Społeczność dalej sama optymalizuje Cyberpunka part 2 Pamiętacie trick z prockami AMD? Jest nowy i dotyczy RAMu i VRAMu - okazuje się że domyślnie gra nie wykorzystuje wszystkich zasobów - wystarczy edytować tylko jeden plik CSV xD. Ludzie deklarują nawet dwukrotny skok FPS, niektórzy praktycznie nie widzą żadnej różnicy - podejrzewam że na tym zyskają głównie ci co mają więcej niż 3GB VRAMu
Plik znajduje się pod jedną z tych ścieżek w zależności skąd macie grę, uruchomcie jako administrator, pamiętajcie żeby zrobić sobie backup tego pliku, w razie czego: Steam Library\steamapps\common\Cyberpunk 2077\engine\config\memorypoolbudgets.csv GOG Galaxy\Games\Cyberpunk 2077\engine\config\memorypoolbudgets.csv
W kolumnie PC zmieniany wartości: Pool CPU: wartość twojego RAMu w GB, np 32GB Pool GPU: wartość twojego VRAM w GB, np 6GB
Zapisz i elo. Kolumna Durango i Orbis to nazwy kodowe dla PlayStation i Xboxa, jak widzicie PC był ucięty pod właśnie domyślne ustawienia konsol xD
@Matell: ja mam rtx 2070 i non stop uzycie mam 92-98%, jeśli w panelu ustawień nvidii masz ustawione aby panel przejmował sterowanie nad ustawieniami gry, to niektóre wartości nie będą odczytywane z cfg pomimo ich ustawienia bo w panelu masz inne wymuszenie.
zmiany dużo nie zmieniły, czasem rwie bardziej, czasem jest płynniej, ale ciężko powiedzieć jak duża jest to różnica bez grzebania w plikach. Używana pamięć ram była ustawiona na 15k mb, a vram zmieniłem z 3 na 4 więc bez szału
@Reepo: Tak się dzieje w branży oprogramowania jak jakiś kołek powie "najpierw funkcjonalność, potem performance". Bo rzadko udaje się zdążyć z kompletem funkcjonalności, a na performance wtedy czasu nie ma w ogóle. Wtedy program działa jako-tako tylko na tej konfiguracji w którą wyposażeni byli deweloperzy na swoich maszynach do testowania (często są to ich workstacje) ;)
Swoją drogą jeśli już to przy okazji warto samych developerów wyposażyć w różne konfiguracje,
To musiała robić kobieta, żaden normalny facet nie wpadł by na pomysł, aby konfig był plikiem csv ( ͡º͜ʖ͡º)
@Lukowski: to sobie przejrzyj pliki konfiguracyjne pojazdów u Rockstara ( ͡°͜ʖ͡°) (a przynajmniej te z serii "3D", w "HD" nie wiem jak jest, ale zgaduję że dośc podobnie)
Masz tam nazwy pojazdów, wielkości, prędkości i tak dalej w wielkim
@Reepo @Dru_Gru @GrammarNazi ja gram na 1050ti, ustawienia ogólne na średnie, tekstury Wysokie, tłum duży i parę ustawień dotyczących cieni ustawiłem na niskie, 1080p. Około 34fps ze spadkami do 24 jak się dużo dzieje. Ale grałem na razie 2h tylko. Myślę że jednak muszę obniżyć tekstury i tłum na średnie i zobaczyć czy będzie znaczna różnica.
@Izanagi013: ale no nie twierdziłem nigdy Mireczku, że to nic nie daje ( ͡°͜ʖ͡°) Tylko, że to nie jest tak, że gra używała tyle ile było tam wpisane, bo sobie wcześniej nawet obserwowałem z ciekawości zużywane zasoby i sporo więcej wciągało. Za to teraz widzę na reddicie, że ludzie zaczynają wątpić w ten fix. Ktoś nawet napisał:
Pamiętacie trick z prockami AMD? Jest nowy i dotyczy RAMu i VRAMu - okazuje się że domyślnie gra nie wykorzystuje wszystkich zasobów - wystarczy edytować tylko jeden plik CSV xD. Ludzie deklarują nawet dwukrotny skok FPS, niektórzy praktycznie nie widzą żadnej różnicy - podejrzewam że na tym zyskają głównie ci co mają więcej niż 3GB VRAMu
Plik znajduje się pod jedną z tych ścieżek w zależności skąd macie grę, uruchomcie jako administrator, pamiętajcie żeby zrobić sobie backup tego pliku, w razie czego:
Steam Library\steamapps\common\Cyberpunk 2077\engine\config\memorypoolbudgets.csv
GOG Galaxy\Games\Cyberpunk 2077\engine\config\memorypoolbudgets.csv
W kolumnie PC zmieniany wartości:
Pool CPU: wartość twojego RAMu w GB, np 32GB
Pool GPU: wartość twojego VRAM w GB, np 6GB
Zapisz i elo. Kolumna Durango i Orbis to nazwy kodowe dla PlayStation i Xboxa, jak widzicie PC był ucięty pod właśnie domyślne ustawienia konsol xD
Cały wątek o tym "fixie", dokładna instrukcja ze screenami, dyskusja itd: https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/kcka6t/unlock_your_cyberpunk_2077_memory_pool_budget
#cyberpunk2077
@Matell: ja mam rtx 2070 i non stop uzycie mam 92-98%, jeśli w panelu ustawień nvidii masz ustawione aby panel przejmował sterowanie nad ustawieniami gry, to niektóre wartości nie będą odczytywane z cfg pomimo ich ustawienia bo w panelu masz inne wymuszenie.
Bo rzadko udaje się zdążyć z kompletem funkcjonalności, a na performance wtedy czasu nie ma w ogóle.
Wtedy program działa jako-tako tylko na tej konfiguracji w którą wyposażeni byli deweloperzy na swoich maszynach do testowania (często są to ich workstacje) ;)
Swoją drogą jeśli już to przy okazji warto samych developerów wyposażyć w różne konfiguracje,
@Lukowski: to sobie przejrzyj pliki konfiguracyjne pojazdów u Rockstara ( ͡° ͜ʖ ͡°) (a przynajmniej te z serii "3D", w "HD" nie wiem jak jest, ale zgaduję że dośc podobnie)
Masz tam nazwy pojazdów, wielkości, prędkości i tak dalej w wielkim
Za to teraz widzę na reddicie, że ludzie zaczynają wątpić w ten fix. Ktoś nawet napisał: