasz, ze sobie postrzelasz? Rozmowca grzecznie mówi, ze może zadzwoni pozniej, jak bedziesz mial wolna chwile :P

Omawiacie plan akcji z NPC, ale w trakcie dialogu idziesz sie przejechac na drugi koniec miasta? Odchodzac NPC bedzie wolal zdziwiony gdzie ty sobie idziesz a po powrocie zirytowany spyta czy juz wszystko zalatwiles...

Dla mnie to są fajne detale w grze action-RPG a nie brak efektów trafien pocisków w wodę (nawiasem mówiąc chyba usuniętych w ostatniej chwili...).

Takich rzeczy nie zobaczycie na smiesznych kompilacjach porownan szczegółów z GieTa Pieńć czy innych takich, bo psują z góry założoną tezę jak to tamte gry są bogate w detale a sajberpank nie...

#cyberpunk2077
pablo397 - Ale jak to, mozna certolić skradanie i wejsc w misję w stylu rambo?! To ni...

źródło: comment_1614458946lOwqhoLCCftjvCEtckOAjg.jpg

Pobierz
  • 16
@pablo397: Ludziki przyzwyczaiły się do grania w CODA 6 godzinnego - i spotkanie z RPG to dla nich szok, że misje można zrobić dowolnie jak się tylko chce.

1 raz oglądam film z 2019 roku - kurde tam już prezentowana jest prawie finałowa gra. NIe wiem czemu sa porównania do 2018 gdzie to mega skrócony kontent, zamiast zalukac jak gra wyglądała w 2019 roku.
@GramofonPannyJanki: no puste w wuj, nie ma ludzi, nie ma aut, nie ma 80 misji dodatkowych od fixerów, kazdej dziejacej sie w unikalnej lokacji z minimum 3 sciezkami podejscia, nie ma kilkudzieciu zwyklych zadan od policji z postrzelaniem sie/cicha eliminiacja/eliminacja jak kto chce bandytów, nie ma losowo generowanych strzelanin do postrzelania z bandytami, nie ma grupek stojacych bandytow do ekstreminacji w jaki nam sie podoba sposob, nie ma zmieniajacych sie lokacji
@skolfild: spróbuj przeprowadzić interakcje z którymś z przechodniów, wejść do losowych drzwi, kupić cos u kolesia w budzie z żarciem. Wybaczcie ale większa immersję miałem w Wiedźminie. Wszystkie misje od fixerów wyglądają podobnie, nasze decyzje nie maja na nic wpływu. Pablo mowil o generowano losowo strzelaninach. Zapomniał jednak wspomnieć jak wyglądają: strzelają do siebie policjanci i gangsterzy ranią się nawzajem i żodyn nie ginie. A i drugi patrol policji stojący 5metrow
@GramofonPannyJanki: A ile powstało gier w których możesz zrobić coś więcej z przechodniami niż kliknąć i dostać losowo generowany tekst? xD

Wejść do losowych drzwi? Większość drzwi otworzy się przy jakimś queście, do wielu też możesz wejść. W jakiej grze gdzie masz już nowe miasto z tysiącem zabudowań możesz wejśc gdzie chcesz?

Kupic cos u kolesia w budce, no fakt takich smaczków mogłoby być więcej i tyle, pewnie będzie niedługo w
@skolfild: Gdyby tylko tego wszystkiego nie obiecali w zapowiedziach to nie miałbym się do czego przyczepić. Masz sklep z szyldem open i ni #!$%@? nie wejdziesz xD Obiecali ze nie będzie miejsca do którego nie będzie można wejść. Misje poboczne były naprawdę niezłe, szczególnie z Riverem. Ale nie zmienia do sprawy ze CdR nakłamał i nie ma w grze kontentu tyle ile obiecali. Mi gra się znudziła po misjach pobocznych i
@GramofonPannyJanki: Misje od fixerów nie są identyczne - było kilka gdzie możesz kogoś zabić/ oszczędzić twój wybór, ale jest to też związane z info jakie znalazłeś np fixer miał błędne myślenie o danej osobie. Do twojego zadania nie musisz iśc frontowymi drzwiami - możesz wejśc np balkonem. Sory ale jak wykonujesz misje zawsze tak samo, a nie bierzesz pod uwagę żę można inaczej to już twoja wina
@GramofonPannyJanki: Spotkałem się że ma znaczenie - misja fixera to wypełniacz a daje możliwości. Twój wybór (WOW ) co postanowisz. NP za pozwolenie aby ktoś uciekł z miasta dostajesz wiecej E$ i dodatkowy LOT. Jak zabijesz to dostajesz podstawową kasę.

Kolejna misja - po tym jak jesteś przyjęty do Aldecaltos, ktoś z obozu prosi ciebie o odberanie paczki z miasta. Wszczep dla dziecka. Okazuje się że ten co sprzedaje wszczep walną
spróbuj przeprowadzić interakcje z którymś z przechodniów,


@GramofonPannyJanki: jakiej interakcji oczekujesz od gry action-RPG? Można nawet wziąć na warsztat klasykę gier 2d rpg - w niektórych nie można nawet zabić NPC w miescie.

NPC zachowują minimum w mojej ocenie wymagane od gier typowo sandboxowych - po potrąceniu barkiem odpyskowują, po zagadnięciu mówią jedną minimalną linijkę, po wyciągnięciu i wycelowaniu broni proszą żeby nie strzelać a po strzeleniu uciekają przed nami. To
@GramofonPannyJanki:

1. Ludzka niewiedza co to Sandbox i Open World
2. Przyzwyczajenie do gier liniowych, gdzie na tacy masz podane co zrobić - gracz sam nie myśli że może misję zrobić inaczej - przykład GTA tam misja jest z góry ustalona i nie ma możliwości innego podejścia.
@pablo397: jest w tym sporo racji ale najwiekszy problem (poza skandalicznym poziomem technicznym) Cyberpunka to nie to, ze to jest zla gra (bo jest dobra), tylko ile nam naklamano, jak beznadziejnie prowadzony jest ten tytul od poczecia po jego ewentualna smierc - i ze te wlasnie dzialania trwale zniszczyly cos, czego potencjal byl tak ogromny, jak na slynnym 48min filmie. I tak, fryzjera, AI policji, REBIND KLAWISZA INTERAKCJI czy skakanie po