Wpis z mikrobloga

Wg wykopu i nie tylko auto traci na wartości w ciągu pierwszych 3 lat 40-50% wartości.

Jakim cudem fiat 500, który w 2010-2012 roku był warty pewnie ok 40k teraz dalej stoi za min 20-30k (!) ? WTF? o co chodzi?
Sprawdziliśmy z dziewczyną jednego za 16k - pochodzenie Niemcy, po szkodzie całkowitej i kilku kolejnych w kraju

Czy fiat to jakaś magiczna złota inwestycja? A może są tak wypasione, że nikt ich nie chce sprzedawać i na otomoto wystarczy w 3 osoby zrobić zmowę cenową, że by zrobić wrażenie, że kosztuje więcej?

#samochody #motoryzacja #fiat #handel #pytaniedoeksperta #fiat500 #autodna
  • 70
  • Odpowiedz
@Bajarz: Te tańsze auta faktycznie tracą nieco mniej na wartości, bo ich cena jest niska już na start i jest ich dużo kupowanych w polskich salonach. Weź jeszcze segment B w automacie to możesz dyktować cenę jaką chcesz( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Bajarz: Ten fiutek to faktycznie dziwny przypadek. Te auto się masakrycznie psują i aż dziw, żę ktoś chce je kupować. Weź tylko pod uwagę, że przez pandemię ceny używek skoczyły do góry, ale to pewnie chwilowe
  • Odpowiedz
@cwlmod: Idź być inteligentny bezobjawowo gdzie indziej xD Nie będę tłumaczył oczywistych rzeczy jakiemuś przypadkowemu człowieczkowi z netu. Nie mam w tym żadnego interesu ani czasu. Niech dalej uważa się za Alfę i Omegę mi to nie przeszkadza.
  • Odpowiedz
@perun79: Aha czyli to nie był przypadek tylko ty po prostu jesteś głupi xD ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Po prostu najs. Ktoś ci wyjaśnił prostą rzecz, a do ciebie nic nie dotarło xD
  • Odpowiedz
@Bajarz: Chyba na to składają się dwie rzeczy:
1. Tą stratę liczby się względem ceny katalogowej, co szczególnie w przypadku premium gdzie dają dość wysokie rabaty zawyża znacznie cenę
2. Duża ilość aut sprzedawanych w PL to bity szrot i oczywiście po tych przygodach znacznie bardziej traci na wartości

Zgodzę się z @hifiglator - jeżeli chodzi o dość pewne, zadbane auta to o 40-50% przecenie możesz pomarzyć a jeżeli coś takiego
  • Odpowiedz
@cwlmod: No też szukam, zatem jak jesteś zorientowany to znajdź mi BMW:
1) maks 3 lata
2) przebieg do 70kkm (jak podają przeciętny przebieg w Polsce to 20kkm rocznie)
3) nie sprowadzane (łatwe do weryfikacji)
4) cena 50-60% nowego
chcę zobaczyć tego graala.
  • Odpowiedz
Tą stratę liczby się względem ceny katalogowej, co szczególnie w przypadku premium gdzie dają dość wysokie rabaty zawyża znacznie cenę


@Parmenides69: Dokładnie. W przypadku bmw to możesz takie rabaty flotowe wyrwać, że po odliczeniu vatu i wrzuceniu auta w koszty tracisz na aucie 10-15% przez 3 lata a nie 40-50%
  • Odpowiedz
@cwlmod: no nie spełnia żadnego z wymagań poza tym, że z polski. Aha - nowy finalnie kosztował ok 240 kPLN brutto. Zresztą jak sam wiesz ceny z konfiguratora można se w buty wsadzić.
  • Odpowiedz
@hifiglator: No sorry, pomyliłem się bo miesiąc temu się rocznik przekręcił. Pewnie dlatego cena była bliżej 50%.

Zresztą jak sam wiesz ceny z konfiguratora można se w buty wsadzić.

No i co z tego?
  • Odpowiedz
@cwlmod: No to z tego, że liczymy utratę wartości - przypominam - przeciętnie 40-50% ma być w trzy lata. No to chyba jasne, że od ceny zakupu, nie katalogowej. Tym bardziej, że jak samar podaje 90% osobówek w polsce kupują firmy, a one mają zupełnie inne ceny niźli katalogowe. Rozglądam się też za volvo V60 CC - katalogowo ok 220kPLN, przy zakupie firmowym od ręki dostałem ofertę 189 kPLN bez żadnych
  • Odpowiedz
@cwlmod: umiem. I doskonale wiem, że ceny katalogowe se można w buty wsadzić tak jak i wiem jakie rabaty szły na koniec 2017 roku. Więc marketing ogłoszenia pomińmy. Dziś w bmw na stockowe dostajesz 12-18%, do produkcji w wyższych wersjach nawet lepiej w zależności od finansowania.
  • Odpowiedz
No to z tego, że liczymy utratę wartości - przypominam - przeciętnie 40-50% ma być w trzy lata. No to chyba jasne, że od ceny zakupu, nie katalogowej.


@hifiglator: Czyli ty jedna ślepy i głupi jesteś xD Już paru mirków w tym wątku potwierdziło ci informację, że cena katalogowa jest punktem odniesienia. Głupi dlatego, że nie pomyślałeś jak niby miało by wyglądać szacowanie utraty wartości skoro każda osoba dostaje inny rabat?
  • Odpowiedz
@cwlmod: Nie cena katalogowa tylko wartość ubezpieczeniowa - na początku pierwotna, potem rezydualna. Pierwsze ubezpieczenie idzie od wartości faktury, nie od ceny katalogowej bo cena katalogowa + opcje jest sztywna. A w zależności od polityki producenta możesz mieć np. każda z opcji po 10k, ale jak już bierzesz opcje A+B+C zapłacisz tylko za C i inne kombinacje czy bonusy. A katalogowo wyjdzie cena auta + 30k. I tak se można przeliczać
  • Odpowiedz
@Bajarz: To zależy od auta, ale ogólnie im tańsze tym wolniej spada cena. Np. LR RR w 8 lat 900k -> 100k PLN a taki Civic w 8 lat 60k -> 40k PLN ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@hifiglator: Zupełnie nowe auto za ~70% ceny można kupić jak salon pozbywa się starej generacji. Pamiętam oferty jak rok temu wchodziła nowa generacji BMW 4 i modele o cenie katalogowej ~300k były wystawione za 185k PLN. No ale taka okazja zdarza się raz na wiele lat i mimo, że auto ma 0 przebiegu to nie jest takie nowe ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz