Wpis z mikrobloga

Wiecie kim jest Jason Schreier?

To taki koleś, który opisał jak to się stało że Anthem od BioWare był takim niewypałem. Teraz Jason napisał artykuł dla Bloomberga wyjaśniajacy co stało się z Cyberpunkiem 2077. Rozmawiał z 20 byłymi i obecnymi devkami, którzy pracowali nad grą.

Skrót wniosków z artykułu poniżej.

- Cały proces planowania był skopany od początku do końca, praca nad grą była jednym wielkim bałaganem

- Cedep jednocześnie robił grę i technologię (silnik) na której była oparta - developer porównał to do jazdy pociągiem, majac przed sobą ekipę która dopiero kładzie tory. Gdyby kładli je na kilka miesięcy zanim jedziesz, to byłoby w miarę okej, ale oni kładą je dosłownie pod twoimi kołami. To zrodziło mnóstwo problemów.

- Gra została zapowiedziana w 2012 i była w pre-produkcji do późnego 2016. Pod koniec 2016 Badowski kazał dokonać resetu wszystkich założeń i praktycznie cała praca poszła do kosza. Cały 2017 był tak naprawdę poświęcony na planowanie gry od zera. Doprowadziło to do wielu spięć i odejścia sporej cześci ludzi którzy pracowali nad Wiedźminem.

- Studio łatało braki kadrowe ludźmi z zagranicy, co dalej pogłębiało spory wewnętrzne. Generalnie do samego końca Cedepowi brakowało po prostu ludzi którzy by "dowieźli".

- Wśród developerów panowało mocne poczucie że firma skupia się bardziej na marketingu i zachwycaniu prasy niż na developmencie gry. Mnóstwo wysiłku szło we wszystkie materiały marketingowe i PR.

- Demo z 2018 to praktycznie w całości fejk - gra wtedy praktycznie nie istniała w jakiejkolwiek grywalnej postaci. Stąd też wiele rzeczy które znajdowały się w trailerach nie trafiły do finalnej gry - po prostu nigdy nie istniały poza trailerami.

- Gdy ogłoszono pierwotną datę premiery na kwiecień 2020 to developerzy myśleli że to żart - według ich przewidywań, nawet przy szalonym tempie pracy i crunchu gra byłaby gotowa na przełomie 2021/22.

- Iwiński w nowym "przeprosinowym" filmiku kłamie mówiąc że firma nie spodziewała się że wystąpi aż tyle bugów, zwłaszcza na starych konsolach - developerzy mówią że te problemy były zgłaszane, ale parcie na premierę było zbyt wielkie i nikt nie słuchał.

Co cóż. Link do artykułu po angielsku macie powyżej. Jak widać niektórym serio się uroiło że są jakimiś mesjaszami gemadevu i skoro zrobili jedną świetną grę to są już Rockstarem. Pokrywa się to też z moimi przypuszczeniami - Cyberpunk pewnie jeszcze pare miesięcy przed premierą był pofragmentowany i dopiero na ostatniej prostej został złożony do kupy. Jak coś nie działało to po prostu to wywalano, stąd brak AI, NPCe mówiące o rzeczach które się nie działy i cała masa innych pierdółek. Po prostu nie udało się na czas ukryć że spora część gry została wywalona do kosza żeby to w ogóle odpaliło.

Przykre.

#cdprojektred #cyberpunk2077 #gry #konsole #pcmasterrace
Kozajsza - Wiecie kim jest Jason Schreier?

To taki koleś, który opisał jak to się ...

źródło: comment_1610792934XdBo5ey9CHdAWCjtOE9Uzj.jpg

Pobierz
  • 122
  • Odpowiedz
@Thorkill: Czyli jak kupujesz auto od handlarza to wystarczy że tylko on jeździ podczas "testu"? Przecież on wie co jest #!$%@?. Wie czego nie robić żeby nie okazało się, że sprzedaje szrot XD
  • Odpowiedz
@Kozajsza: Czyli reasumując przyjmując za prawdziwe opowieści tego typa, w 2018 r. CDPR nie miało rzekomo nic a rok później pokazywało na żywo grywalny fragment rozgrywki podczas której pracownik CDPR jeździł po Watson i walczył z gangusami. Niezły progres.
  • Odpowiedz
@Kozajsza:

- Cały proces planowania był skopany od początku do końca, praca nad grą była jednym wielkim bałaganem


Jak w każdym dużym projekcie IT.

- Cedep jednocześnie robił grę i technologię (silnik) na której była oparta - developer porównał to do jazdy pociągiem, majac przed sobą ekipę która dopiero kładzie tory. Gdyby kładli je na kilka miesięcy zanim jedziesz, to byłoby w miarę okej, ale oni kładą je dosłownie pod twoimi
  • Odpowiedz
@Kozajsza. WTF?

- Gra została zapowiedziana w 2012 i była w pre-produkcji do późnego 2016. Pod koniec 2016 Badowski kazał dokonać resetu wszystkich założeń i praktycznie cała praca poszła do kosza. Cały 2017 był tak naprawdę poświęcony na planowanie gry od zera. Doprowadziło to do wielu spięć i odejścia sporej cześci ludzi którzy pracowali nad Wiedźminem
  • Odpowiedz
Powtórzę jeszcze raz to co już pisałem wiele razy... ta gra to wydmuszka która może będzie działać jak wyjdzie patch "2.0" - czyli jak dodadzą większość gry która miała tam być od początku. I znów się powtórzę gdyby te grę wydało EA, Ubi czy Bethesda to była by #!$%@? całymi dniami do końca świata... no ale zrobił to cdpr który jest miły i wspaniały dla graczy bo wydali jedna w miarę dobra
  • Odpowiedz
@activity @Kozajsza : najlepsze jest to, że jak w 2019 roku pokazywali fragmenty rozgrywki (które nic konkretnego nie pokazywały), to pojawiały się takie argumenty: "Rockstar tak samo montował trailery!!!". A potem po premierze: "(...) czemu to porównujecie do Rockstar, przecież to erpygy?!" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
W ogóle beka bo ta rozpadająca się ściana z tego gameplaya to jedyna ściana w całym Night City która się rozpada, reszta jest pancerna XD


@Kozajsza: Ściany może są pancerne, ale w wielu budynkach filary, barierki, itp. się rozwalają akurat.
  • Odpowiedz
a nad CP pracowało 500


@Reepo: Nad CP pracowało ponad 1000 ludzi. 700 to sam CDP a reszta to firmy zewnętrzne jak QLOC, Crunching Koalas czy Testronic.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kozajsza: jestem szczerze zaskoczony że wam się chce pisać te "artykuły" "obnażające" jakieś złe zamiary CDP ( ͡° ͜ʖ ͡°) gra już sprzedała się zajebiście, oceny idą tylko w górę, a za pół roku po spatchowaniu PS4 i jakimś darmowym DLC, początkowe problemy będą wspominane conajwyżej z przymrużeniem oka ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No ale też kim jesteś żeby mówić innym na co
  • Odpowiedz
@Kozajsza: #!$%@?, że była w produkcji od 2012 , tam były jakieś szkice fabuły co najwyżej, jak cały zespół #!$%@?ł nad dzikim gonem, dopiero po wypuszczeniu krew i wino, większość zespołu była oddelegowana do cyberpunka. Tam nie było jakiejś mega pracy na tym etapie. Jakby datę premiery dali na 2022 może by wszystko dowieźli.
  • Odpowiedz
spisek konkurencji, która zmówiła się przeciw CDPR i prowadzi kampanię oczerniającą CP2077


@NapalInTheMorning: A co w tym takiego śmiesznego i nieprawdopodobnego? CDPR tą grą rzuciło jawne wyzwanie Take Two Interactive. Rozgrywka idzie o setki milionów dolarów rocznie - na tyle liczony jest mniej więcej przychód Take Two Interactiwe z GTA online i RDR2 online. CP2077 Online ma szans przejąć sporą część tych przychodów.
  • Odpowiedz