Wpis z mikrobloga

Wg wykopu i nie tylko auto traci na wartości w ciągu pierwszych 3 lat 40-50% wartości.

Jakim cudem fiat 500, który w 2010-2012 roku był warty pewnie ok 40k teraz dalej stoi za min 20-30k (!) ? WTF? o co chodzi?
Sprawdziliśmy z dziewczyną jednego za 16k - pochodzenie Niemcy, po szkodzie całkowitej i kilku kolejnych w kraju

Czy fiat to jakaś magiczna złota inwestycja? A może są tak wypasione, że nikt ich nie chce sprzedawać i na otomoto wystarczy w 3 osoby zrobić zmowę cenową, że by zrobić wrażenie, że kosztuje więcej?

#samochody #motoryzacja #fiat #handel #pytaniedoeksperta #fiat500 #autodna
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cwlmod: Nie dziwne że nie widziałeś, za takie dane to się słono płaci - "W celu uzyskania informacji na temat zawartości raportów lub dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt z nami poprzez zamieszczony na stronie www formularz kontaktowy lub mail".
  • Odpowiedz
@cwlmod: "Bazy danych obejmują szeroki zakres informacji dotyczących polskiego rynku motoryzacyjnego, w tym informacje o produkcji, sprzedaży, rejestracjach, imporcie, cenach, specyfikacjach pojazdów (uwzględniających zarówno wyposażenie standardowe, jak i opcjonalne ze wszystkimi zależnościami i wykluczeniami), oferowanych przez producentów promocjach"
  • Odpowiedz
@hifiglator: No i? Nie ma tutaj informacji jak liczona jest utrata wartości.

Dałem ci link do artykułu gdzie dane są z bazy info-ekspert i udowodniłem ci, że punktem odniesienia sa ceny katalogowe.
  • Odpowiedz
@cwlmod: 1. Nie dałeś mi żadnego linka poza bmw, które nie spełnia wymagań.
2. A niby jak ma być liczona utrata wartości? Wartość pierwotna do wartości rezydualnej wyrażona w procentach. Potrzebujesz do tego jakiejś metodyki?
3. Pogrubione masz wyżej - prościej - ceny katalogowe z opcjami i promocjami - to o czym wspominałem wyżej - płacisz za opcję C, dostajesz A+B+C, w konfiguratorze płacisz osobno co daje nierealną wycenę. Uwzględnione
  • Odpowiedz
1. Nie dałeś mi żadnego linka poza bmw, które nie spełnia wymagań.


@hifiglator: Spełnia wszystkie oprócz przebiegu ale dla dużego diesla nie liczy się 20k km na rok

2. A niby jak ma być liczona utrata wartości? Wartość pierwotna do wartości rezydualnej wyrażona w procentach. Potrzebujesz do tego jakiejś
  • Odpowiedz
@cwlmod: W oplu mają promocje cenowe, w skodzie upusty. Jak mniemam to coś innego niż rabat?
Mam dużego diesla, rocznikowo już 5 lat i ma 85 kkm więc ta bmka o niczym nie świadczy i nie jest wyznacznikiem przebiegu. Mówimy o samochodach w Polsce. I cenach w Polsce.
I tu jest klucz. Wartość rezydualna jest znacznie zaniżana przez import. Stąd się bierze ta mityczna utrata wartości, nie z ceny katalogowej. To jest doskonale widać po rozstrzale cenowym choćby polskich poflotowców do cen takich samych sprowadzonych. Zresztą:
Trzylatek bmw w wersji podstawowej (pewne źródło, bez przygód, łatwy do weryfikacji):
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-3gt-320d-advantage-aut-1wl-salon-pl-gwarancja-f-vat-68-tys-km-ID6DvBRk.html
I cennik z
  • Odpowiedz
W oplu mają promocje cenowe, w skodzie upusty. Jak mniemam to coś innego niż rabat?


@hifiglator: Tak. To są promocje czyli oficjalne rabaty importera. Są małe ale wszyscy je dostaję i wtedy faktycznie można liczyć utratę od takiej ceny. Tylko co z tego skoro promocje są chwilowe a średnią trzeba wyciągnąć z całego roku, a ma to być przecież średnia.

Mam dużego diesla, rocznikowo już 5 lat i ma 85 kkm więc ta bmka o niczym nie
  • Odpowiedz
@Bajarz też to przerabiałem ostatnio szukając dla żony egzemplarza. Mam takie przemyślenia: Fiat 500 kupują kobiety w większości (nie liczę ABTH595, który jest kozakiem). Dla nich liczy się wygląd, mają w doopie to czy on jest z 2010 czy 2015 i na tym zyskują ci którzy opychają starsze egzemplarze które do face liftu niczym się od młodszych nie różnią a po FL nieznacznie, ogólnie ma być 500-ka i koniec. Typowe prawa
  • Odpowiedz