Wpis z mikrobloga

Jakie znacie najbardziej rażące przykłady nieznajomości przepisów ruchu drogowego?

Pod kilkoma filmami z kamerek samochodowych spotkałem się z teorią, że ktoś wyprzedzając np przed wzniesieniem, czy zakrętem nie popełnił wykroczenia, bo wyprzedzanie zaczął jeszcze na linii przerywanej ()
#polskiedrogi #ruchdrogowy #motoryzacja
aksal89 - Jakie znacie najbardziej rażące przykłady nieznajomości przepisów ruchu dro...

źródło: comment_1611903116i4avYWTW3rb5V5CYBGtUrJ.jpg

Pobierz
  • 140
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 78
@aksal89:
1. Przekonanie (autentyczne), że na autostradzie przy zmianie pasa z prawego na lewy (przy dwóch pasach) mają pierwszeństwo i ci co cisną lewym pasem mają obowiązek ich wpuścić
2. Na autostradzie jak są trzy pasy to prawy jest tylko dla ciężarówek
3. Ogólnie - pierwszeństwo na rondzie (jak nie ma znaków, czy sytuacje z tramwajami itd)
4. Dopuszczalne prędkości się samochodów ciężarowych (na autostradach jest to 80km/h!)
  • Odpowiedz
@zagu: Kiedyś też gdzieś słyszałem historię jak jakiś gość jechał autem ze swoim różowym za kierownicą i na remontowanym odcinku drogi mówi jej "musisz jechać pomiędzy żółtymi liniami, nie białymi", a różowy "A skąd ja niby mam to wiedzieć?!" XD
  • Odpowiedz
bo wyprzedzanie zaczął jeszcze na linii przerywanej ()


@aksal89: ...a wystrarczyłoby wymalować ciągłą wcześniej i sprawa byłaby jasna. Ale polskie służby nie byłyby sobą, gdyby coś zrobiły logicznie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 75
@Crazy_summer: ale wiesz, że przed zmianą linii masz jeszcze linię przejściową zawsze? Zresztą - jeśli nie widzisz na tyle do przodu, to znaczy, że nie powinieneś zaczynać wyprzedzania ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@aksal89: Nie ustępowanie nadjeżdżającym z prawej strony w sytuacjach równorzędnych, zwłaszcza na przecięciu kierunków ruchu poza skrzyżowaniami tylko jak prosta droga lub jak szersza to nie ustępują.
  • Odpowiedz
@Crazy_summer: poczekać na moment, kiedy będziesz miał wystarczającą widoczność, nie masz obowiązku wyprzedzania każdego przed sobą ¯\_(ツ)_/¯ Zresztą znaki pojawiają się z jakiegoś powodu - wzniesienie, skrzyżowanie, zakręt. Jeśli nie widzisz, że któreś z wymienionych masz przed sobą, to znak, że pora iść do okulisty.

Przypomniał mi się mój ulubieniec z tego artykułu: https://slaskie.naszemiasto.pl/wysyp-mandatow-za-jazde-zlym-pasem-na-slasku-policyjne-bmw/ar/c4-4372003

Dostałem 1 punkt karny i 50 zł kary za jazdę środkowym pasem na autostradzie A4, w
  • Odpowiedz
@aksal89: A, i jeszcze brak świadomości, że wyprzedzanie na niekierowanym przejściu dla pieszych jest zabronione. Czasami nawet brak świadomości, że omijanie pojazdu, który się zatrzymał przed przejściem w celu ustąpienia pieszemu jest zabronione.

Nie interesowało ich, że moim zdaniem nie jechałem na tyle wolno, by poruszać się prawym pasem, ani na tyle szybko, by zjechać na lewy.

Wydawało mi się, że jazda środkowym była w tym przypadku odpowiednia, ale oni
  • Odpowiedz
@aksal89 tak, ciężarówka która zasłania znak albo linię na drodze to wina słabego wzroku, masz rację.

@Crazy_summer: poczekać na moment, kiedy będziesz miał wystarczającą widoczność


To niestety nigdy go nie wyprzedzisz.
Nie twierdzę że to jest zawsze, ale są sytuacje gdzie ciężarówka zasłania ciągła linię i widzisz ją dopiero jak zaczniesz wyprzedzać. Kończysz manewr kilka metrów po rozpoczęciu ciągłej lini a wszyscy reagują jak byś zabił im matkę.
Jeżeli
  • Odpowiedz
@Crazy_summer: Mówimy o tym co jest zgodne z przepisami, a nie ze zdrowym rozsądkiem - normalne, że jak zahaczysz o kilka metrów ciągłej, to rozsądniej jest dokończyć manewr niż deptać po hamulcach i wracać za tira. Ale zgodnie z przepisami powinieneś przerwać manewr i wrócić na swój pas ¯\_(ツ)_/¯

A w moim wpisie chodzi o przekonanie, że jak już zacząłeś manewr na przerywanej to możesz choćby i przez cały zakręt
  • Odpowiedz