Wpis z mikrobloga

Dlaczego nowe auta oślepiają? LED, bi-xenon, co by to nie było, w nocy trzeba zasłaniać oczy i zwalniać, bo g---o widać. Na wąskich drogach poza miastowych to jest dramat, nie wiadomo, czy to długie, czy po prostu ktoś zamontował szperacze z duńskiego kutra. A jak pada deszcz? Najlepiej zostać w domu, bo istnieje spore ryzyko wypadku przez oślepienie. I najczęściej najgorsze oświetlenie mają te lepsze marki typu Audi (lepsze od Skody czy innego Fiata). Natomiast ja jadąc swoim C4 z 2004 roku - może się gapić prosto w reflektory w lusterku wstecznym i nie powoduje to żadnego oślepienia. Testowałem to z ciekawości. Komfort innych kierowców jest na najwyższym poziomie. Ja mam dobrze doświetloną drogę dzięki żarówkom Osram Nightbreaker, a inni kierowcy mogą spokojnie mnie mijać w każdych warunkach. Najbardziej, co mnie odstrasza w tych nowych autach, to właśnie oświetlenie.

No i te gówniane wyświetlacze na całej szerokości kabiny zamiast zegarów, no ale co kto woli.

Kilka pierwszych wyników w Google pod hasłem "dlaczego nowe auta oślepiają?" - widać, że jest to realny problem na drogach.

https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/301239908-Kierowcy-sie-skarza-oslepiaja-ich-inne-auta.html
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/niemal-kazdy-kierowca-przyznaje-ze-jest-oslepiany-na-drodze/b749g6b
https://autokult.pl/35439,ciemna-strona-nowoczesnych-swiatel-kierowcy-skarza-sie-na-oslepianie-na-drogach
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/445506,polscy-kierowcy-maja-fatalnie-ustawione-swiatla.html
http://www.brd24.pl/technologie/mroczny-aspekt-nowoczesnych-swiatel-samochodowych-szosty-kierowca-oslepiony/
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,24396126,prawie-na-pewno-zostaniesz-oslepiony-wracajac-dzis-z-pracy.html

#samochody #motoryzacja
no i trochę #gorzkiezale
red7000 - Dlaczego nowe auta oślepiają? LED, bi-xenon, co by to nie było, w nocy trze...

źródło: comment_1609246456gFZtjQUwhW8rUnTisc7e5e.jpg

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@panszard: W automatach często trzeba trzymać nogę na hamulcu. Nowsze mają auto hold. Gdyby samochód wiedział, że ktoś za nim stoi mógłby zredukować siłę świecenia świateł stopu, ale to by pewnie kosztowało z 2000 PLN więcej w konfiguratorze.
  • Odpowiedz
@Yelonek: Jestem analogowym kierowcą który też myśli o innych użytkownikach drogi. W automatach wyrzucam na N i w razie potrzeby zaciągam ręczny. Łatwiejsze byłoby zapodanie P ale chce używać linek hamulca ręcznego. Miałem do czynienia z elektrycznymi "ręcznymi" ale za krótko by wypracować sobie jakiś patent. Jak nimi jeździłem to brałem P a ruszając N, zwłoka i D. Pewnie gdybym jeździł więcej w mieście bym coś wymyślił (albo i nie...)
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@pawelkoszalin2 co do przednich przeciwmgłowych, to zauważyłem, że mnóstwo aut ma je włączone po zmroku przy dobrych warunkach

Trend się nasilił, chyba wraz z popularyzacją doświetlania zakrętów
  • Odpowiedz