Wpis z mikrobloga

#informatyka #rodzina #bekazpodludzi

Tak mnie jeden wpis jakoś natchnął do napisania tego. Ktoś wstawił mema typu ( sory, nie mam linka) "kiedy jesteś jedynym technicznym w rodzinie i babcia dostaje nowy telefon...". No, założę się że jeśli wy jesteście tą informatycznie techniczną osobą w rodzinie to doskonale to zrozumienie. Ba, nie musicie nawet być informatykami, wystarczy długie siedzenie przed kompem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tak więc zebrałem kilka głupich historii i oczekiwań od rodziny i znajomych. W końcu jestem informatykiem ( głównie zajmuję się programowaniem) więc muszę się na wszystkim znać :)

1. No, ten,telewizor mi się popsuł. Zrobisz coś?
Tak, oczywiście. Otworzę go,trochę lutowania i będzie git! Dlaczego oni tak często myślą że jak jestem informatykiem to muszę się znać na wszystkim co elektroniczne? Dlaczego mam się zajmować naprawą telewizorów, lodówek i innych tylko dlatego że są elektroniczne?

2. A elektrykiem to ty jesteś?
No, jakiś czas temu sąsiadka się do mnie odezwała i zapytała czy jej ogarnę jakieś zmiany w instalacji elektrycznej, bo coś jej się spaliło...No bo ja jestem przecież techniczny, więc muszę to umieć!

3. To ty nie znasz wszystkich stron internetowych na świecie?
Ależ oczywiście, to jest mój ulubiony tekst starszych ludzi. Woła mnie i pyta gdzie może coś konkretnego znaleźć na stronie. Ja odpowiadam coś w stylu " nie wiem, ale domyślam się gdzie mogę to znaleźć" i od razu jest czepianie się, bo w takim razie co ze mnie za informatyk...Tak samo ktoś pyta mnie czy na przykład na swoim koncie na allegro znajdzie coś tam. Ja odpowiadam że nie wiem, ale brzmi jak coś, co powinno tam być. No i znowu "Jak możesz tego nie wiedzieć!?". Oczywiście moja odpowiedź informująca o tym że nigdy nie korzystałem z allegro nie jest dostatecznie dobrym argumentem i dalej się czepiają ( ͡° ͜ʖ ͡°)

4. Jak informatyk to ty pewnie hakier jesteś,co?