Wpis z mikrobloga

No to potwierdza sie problem z komponentami.
First of all, production. Particularly components. Finding the vast majority of components required to assemble a complete bike is extremely complicated today. Saddles, tyres, suspension, transmission. Major component brands such as Shimano, SRAM, FOX and Schwalbe, who produce mainly in Taiwan, give lead times of between 9 and 18 months.
https://www.pinkbike.com/news/commencal-update-on-prices-and-timelines-impacted-by-covid.html
#rower #szosa #gravel #mtb
  • 29
@bibsz: Szczerze mówiąc nie wnikałem zbytnio. Miałem 12-25, sunrace i tego szukałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Aż tak bardzo nie interesuje się sprzętem. No ale teraz chyba kupię tą wyżej wspomnianą sorę, bo i to zaraz mi sprzątnął i będzie kicha.
A jak nie użyje, to wymienię na bitcoiny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
(W pierwszym komentarzu pomieszałem sunrace z microshiftem, bawo ja)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@diarrhoea: Gruza aka Gravel mam na 105, szosę na sramie i także przyznam rację że w tym drugim rowerze klamki leżą znacznie lepiej.
@Wycu91: @bibsz: @uysy ostatnio ten ziomek z airbike mówił, że dostępność towarów jest nie tylko ograniczona z powodów typowo przerobowych, co także problemów transportowych(samoloty nie latają, transport drogą morską znacznie podrożał).
@kolejny_wolny_nick: śledzę większe grupy rowerowe i jakoś nie widzę zwiększonego zapotrzebowania na używki. Wbrew
Campagnolo się chwali, że jest "Made in EU". Ciekawe jak tam u nich z mocami przerobowymi.


@ShortyLookMean: @uysy: Chyba całkiem dobrze bo nowe karbonowe Van Rysele na Campie pojawią się na magazynach w lutym choć wcześniej Campy nie było w planach (widocznie pojawiły ze względu na dostępność komponentów) , te same ramy ale na 105/Ultegra prawdopodobnie w maju (chociaż miały się już pojawić w październiku)

śledzę większe grupy rowerowe i
@Zabi96: Mimo wszystko, w porównaniu do zeszłego sezonu, używek już teraz jest mniej. No i bardzo modne są teraz gravele, a tych, z powodów dość oczywistych, używanych jest malutko. A to może się przełożyć na zapotrzebowanie na szosy endurance z miejscem na trochę szersze opony.
@diarrhoea: Nie tylko gravele, ale cały segment szosy cieszy się w ostatnich latach największym wzrostem zainteresowania i kupna w grupie średnio-zaawansowanej z pośród wszystkich typów rowerów
@chudy_pioter:
deorkę 11s 11-42 kupiłem za 170 a teraz 270 :)
ale to szaleństwo sie skończy - na początku pandemii litr izopropanolu chodził po 60-80 dych. Teraz już normalnie za 15 można kupić. Dezynfekcja przestala juz ludzi interesować :)
@bibsz: Pamiętam, np. taka mała butelka 100ml izopropanolu do czyszczenia elektroniki szła z trzykrotną przebitką. Ciekawe ile czasu zajmie rozładowanie tego "rowerowego korka". Na wiosnę czeka mnie wymiana Smart Samów na nowe i pytanie jaka będzie dostępność i cena. :)
Mimo wszystko, w porównaniu do zeszłego sezonu, używek już teraz jest mniej. No i bardzo modne są teraz gravele, a tych, z powodów dość oczywistych, używanych jest malutko. A to może się przełożyć na zapotrzebowanie na szosy endurance z miejscem na trochę szersze opony.


@diarrhoea: obyś miał rację, na wiosnę będę miał do sprzedania właśnie taki rower ( ͡° ͜ʖ ͡°)