Nowy AMG C63 będzie miał 4 gary. Co robi leksus w segmencie C? Do IS wrzuca 5 litrowe, wolnossące V8. 472 KM przy 7100 (!) obrotach, 536 Nm przy 4800. Całość musi rozhuśtać budę ważącą 1765 kilogramów. Lexus twierdzi, że średnio będzie to palić poniżej dychy na sto kilometrów. Jakoś nie chce mi się wierzyć. Za to czasowi 0-100 na poziomie 4.5 sekundy jestem skłonny zaufać.
IS 500 F Sport Performance, bo tak się to auto wabi, to chyba jedna z dłuższych nazw w historii motoryzacji. Co jeszcze do niego upchnięto? DHP, czyli Dynamic Handling Package, w którego skład wchodzą dyfer typu Torsen z ograniczonym uślizgiem, adaptacyjne zawieszenie i produkowany przez Yamahę damper tylny poprawiający sztywność i stabilność prowadzenia. A, no i jeszcze hamulce - te powiększono względem IS 350 F Sport o 2,29 cm z przodu i 2.55 cm z tyłu do, odpowiednio, 35.56 cm i 32,25 cm.
Pięćsetkę F Sport Performance poznać łatwo po charakterystycznym garbie na masce. Gdzieś musieli upchnąć dodatkowe litry. Poza tym, zmiany kosmetyczne są raczej małe - nieco szersze błotniki mieszczące 19-calowe felgi Enkei o 10 szprychach. No i znane z wcześniejszych "efów" cztery skośnie umieszczone końcówki wydechu po dwie na stronę. Ja wielkim fanem takiego rozwiązania nie jestem, ale wyjątkowości nie da się mu odmówić.
Środek zmieniono nieznacznie względem cywilnego IS. Inna animacja na wyświetlaczu po uruchomieniu samochodu, loga F Sport tam i siam i inne pedały to trochę mało. Ale chrzanić to. Kto by się tym przejmował. Wolnossące, wysokoobrotowe V8. Kropka.
Cenił bym Lexusa wiadrami nabierać bardziej za ten samochód, gdyby zdecydowano się, choćby w wersji limitowanej do iks sztuk, wprowadzić manual. IS 500 F Sport Performance dostępny będzie tylko z 8-biegowym automatem.
Ceny, paleta kolorów będą znane bliżej premiery, którą zaplanowano na jesień bieżącego roku.
Założę sobie tag: #furykowzana , jeśli podobają się wam moje wypociny, kliknijcie subskrybuj i włączcie powiadomienia, pomożecie mi tym samym promować tag. Dodatkowo zapraszam do dyskusji w komentarzach.
@kowzan: tak, mogą sobie tam wpakować nawet i 12 litrowe v8 w dieslu, do czasu gdy to auto nie będzie oficjalnie oferowane w europie. To wszystko zmienia. Po za tym, 4.5s do 100 nie robi dzisiaj praktycznie żadnego wrażenia
@Sheppard28: niestety żadnym ISem łatwo nie pojeździmy, wszystko trzeba będzie pakować w kontener i wieźć do EU. Pytanie tylko brzmi, czy dla takiego samochodu warto dopłacać cło, zabójczą akcyzę...
Z resztą, żadnym nowym Lexem innym niż hybryda też nie pojeździmy.
@kowzan: ja tylko mówię, że z taką mocą, oporową ceną i trudną dostępnością na rynku to auto znów się nie sprzeda zbyt dobrze. Prawie 500hp a osiągi (w tym przypadku np. 0-100 o 0,2s szybszy) na poziomie golfa r, który kosztuje ułamek tego auta a po kilku modach za parę szekli objedzie go. Tyle ten Lexus ma wspólnego z "motorsportem". Ja już nie kumam tej całej gadki na legendarnosc oraz niezawodność
@kowzan: dlatego szkoda mi sprzedawać obecnego ISa w benzynie bo niemcami się brzydzę a Lexus na Europę ma jeszcze tylko RC w benzynie, które jest za mało praktyczne dla mnie. Straszna #!$%@? się robi w tej unijnej dziurze. Wiadomo ile może kosztować ten ISF w US? @bruhh: przecież wizualnie z zewnątrz to zupełnie inne auto. W środku owszem, mogli go trochę poprawić. Co do osiągów to ja akurat kładę łachę
@bruhh: To auto się nie ma sprzedać jakoś cudownie. Raczej dla pasjonatów wolnossaków i dźwięku V8 na wysokich obrotach. Takich ludzi nie brakuje, ale jest ich zauważalnie mniej, niż szukających weekend racera w stylu Gulfa R. Co do modów - też pewnie nie zabraknie ludzi, którzy na czapkę silnika wrzucą kompresor albo dorzucą dwa ślimaki po bokach.
Nowy AMG C63 będzie miał 4 gary. Co robi leksus w segmencie C? Do IS wrzuca 5 litrowe, wolnossące V8. 472 KM przy 7100 (!) obrotach, 536 Nm przy 4800. Całość musi rozhuśtać budę ważącą 1765 kilogramów. Lexus twierdzi, że średnio będzie to palić poniżej dychy na sto kilometrów. Jakoś nie chce mi się wierzyć. Za to czasowi 0-100 na poziomie 4.5 sekundy jestem skłonny zaufać.
IS 500 F Sport Performance, bo tak się to auto wabi, to chyba jedna z dłuższych nazw w historii motoryzacji. Co jeszcze do niego upchnięto? DHP, czyli Dynamic Handling Package, w którego skład wchodzą dyfer typu Torsen z ograniczonym uślizgiem, adaptacyjne zawieszenie i produkowany przez Yamahę damper tylny poprawiający sztywność i stabilność prowadzenia. A, no i jeszcze hamulce - te powiększono względem IS 350 F Sport o 2,29 cm z przodu i 2.55 cm z tyłu do, odpowiednio, 35.56 cm i 32,25 cm.
Pięćsetkę F Sport Performance poznać łatwo po charakterystycznym garbie na masce. Gdzieś musieli upchnąć dodatkowe litry. Poza tym, zmiany kosmetyczne są raczej małe - nieco szersze błotniki mieszczące 19-calowe felgi Enkei o 10 szprychach. No i znane z wcześniejszych "efów" cztery skośnie umieszczone końcówki wydechu po dwie na stronę. Ja wielkim fanem takiego rozwiązania nie jestem, ale wyjątkowości nie da się mu odmówić.
Środek zmieniono nieznacznie względem cywilnego IS. Inna animacja na wyświetlaczu po uruchomieniu samochodu, loga F Sport tam i siam i inne pedały to trochę mało. Ale chrzanić to. Kto by się tym przejmował. Wolnossące, wysokoobrotowe V8. Kropka.
Cenił bym Lexusa wiadrami nabierać bardziej za ten samochód, gdyby zdecydowano się, choćby w wersji limitowanej do iks sztuk, wprowadzić manual. IS 500 F Sport Performance dostępny będzie tylko z 8-biegowym automatem.
Ceny, paleta kolorów będą znane bliżej premiery, którą zaplanowano na jesień bieżącego roku.
Wincyj zdjęć w komentarzach.
#samochody #carboners #lexus #motoryzacja
Założę sobie tag: #furykowzana , jeśli podobają się wam moje wypociny, kliknijcie subskrybuj i włączcie powiadomienia, pomożecie mi tym samym promować tag. Dodatkowo zapraszam do dyskusji w komentarzach.
PS
Nie zapomnijcie o plusiku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z resztą, żadnym nowym Lexem innym niż hybryda też nie pojeździmy.
@bruhh: przecież wizualnie z zewnątrz to zupełnie inne auto. W środku owszem, mogli go trochę poprawić. Co do osiągów to ja akurat kładę łachę
@Sheppard28 Niestety nic o cenach nie znalazłem.
Jak nie? Do tej pory możemy w EU kupić zarówno RC F, jak i LC 500