Aktywne Wpisy
JuliuszCheedar +31
Ostatnio wrzuciłem pod #krakow wpis, że niektórych #!$%@?ło, ale nie mogłem znaleźć mojego rachunku. Znalazłem w opiniach kogoś rachunek - jest i 15% doliczone za serwis. Co wy na to? :)
Zakluczacie swoje drzwi zaraz po wejściu do domostwa, czy robicie to dopiero jak idziecie spać?
#pytanie #dom #mieszkanie
#pytanie #dom #mieszkanie
To taki koleś, który opisał jak to się stało że Anthem od BioWare był takim niewypałem. Teraz Jason napisał artykuł dla Bloomberga wyjaśniajacy co stało się z Cyberpunkiem 2077. Rozmawiał z 20 byłymi i obecnymi devkami, którzy pracowali nad grą.
Skrót wniosków z artykułu poniżej.
- Cały proces planowania był skopany od początku do końca, praca nad grą była jednym wielkim bałaganem
- Cedep jednocześnie robił grę i technologię (silnik) na której była oparta - developer porównał to do jazdy pociągiem, majac przed sobą ekipę która dopiero kładzie tory. Gdyby kładli je na kilka miesięcy zanim jedziesz, to byłoby w miarę okej, ale oni kładą je dosłownie pod twoimi kołami. To zrodziło mnóstwo problemów.
- Gra została zapowiedziana w 2012 i była w pre-produkcji do późnego 2016. Pod koniec 2016 Badowski kazał dokonać resetu wszystkich założeń i praktycznie cała praca poszła do kosza. Cały 2017 był tak naprawdę poświęcony na planowanie gry od zera. Doprowadziło to do wielu spięć i odejścia sporej cześci ludzi którzy pracowali nad Wiedźminem.
- Studio łatało braki kadrowe ludźmi z zagranicy, co dalej pogłębiało spory wewnętrzne. Generalnie do samego końca Cedepowi brakowało po prostu ludzi którzy by "dowieźli".
- Wśród developerów panowało mocne poczucie że firma skupia się bardziej na marketingu i zachwycaniu prasy niż na developmencie gry. Mnóstwo wysiłku szło we wszystkie materiały marketingowe i PR.
- Demo z 2018 to praktycznie w całości fejk - gra wtedy praktycznie nie istniała w jakiejkolwiek grywalnej postaci. Stąd też wiele rzeczy które znajdowały się w trailerach nie trafiły do finalnej gry - po prostu nigdy nie istniały poza trailerami.
- Gdy ogłoszono pierwotną datę premiery na kwiecień 2020 to developerzy myśleli że to żart - według ich przewidywań, nawet przy szalonym tempie pracy i crunchu gra byłaby gotowa na przełomie 2021/22.
- Iwiński w nowym "przeprosinowym" filmiku kłamie mówiąc że firma nie spodziewała się że wystąpi aż tyle bugów, zwłaszcza na starych konsolach - developerzy mówią że te problemy były zgłaszane, ale parcie na premierę było zbyt wielkie i nikt nie słuchał.
Co cóż. Link do artykułu po angielsku macie powyżej. Jak widać niektórym serio się uroiło że są jakimiś mesjaszami gemadevu i skoro zrobili jedną świetną grę to są już Rockstarem. Pokrywa się to też z moimi przypuszczeniami - Cyberpunk pewnie jeszcze pare miesięcy przed premierą był pofragmentowany i dopiero na ostatniej prostej został złożony do kupy. Jak coś nie działało to po prostu to wywalano, stąd brak AI, NPCe mówiące o rzeczach które się nie działy i cała masa innych pierdółek. Po prostu nie udało się na czas ukryć że spora część gry została wywalona do kosza żeby to w ogóle odpaliło.
Przykre.
#cdprojektred #cyberpunk2077 #gry #konsole #pcmasterrace
ale
czuc ze wymyslili sobie ze musza zdazyc przed nowym gta6, wstrzelili sie idealnie tak ze duzo graczy jest znudzona 5 i grami rockstara i mogla by zagrac w cyberpanka
jak wyjdzie 6 to juz premiera takiego wiedzmina przyszlosci nie byla by taka latwa, nie bylo by tyle hajpu co teraz
no i oczywiscie jeszcze ta zaraza, moze sie juz nie trafic 6 miesiecy gnicia po domach
AI było. Działało, lepiej lub gorzej. Ale w momencie składania gry do kupy, czyli jakieś 2-3 miesiące przed premierą, okazało się że nie działa. Albo działa ale sprawia że gra spada o np. nie wiem 15 fpsów nawet na mocnych PC. Na konsolach się wiesza. Warto pamiętać że AI jest dość zasobożerną częścią silnika gry. Więc kiedy okazało się że AI wiesza grę/spowalnia
@Kozajsza: dobra, to akurat mozliwe xD
@Kozajsza: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora
Najgorsze w tym wszystkim jest to że to przecież jest naprawdę świetna gra. Klimat, fabuła, bohaterowie, design miasta, design leveli - wszystko to jest na najwyższym poziomie. Wiele questów pozafabularnych tych typu "ikonka na mapie" mogły być spokojnie całymi "levelami" w grach skradankowych typu deus ex. Gra ma jedno z najlepszych zakończeń jakie w ogóle widziałem w grach komputerowych. Mechaniki walki, hackowania, możliwośc tworzenia różnych buildow postaci - wszystko to
Był tak zaskoczony jak gra wygląda i działa na konsolach, że zakazali jakichkolwiek recenzji przed premierą i jakichkolwiek materiałów z rozgrywki, a testerzy podpisywali NDA, by się nie wydało jakim guano jest ta gra.
Wiadomo, do głosu doszli ludzie, którym zależy na słupkach w Excelu (a nie na dobrej jakości produkcie), to i wszystko się spieprzyło. Korpo gonna korpo (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Akurat nie kupuję tego że absolutnie wszystko włącznie ze #!$%@? AI to wina przebudowy gry na rozkaz Badowskiego. Z reguły pisaniem AI czy fizyki zajmują się zupełnie inni ludzie niż ci od skryptowania misji. No chyba że całe studio zaciągnięto do przepisywania fabuły, ale nawet w przypadku takiej januszerki jak CDPR wydaje się to mało prawdopodobne.
@Marcines:
Gościu, jaki W4? Najpierw niech do #!$%@? naprawią tę grę, a nie